6 Pins stekker in 8pins videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:01
Mijn vraag
Kan ik een 6pins stekker in een videokaart stoppen die 8pin is?

Met Black Friday heb ik een Powercolor RX 480 8gb Red Devil weten te scoren, nu wilde ik alvast mijn computer voorbereiden maar ik zie dat ik vanaf mijn voeding maar 1x 6pin stekker heb.
Natuurlijk heb ik mijn vraag opgezocht online en lees wisselvallende verhalen over dat het wel kan maar dat de videokaart met maar 75W gevoed wordt en dat overclocken niet gaat (wat ik niet van plan was).

Misschien een domme vraag maar zou ik eventueel mijn 2x 4pins van de ATX eventueel erin kunnen stoppen of moet ik toch maar een nieuwe voeding kopen?

De videokaart die ik gekocht heb.
pricewatch: Powercolor Radeon RX 480 Red Devil 8GB

Mijn voeding 500W
http://www.lc-power.com/e...e/standard/lc500-12-v231/

Beste antwoord (via Oceanview op 26-11-2016 01:34)

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 16:16
The 6-pin PCI-E power connector specification includes two 12V wires and three ground wires and has a rated maximum power output of 75W. The 8-pin includes three 12V wires and 5 ground wires and has a rated power output of 150W. source

Because the 6-pin specification only specifies two 12V wires are required, you might not be able to provide enough power. However, some power supply designs actually include the third 12V wire in the 6-pin connector anyways. In that case, there isn't much difference between the 6-pin and 8-pin, other than the two additional ground wires.

You should check out the manual for your graphics card to see if you can just use the 6-pin, though I'm not sure if any graphics cards allow that.

My 4890's manual warns against using the 6-pin in the 8-pin socket. I didn't know that at first and tried it anyways, but it doesn't work, and fortunately, I didn't fry anything. It just complain about not having enough power.

Bron met bron, https://forums.anandtech....ith-a-decent-psu.2066334/

Kort door de bocht ligt het er dus aan hoe de bedrading is opgebouwd, een 6 pens connector met 6 draden vanaf de psu zelf zal waarschijnlijk het vermogen kunnen leveren.

[ Voor 4% gewijzigd door DjaRoel op 25-11-2016 18:02 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 16:16
The 6-pin PCI-E power connector specification includes two 12V wires and three ground wires and has a rated maximum power output of 75W. The 8-pin includes three 12V wires and 5 ground wires and has a rated power output of 150W. source

Because the 6-pin specification only specifies two 12V wires are required, you might not be able to provide enough power. However, some power supply designs actually include the third 12V wire in the 6-pin connector anyways. In that case, there isn't much difference between the 6-pin and 8-pin, other than the two additional ground wires.

You should check out the manual for your graphics card to see if you can just use the 6-pin, though I'm not sure if any graphics cards allow that.

My 4890's manual warns against using the 6-pin in the 8-pin socket. I didn't know that at first and tried it anyways, but it doesn't work, and fortunately, I didn't fry anything. It just complain about not having enough power.

Kort door de bocht ligt het er dus aan hoe de bedrading is opgebouwd, een 6 pens connector met 6 draden vanaf de psu zelf zal waarschijnlijk het vermogen kunnen leveren.

[ Voor 4% gewijzigd door DjaRoel op 25-11-2016 18:02 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

LC-power, dat zijn waardeloze voedingen.

Direct vervangen voor eentje die je videokaart wél heel laat.

Een 450w voeding zonder 6+2 PEG stekkertje, dat is een veeg teken.

People as things, that’s where it starts.

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-01 20:32
Ik zou inderdaad een andere voeding er in zetten. Koop een gerenommeerd merk van 500W . (Bronze/ silver / gold)

Goud is de meest efficiëntie voeding.
Maar bronze voldoet ook prima.

Wat ik zelf prettig vind is om een half modulaire voeding te gebruiken.
Dan kan je namelijk. Los en vastmaken van bedrading welke jij nodig hebt.

• Oceanview
DjaRoel schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:01:

Ik heb even mijn kabel bekeken, ik zie 3 gele en 3 zwarte. Kan ik hieruit opmaken dat het wel goed moet komen?
Ik dacht sowieso dat de rx480 een 6pins standaard was.
frankym schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:15:
Ik zou inderdaad een andere voeding er in zetten. Koop een gerenommeerd merk van 500W . (Bronze/ silver / gold)

Goud is de meest efficiëntie voeding.
Maar bronze voldoet ook prima.

Wat ik zelf prettig vind is om een half modulaire voeding te gebruiken.
Dan kan je namelijk. Los en vastmaken van bedrading welke jij nodig hebt.
Ik heb deze voeding juist 4 maanden geleden gekocht vanwege zijn 500W Bronze...
Welke merken moet ik verstaan onder "gerenommeerde merken"?

• frankym
Ik Zou kiezen voor een ;

Coolermaster
Corsair
Evga
Be quiet
Enz.

"The mask "heeft een heel topic geschreven
Over voedingen , ook kun je heel veel recensie lezen over willekeurige voedingen.

Maar het is in iedergeval belangrijk dat je een goede voeding hebt, ookal trekt jou kaart 150w (200watt) full load.

Verwijderd

Ook gerenommeerde merken hebben erg matige voedingen in het assortiment. Mits je een FX9370/9590 hebt volstaat een goede 400w voeding voor een systeem met RX 480. Je kunt dan denken aan een pricewatch: Corsair CX450M, pricewatch: Corsair Vengeance 400W, pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W, pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W

• Oceanview
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:07:
Ook gerenommeerde merken hebben erg matige voedingen in het assortiment. Mits je een FX9370/9590 hebt volstaat een goede 400w voeding voor een systeem met RX 480. Je kunt dan denken aan een pricewatch: Corsair CX450M, pricewatch: Corsair Vengeance 400W, pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W, pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W
Dus een 400W+ van een goed merk met brons moet voldoen?
Zo ja, welke van deze twee zou je kiezen?
pricewatch: Cooler Master GM G450M
pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze

De cooler-master is semi-modulair dat is opzich wel nice voor een clean kast.

Verwijderd

Koop nu nog eem voeding met korting ergens? :d

Verwijderd

Oceanview schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:35:
[...]

Dus een 400W+ van een goed merk met brons moet voldoen?
Zo ja, welke van deze twee zou je kiezen?
pricewatch: Cooler Master GM G450M
pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze

De cooler-master is semi-modulair dat is opzich wel nice voor een clean kast.
Waarom één van die twee en niet een pricewatch: Corsair CX450M? Is beter en ook modulair met nog nettere kabels.
Er bestaat geen goed merk. Wel goede en slechte voedingen. Ook Cooler Master en Corsair hebben voedingen die ik niet in mijn systeem zou willen hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 20:59 ]

• Oceanview
Omdat iets met budget :p
Maar goed dan verhoog ik die wel.

Verwijderd

Ik heb zelf een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W maar € 56,94
goede buget voeding kan zware viedokaarten aan geen sli of crossfire natuurlijk

1 maand in gebruik top voeding vooraf bij het aanschaffen al de reviews gelezen dat gaf de doorslag.

Ik zat ook te denken aan een pricewatch: Super Flower Golden Green HX 550 watt Die is ook waanzinnig :P

http://www.hardwaresecret...30-w-power-supply-review/ _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 21:07 ]

• Oceanview
Inmiddels op aanraden van ACB2401 de pricewatch: Corsair CX450M gekocht

Dankjulliewel voor jullie input!

• frankym
goede keuze ! ik hoop dat je nog heel veel plezier van je videokaart en je voeding mag hebben! :)
Pagina: 1