Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smede018
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-06 13:56
Mijn Canon EOS350D camera is er tot mijn spijt mee opgehouden.

Ik wil nu een nieuwe body aanschaffen en nu vraag ik mij af of ik mijn tamron AF 18-200mm 1:305 - 6.3 IF lens, gewoon kan overzetten op bijvoorbeeld een Canon EOS1300D?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ja, gaat probleemloos :)

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

En de reden dat dat probleemloos gaat (voor de mensen die een vergelijkbare vraag gaan hebben) is dat beide camera's een EF-S vatting hebben. Hierop passen alle objectieven met een EF-S of EF-vatting.

De full-frame (en wat oudere) camera's van Canon hebben een EF-vatting, daar passen alleen EF-objectieven op.
Nikon, Fuji, Sony, etc. gebruiken andere vattingen. Lensfabrikanten zoals Tamron, Sigma etc. maken objectieven met verschillende vattingen (for Canon/for Nikon/for Sony etc) terwijl Canon en Nikon alleen objectieven met hun 'eigen' vattingen maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

In theorie moet het werken, soms komt het voor dat een oude lens niet botert met een nieuwe camera ondanks dat het dezelfde mount is. Ben dat al eens tegengekomen met een Sigma i.c.m. een Nikon D3300 (of iets in die richting). 99% van de tijd is het geen probleem, je merkt het snel genoeg ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:28:
In theorie moet het werken, soms komt het voor dat een oude lens niet botert met een nieuwe camera ondanks dat het dezelfde mount is. Ben dat al eens tegengekomen met een Sigma i.c.m. een Nikon D3300 (of iets in die richting). 99% van de tijd is het geen probleem, je merkt het snel genoeg ;).
Dit is bij Canon in combinatie met third-party lenzen ook wel eens voorgekomen in het verleden, dus ik zou zeker kijken of je ergens kunt testen of je lens werkt als het belangrijk is. Canon maakt de EF en EF-S specs niet publiek en test nieuwe camera's ook niet met third-party lenzen en accessoires, dus je hebt geen enkele garantie dat het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Bigs schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:30:
[...]

Dit is bij Canon in combinatie met third-party lenzen ook wel eens voorgekomen in het verleden, dus ik zou zeker kijken of je ergens kunt testen of je lens werkt als het belangrijk is. Canon maakt de EF en EF-S specs niet publiek en test nieuwe camera's ook niet met third-party lenzen en accessoires, dus je hebt geen enkele garantie dat het werkt.
In principe heb je helemaal gelijk, maar je moet het niet overdrijven: de kans dat het gewoon werkt -zeker als die lens met een 350D al prima werkte- echt heel groot (99,99%)
Pagina: 1