Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een tijdje een samsung galaxy s6 en heb er nooit problemen mee gehad, tot een week geleden. Als ik mijn telefoon aan de lader zet laad die heel langzaam op, ik heb gemerkt dat in het notificatiescherm ook geen "snel laden" meer staat. Ik heb in de instellingen gezien dat deze functie wel aan staat. Maar zodra ik een lader erin steek dan wordt het uitgeschakelt. Ik gebruikte hiervoor de originele samsung lader. Ik heb meerdere verschillende laders geprobeert maar geen verschil. Dus mijn vraag: Kent iemand dit probleem en weet je een oplossing hiervoor of enig idee wat ik nog meer kan proberen??
alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Oplossing; gebruik een (originele) lader die snelladen ondersteund.
De meeste el-cheapo 3th party laders ondersteunen dit namelijk niet.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Switchie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:56:
Oplossing; gebruik een (originele) lader die snelladen ondersteund.
De meeste el-cheapo 3th party laders ondersteunen dit namelijk niet.
ahum ...
Ik gebruikte hiervoor de originele samsung lader.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Fast charging werkt niet met elke lader. Gebruik een originele fast charger van Samsung en je bent van het probleem af. Die dingen zijn niet zo duur.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:43
Doe je de oplader "direct" in het stopcontact of gebruik je een contactdoos bijvoorbeeld? Ik had zelf problemen toen ik een contactdoos ging gebruiken, omdat die kennelijk niet genoeg stroom (zal vast niet de juiste natuurkundige term zijn) kon leveren aan ieder stopcontact in die doos. Eenmaal "direct" in een stopcontact werkte het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb je al een andere officiële Samsung lader geprobeerd? Wellicht is die van jezelf gewoon defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

iBugged schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:00:
Doe je de oplader "direct" in het stopcontact of gebruik je een contactdoos bijvoorbeeld? Ik had zelf problemen toen ik een contactdoos ging gebruiken, omdat die kennelijk niet genoeg stroom (zal vast niet de juiste natuurkundige term zijn) kon leveren aan ieder stopcontact in die doos. Eenmaal "direct" in een stopcontact werkte het weer prima.
Even off-topic, maar als een contactdoos geen 15w kan leveren wordt het wel heel snel tijd voor een enkeltje kliko
Dat je een orginele samsung lader gebruikt wil niet automatisch zeggen dat dit een lader is die fast charge ondersteunt. Genoeg officiele laders op die markt die slechts 500mAh uitspugen ;)

Ps. Toevallig een andere usb kabel gebruikt? Vooral de goedkopere kabels hebben nogal eens moeite met >10w laden

[ Voor 5% gewijzigd door Switchie op 25-11-2016 17:09 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een andere samsung lader thuis liggen en dit werkte ook niet, en ja heb ook direct aan een stopcontact, een contactdoos en ook een fast charge powerbank die allemaal niet werken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:11:
Ik heb ook een andere samsung lader thuis liggen en dit werkte ook niet, en ja heb ook direct aan een stopcontact, een contactdoos en ook een fast charge powerbank die allemaal niet werken. :(
Probeer de telefoon eens aan te sluiten op de computer om te zien of deze juist wordt herkend.
Voor fast charge worden namelijk ook de data pins gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:21:
[...]

Probeer de telefoon eens aan te sluiten op de computer om te zien of deze juist wordt herkend.
Voor fast charge worden namelijk ook de data pins gebruikt.
Oke heb dit al geprobeert, heb 3 kabels:
kabel 1: originel samsung kabel, heel raar maar zodra ik em in me laptop steek valt me laptop uit
kabel 2: Multi functionele lader van mijn headset, word niet herkend
kabel 3: nieuwe kabel die ik had gekochtin de hoop dat het dit probleem op zou lossen, word wel herkend en ik heb in het notificatiescherm de functie "mediabestanden overdragen via usb" en een soortgelijke pop-up krijg ik ook op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:32:
[...]

kabel 1: originel samsung kabel, heel raar maar zodra ik em in me laptop steek valt me laptop uit
kabel 3: nieuwe kabel die ik had gekochtin de hoop dat het dit probleem op zou lossen, word wel herkend en ik heb in het notificatiescherm de functie "mediabestanden overdragen via usb" en een soortgelijke pop-up krijg ik ook op mijn laptop.
De samsung kabel lijkt me in dat geval einde verhaal.
De 3e kabel, is deze wel geschikt voor fast charge?
Hier wat meer info;
https://blog.banggood.com...charging-speed-31493.html

In het kort komt het er op neer dat goedkopere (dunnere) kabels een hogere weerstand hebben en daardoor een stuk minder snel kunnen laden.
Lengte speelt hierbij overigens ook een rol. De el cheapo 5m kabels die je dagelijks ziet langskomen gaan je ook geen maximale oplaadsnelheid geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Switchie op 25-11-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:36:
[...]

De samsung kabel lijkt me in dat geval einde verhaal.
De 3e kabel, is deze wel geschikt voor fast charge?
Hier wat meer info;
https://blog.banggood.com...charging-speed-31493.html

In het kort komt het er op neer dat goedkopere (dunnere) kabels een hogere weerstand hebben en daardoor een stuk minder snel kunnen laden.
Lengte speelt hierbij overigens ook een rol. De el cheapo 5m kabels die je dagelijks ziet langskomen gaan je ook geen maximale oplaadsnelheid geven.
Op de verpakking stond wel "fast charge compatible" en de kabel is zelfs dikker dan de originele die ik had.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:32:
[...]

Kabel 1: Staat er adaptive fast charging op de de stekker? Zoiets ↓Afbeeldingslocatie: http://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2015/03/fast-charging.jpg.

Nee? Dan is het geen fast charger en kan je ook niet snel opladen :p

Kabel 2: Dat is 100% geen fast charger en dus lukt het ook niet.

Kabel 3: zie vraag 1.

Hier heb je al een goedkope origineel (As far as I know) fast charg oplader --> Bol.com link

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hamza schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:54:
[...]

Kabel 1: Staat er adaptive fast charging op de de stekker? Zoiets ↓[afbeelding].

Nee? Dan is het geen fast charger en kan je ook niet snel opladen :p

Kabel 2: Dat is 100% geen fast charger en dus lukt het ook niet.

Kabel 3: zie vraag 1.

Hier heb je al een goedkope (As far as I know) origineel fast charg oplader --> Bol.com link
Ik heb dezelfde als op de foto, alleen de kabel heb ik dus verandert zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:27

Zorian

What the fox?

Zit er stof of andere rotzooi in je USB poort van je toestel? Als je geen goed contact kan maken zal hij mogelijk ook niet laden zoals verwacht.
Pagina: 1