Gebruik meerdere Apple ID's op iPad voor school

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INGKING
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:06
Mijn dochter heeft een iPad mini voor school gebruik en privé gebruik (50-50 betaling).

Nu staat onderstaande bepaling in de gebruiksaanwijzing die ze vandaag met de iPad meekreeg:

Belangrijk:
U mag op de school iPad geen apps installeren met uw privé Apple ID’s. Hiermee is de iPad niet meer benaderbaar door de beheers-software van school. De iPad moet dan helemaal gereset worden en opnieuw ingesteld worden voor schoolgebruik.

(Dit staat overigens niet in het getekende gebruiksprotocol en de overeenkomst)

Vraag:
Volgens mij kan ik gewoon inloggen in de app store met mijn apple ID,
een reeds gekochte app installeren en daarna de ID van mijn dochter weer inloggen?

Zijn hier experts die hier ervaring / kennis van hebben? ;)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:12
Het staat dus Op papier: het is niet toegestaan, ivm beheersoftware van de school!

[ Voor 11% gewijzigd door livranca op 25-11-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

En waarom zou je het willen? Om reeds gekochte apps ook op die iPad te krijgen zeker? Ergens is dat natuurlijk onlogisch, omdat je dan blijkbaar al een iPad hebt die ze kan gebruiken waar die apps op staan. Ergo: probleem is niet zo heel groot.

Dus wat livranca zegt: het mag niet, en er is best mee te leven dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INGKING
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:06
Er is zeker mee te leven. Ik vraag me wel af hoe het zit, en inderdaad zou ik graag enkele apps er op willen zetten die ik al aangeschaft heb.

Wel een interessant vraagstuk, apple id, zakelijk en privé gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 04:55
Wellicht beheert de school de ipad dmv zulu desk. Hiermee kan binnen de muren van de school, of binnen bepaalde WiFi zone op school de ipad beheerd , gecontroleerd en overgenomen worden. Als je van id veranderd werkt dat niet meer en kan apparaat niet meer voor lesdoeleonden gebruikt worden.
Dat is niet handig met een ipad voor school.

Misschien wordt met thuis/privégebruik wel bedoeld dat je info voor werkstukken mag opzoeken en topo en tafels mag oefenen. De school zal hier duidelijkheid over moeten geven. Ben trouwens wel benieuwd naar antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als je twee aparte Apple ID's hebt, maar dezelfde betaalde apps en bepaalde muziek wilt gebruiken kun je een "familie" aanmaken met beide Apple ID's erin. Veel betaalde apps en muziek is dan voor het andere Apple ID ook gratis.
https://support.apple.com/en-us/HT201088

https://support.apple.com/en-us/HT201085

In de appstore app van je gekoppelde id ga je vervolgens naar aankopen -->family purchases --> andere apple-id met aankopen --> zie alle aankopen. Dan kun je ze ook 'gratis' installeren.

Let op: zoeken in de appstore naar dezelfde apps is niet de juiste methode, je moet ze dan alsnog betalen.
Pagina: 1