Wat is een nieuwer moederbord: asus p5kpl-am of ms7327 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustate
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-01-2023
Mijn vraag
Ik heb hier 2 oude computer kasten staan en nu wil ik boven een computer neer zetten (zonder harddisk e.d.). Dus ik heb eens gekeken wat er in de kasten zat en welke de nieuwste is. Maar ik kan maar weinig vinden over de moederborden met name een datum van wanneer ze gemaakt zijn. Mogelijk komt dit omdat ze al aardig oud zijn.

Het plan is om er linux op te zetten en dan via terminal/vnc/e.d. mijn windows pc te bedienen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
msi ms7327 ver 1.1
asus p5kpl-am in/gb/si

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op google gezocht maar geen release datums gevonden.

Weet iemand welke het nieuwste moederbord is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat maakt 'ouderdom' uit?
Ga er vanuit dat je gewoon de snelste wilt gebruiken. Dan zou ik kijken naar beschikbaar geheugen/cpu etc. etc. Het mobo zelf zal je geen snelheid brengen.

Ps. Qua ouderdom maken ze elkaar niet zoveel. Allebei rond 2009 op de markt gekomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Switchie op 25-11-2016 16:42 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Als je enige eis is om via vnc je pc te bedienen, dan boeit performance ook niet.
Zoek de stilste :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heuveltje schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:47:
Als je enige eis is om via vnc je pc te bedienen, dan boeit performance ook niet.
Zoek de stilste :P
Of de zuinigste.

Het is appels met peren vergelijken, omdat het een AMD en een Intel bordje is. Ouderdom zegt vrij weinig, al is dat natuurlijk vrij eenvoudig te vinden door te kijken welke chipset die dingen hebben. Kijk gewoon welke het meest geschikt is voor jouw doel. Enkel het moederbord bepaalt immers ook niet wat je ermee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustate
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-01-2023
Toch maar eens geprobeerd in de bios te kijken, want op het geheugen strip stond niet veel en de processors daar zit een enorme fan op, en daar stond hardware info:

amd athlon 64 x2 dualcore 2200mhz
intel celeron cpu e1200 1600mhz

beide hebben 2048mb ram.

Zo te zien heeft de intel launch date van 2008 en de amd werd al in 2005 geproduceerd.

Betekend dit dat de intel de snelste is?

Hmm, maar de intel heeft wel lager mhz. Ik ga eens googlen.

[ Voor 9% gewijzigd door tinustate op 25-11-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe dat. Sterker nog, voortaan graag doen voor je een topic opent. GoT is er voor de vragen waar je niet uitkomt met eigen inzet, niet om zonder eigen opzoekwerk als helpdesk te gebruiken. Dit topic gaat ivm gebrekkige eigen inzet dicht.

Om je wat op weg te helpen:
- het aantal MHz zegt exact niets over prestaties van verschillende ontwerpen, alleen binnen een ontwerp.
- ook anno 2009 bestonden benchmarks. Zoek die eens op.
- zoals opgemerkt, voor de toepassingen die je noemt is zowel ouderdom als performance irrelevant. Bepaal wat wel relevant is en vergelijk dat eens.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.