Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet valt random weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xXnlJacob
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik ga er zelf van uit dat mn MB NIC aan het sterven is, maar ik wil er zeker van zijn voordat ik een PCI NIC aanschaf.
ik loop al 2 weken tegen deze probleem aan, waardoor het redelijk vervelend is om online games te spelen.
Het internet valt op random momenten gewoon weg, maar dit probleem heb ik niet op mijn telefoon of Playstation 4.

De Issue:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MF2Lttn.png

Het vreemde van deze melding is dat het daarna gewoon weer internet geeft voor een bepaalde tijd tot het weer weg valt en dezelfde melding geeft, ik heb ook al geprobeerd om een static IP adress te geven, maar de issue blijft hangen.

MSI Z87-GD65 Moederbord's NIC, nieuwste drivers.
DVS650 Powerlines van KPN, Xperiabox V9

Dingen die ik al geprobeerd heb:
Powercyclen modem, Ipconfig /release, /renew en /flushdns, nieuwste drivers installeren.

P.S. in het geval het de NIC is, en ik een PCI NIC zou moeten aanschaffen, is deze goed genoeg?
https://www.alternate.nl/...ml/product/48830?lk=19822

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Zou eerst alles proberen uit te sluiten:
  • Andere LAN kabel (gebruik tijdelijk een tussen de Experiabox en je pc)
  • Powerline instellingen aanpassen
  • Testen met livecd
Verder:
  • Kan je de router pingen op het moment dat je Internet niet kan bereiken?
  • Zo ja, kan je een willekeurige server op Internet bereiken?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:57

Zorian

What the fox?

Dat moederbord heeft een KillerNIC. Die dingen zijn janken met de pet op.
Heb die zelf ook gehad met een vorig MSI bordje. Nooit een fatsoenlijke verbinding mee gehad. Kreeg er zelf ook vastlopers, blauwe schermen etc mee.
Zou lekker een insteekkaart kopen wat mij betreft.
Vanwaar trouwens de voorkeur voor een ouderwetse PCI kaart ipv PCI-E?

[ Voor 22% gewijzigd door Zorian op 25-11-2016 15:55 ]

• xXnlJacob
Zorian schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:54:
Dat moederbord heeft een KillerNIC. Die dingen zijn janken met de pet op.
Heb die zelf ook gehad met een vorig MSI bordje. Nooit een fatsoenlijke verbinding mee gehad. Kreeg er zelf ook vastlopers, blauwe schermen etc mee.
Zou lekker een insteekkaart kopen wat mij betreft.
Ja, ik hoor nogal slechte dingen over die killer troep, maar is de "Intel® PRO/1000 GT Desktop Adapter" goed genoeg?

als ik een andere PC bouw neem ik geen MSI mobo meer, liever een mobo met een fatsoenlijke NIC.

[ Voor 24% gewijzigd door xXnlJacob op 25-11-2016 15:59 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

xXnlJacob schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:57:
[...]

Ja, ik hoor nogal slechte dingen over die killer troep, maar is de "Intel® PRO/1000 GT Desktop Adapter" goed genoeg?

als ik een andere PC bouw neem ik geen MSI mobo meer, liever een mobo met een fatsoenlijke NIC.
Tja, goed genoeg weet ik niet. Geen idee wat jouw eisen en wensen zijn qua internet. Het kan voldoen ja. PCI is echter een ouderwetse standaard, vandaar dat ik me afvroeg of PCI-E geen optie was. Stukje moderner. :) Kan ook schelen met de drivers. PCI heeft soms geen (goede) moderne drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 25-11-2016 15:59 ]

• xXnlJacob
Zorian schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:58:
[...]

Tja, goed genoeg weet ik niet. Geen idee wat jouw eisen en wensen zijn qua internet. Het kan voldoen ja. PCI is echter een ouderwetse standaard, vandaar dat ik me afvroeg of PCI-E geen optie was. Stukje moderner. :) Kan ook schelen met de drivers. PCI heeft soms geen (goede) moderne drivers.
Wat is het verschil, maar verder zag ik die PCI NIC staan en zag dat ie redelijk goedkoop was, de meeste zijn nogal prijzig.

het liefst stabiel en vertrouwbaar.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Zet eens al die services uit die je meegeinstalleerd worden met die killer nics.
Zelf ook een mobo gehad met die chip erop. Op zich geen slecht dingetje, zolang je maar de basisdrivers gebruikt en niet alle ander meuk erbij.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• arbraxas
PCI heeft een doorvoorsnelheid van 33mb/sec. gigabit netwerk is 100mb/sec of meer.
Dan word de PCI bus een bottleneck voor je datatdoorvoer.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Zorian

Zorian

What the fox?

arbraxas schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:02:
Zet eens al die services uit die je meegeinstalleerd worden met die killer nics.
Zelf ook een mobo gehad met die chip erop. Op zich geen slecht dingetje, zolang je maar de basisdrivers gebruikt en niet alle ander meuk erbij.
Maakt niks uit kan ik uit ervaring vertellen. Heb de mijne destijds zelfs 'omgebouwd' naar een generieke Qualcomm NIC. Daar gebeurde het nog mee.

Dit is verder ook een prima kaartje als voorbeeld: pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter

[ Voor 16% gewijzigd door Zorian op 25-11-2016 16:05 ]

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

arbraxas schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:03:
PCI heeft een doorvoorsnelheid van 33mb/sec. gigabit netwerk is 100mb/sec of meer.
Dan word de PCI bus een bottleneck voor je datatdoorvoer.
PCI heeft een kloksnelheid van 33Mhz en een doorvoersnelheid van 133MB/s, gigabit doet maximaal 120MB/s dus dat gaat niet echt op. Daarnaast gebruik je mb en niet MB, 33mb/s is 4MB/s

Hacktheplanet / PVOutput

• arbraxas
Yup en volgens harde schijf fabrikanten is een Gigabyte 1000MB en geen 1024.
Het exact gebruik van Mb/mb etc is allang verleden tijd.

Maar met dat mhz/doorvoersnelheid heb je gelijk. Daar heb ik de 2 getallen door elkaar gehaald.

• xXnlJacob
Zorian schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:04:
[...]

Maakt niks uit kan ik uit ervaring vertellen. Heb de mijne destijds zelfs 'omgebouwd' naar een generieke Qualcomm NIC. Daar gebeurde het nog mee.

Dit is verder ook een prima kaartje als voorbeeld: pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter
Ok, dan neem ik deze, is er nog iets waar ik zou bij op moet letten?

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

arbraxas schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:12:
Yup en volgens harde schijf fabrikanten is een Gigabyte 1000MB en geen 1024.
Het exact gebruik van Mb/mb etc is allang verleden tijd.

Maar met dat mhz/doorvoersnelheid heb je gelijk. Daar heb ik de 2 getallen door elkaar gehaald.
Oh ja, natuurlijk het correct gebruiken van meet eenheden is totale onzin, 1 meter is zelfde als 1 feet. 8)7

Hacktheplanet / PVOutput

• arbraxas
Weet je zeker dat het je NIC is? Kan natuurlijk net zo goed een verrotte poort op je experiabox zijn.

• Zorian

Zorian

What the fox?

xXnlJacob schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:13:
[...]

Ok, dan neem ik deze, is er nog iets waar ik zou bij op moet letten?
Of je nog een vrije PCI-E poort hebt.
Je kan hem in elk mogelijke PCI-E poort stoppen. Ook die van je videokaart als je daar trek in hebt.

• arbraxas
Midas.e schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:14:
[...]

Oh ja, natuurlijk het correct gebruiken van meet eenheden is totale onzin, 1 meter is zelfde als 1 feet. 8)7
Nee is niet totale onzin, zie alleen even de relevantie met betrekking tot het probleem van TS niet of wat dit toevoegd aan het topic.

• xXnlJacob
Zorian schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:15:
[...]

Of je nog een vrije PCI-E poort hebt.
Je kan hem in elk mogelijke PCI-E poort stoppen. Ook die van je videokaart als je daar trek in hebt.
MSI Z87 GD65 heeft er 3, ik heb er 1 in gebruik voor m'n GPU.

• Zorian

Zorian

What the fox?

xXnlJacob schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:17:
[...]

MSI Z87 GD65 heeft er 3, ik heb er 1 in gebruik voor m'n GPU.
Dan kan je hem gewoon erin doen en klaar. :)
Zodra je hem erin gedaan hebt zou ik in de BIOS nog even de interne NIC op disabled zetten. En de drivers verwijderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Zorian op 25-11-2016 16:19 ]

• xXnlJacob
arbraxas schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:14:
Weet je zeker dat het je NIC is? Kan natuurlijk net zo goed een verrotte poort op je experiabox zijn.
Als dat zo was dan zou de TV dezelfde probleem moeten hebben, de Powerline in de router heeft connectie met 2 verschillende powerlines, 1 van die is van mij.

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:45
Toevallig ook al een BIOS update geprobeerd? Als deze beschikbaar is natuurlijk.

• arbraxas
Nee hoor, omdat bijvoorbeeld 1 pinnetje verbogen is kan die andere poort nog prima functioneren.
Zou eens de kabels omdraaien op de router om te zien of de storing meeverhuist naar het andere apparaat.

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

heb je het al eens geprobeerd zonder die ethernet over power units ertussen?

Hacktheplanet / PVOutput

• xXnlJacob
Midas.e schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:28:
heb je het al eens geprobeerd zonder die ethernet over power units ertussen?
Helaas heb ik alleen maar Ethernet optie hier op de zolder via powerlines.

• xXnlJacob
arbraxas schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:23:
Nee hoor, omdat bijvoorbeeld 1 pinnetje verbogen is kan die andere poort nog prima functioneren.
Zou eens de kabels omdraaien op de router om te zien of de storing meeverhuist naar het andere apparaat.
Ik heb nu de Powerline kabel van de router in een andere poortje gestopt en de powerline van de TV omgewisseld met die van mijn PC, hopelijk kan ik nu wat meer uitvinden.

• xXnlJacob
arbraxas schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:23:
na een tijdje normaal werkend internet kwam de disconnect weer, zelfs na het omwisselen van poorten en powerlines.

• arbraxas
Kabels ook even verwisseld? Dat kun je nog even proberen als je dat nog niet gedaan hebt.
Anders is je netwerkadapter inderdaad de hoofdverdachte.

• xXnlJacob
arbraxas schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:27:
Kabels ook even verwisseld? Dat kun je nog even proberen als je dat nog niet gedaan hebt.
Anders is je netwerkadapter inderdaad de hoofdverdachte.
Kabels had ik inderdaad ook al verwisseld.

achja, dan maar de PCIe bestellen voor 10 uur en dan is ie morgen binnen.
Pagina: 1