Goedendag mede-tweakers,
Al geruime tijd zit ik met het probleem dat de werkstations die aangemeld zijn op mijn Windows Server 2003 domein het verkeerde toetsenbord selecteren en de wijzigingen die gemaakt worden met elke aanmeld optie weer overschrijven.
Elke machine krijgt een Qwerty toetsenbord layout terwijl dit Azerty Belgisch punt moet zijn.Gebruikers kunnen dit uiteraard wijzigen maar het wordt vervelend om dit elke aanmeld optie weer te doen.
Ik zoek een oplossing die dit serverside of client side kan oplossen zodat alle clients standaard het Belgisch punt toetsenbord krijgen.
...
Server: Windows Small Business Server 2003 Volledig geupdated
Clients: Windows 7 Volledig geupdated
A/V: Norman
...
Ik heb een ADM gemaakt met de volgende settings:
Uiteraard een gupdate /force gedaan maar geen resultaat.
Daarnaast op de server en client zelf de locatie e.d. op Belgisch en Belgisch punt gezet voor bestaande en nieuwe gebruikers maar ook dit hielp niet.
De bestaande policys heb ik nagekeken en ook hier zie ik geen directe oorzaak.
Het probleem is dat mijn Windows 2003 kennis hiermee weer ophoudt dus ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan sturen.
...
Al geruime tijd zit ik met het probleem dat de werkstations die aangemeld zijn op mijn Windows Server 2003 domein het verkeerde toetsenbord selecteren en de wijzigingen die gemaakt worden met elke aanmeld optie weer overschrijven.
Elke machine krijgt een Qwerty toetsenbord layout terwijl dit Azerty Belgisch punt moet zijn.Gebruikers kunnen dit uiteraard wijzigen maar het wordt vervelend om dit elke aanmeld optie weer te doen.
Ik zoek een oplossing die dit serverside of client side kan oplossen zodat alle clients standaard het Belgisch punt toetsenbord krijgen.
...
Server: Windows Small Business Server 2003 Volledig geupdated
Clients: Windows 7 Volledig geupdated
A/V: Norman
...
Ik heb een ADM gemaakt met de volgende settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| CLASS USER
CATEGORY "Custom Settings"
CATEGORY "Keyboard Layout"
POLICY "Set BE Keyboard Layout"
KEYNAME "Keyboard Layout\Preload"
VALUENAME 1
VALUEON 00000813
VALUEOFF ""
END POLICY ;Set BE Keyboard Layout
END CATEGORY ;Keyboard Layout
END CATEGORY ;Custom Settings |
Uiteraard een gupdate /force gedaan maar geen resultaat.
Daarnaast op de server en client zelf de locatie e.d. op Belgisch en Belgisch punt gezet voor bestaande en nieuwe gebruikers maar ook dit hielp niet.
De bestaande policys heb ik nagekeken en ook hier zie ik geen directe oorzaak.
Het probleem is dat mijn Windows 2003 kennis hiermee weer ophoudt dus ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan sturen.
...