Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Standaard Keyboard Layout SBS Windows Server 2003 Domein

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DarkMagician
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08-2023
Goedendag mede-tweakers,

Al geruime tijd zit ik met het probleem dat de werkstations die aangemeld zijn op mijn Windows Server 2003 domein het verkeerde toetsenbord selecteren en de wijzigingen die gemaakt worden met elke aanmeld optie weer overschrijven.

Elke machine krijgt een Qwerty toetsenbord layout terwijl dit Azerty Belgisch punt moet zijn.Gebruikers kunnen dit uiteraard wijzigen maar het wordt vervelend om dit elke aanmeld optie weer te doen.

Ik zoek een oplossing die dit serverside of client side kan oplossen zodat alle clients standaard het Belgisch punt toetsenbord krijgen.
...

Server: Windows Small Business Server 2003 Volledig geupdated
Clients: Windows 7 Volledig geupdated
A/V: Norman
...

Ik heb een ADM gemaakt met de volgende settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
CLASS USER 
  CATEGORY "Custom Settings" 
     CATEGORY "Keyboard Layout" 
        POLICY "Set BE Keyboard Layout" 
           KEYNAME "Keyboard Layout\Preload" 
           VALUENAME 1 
           VALUEON 00000813 
           VALUEOFF "" 
        END POLICY ;Set BE Keyboard Layout 
     END CATEGORY ;Keyboard Layout 
  END CATEGORY ;Custom Settings

Uiteraard een gupdate /force gedaan maar geen resultaat.

Daarnaast op de server en client zelf de locatie e.d. op Belgisch en Belgisch punt gezet voor bestaande en nieuwe gebruikers maar ook dit hielp niet.

De bestaande policys heb ik nagekeken en ook hier zie ik geen directe oorzaak.

Het probleem is dat mijn Windows 2003 kennis hiermee weer ophoudt dus ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan sturen.
...

Beste antwoord (via DarkMagician op 28-11-2016 13:35)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

DarkMagician schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:18:
Al geruime tijd zit ik met het probleem dat de werkstations die aangemeld zijn op mijn Windows Server 2003 domein het verkeerde toetsenbord selecteren en de wijzigingen die gemaakt worden met elke aanmeld optie weer overschrijven.
D'r worden niet toevallig mandatory profiles gebruikt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
Waarom stel je een UK layout (Qwerty) in als je Azerty wilt hebben?

• DarkMagician
Nielson schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:44:
Waarom stel je een UK layout (Qwerty) in als je Azerty wilt hebben?
Omdat ik het verkeerde gekopieerd en geplakt hebt ;) Zojuist aangepast, excuses. Ik had mijn voorbeeld ADM gekopieerd en niet de originele Belgische adm welke ik nu (probeer) te gebruiken.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Via Group Policy Preferences kun je dit aanpassen.
Omdat je met een 2003 server werkt (wordt het niet tijd om deze zsm eruit te werken??) zul je dit vanaf een Windows 7 machine met RSAT moeten doen.

Edit : net gekeken, Regional options zitten wel in de GPP, keyboard layout helaas niet dus gaat dit niet op

[ Voor 21% gewijzigd door Killah_Priest op 25-11-2016 16:22 ]

• DarkMagician
Ben het met je eens dat de server eruit moet maar het betreft hier een Kringloop winkel met geen budget waar ik vrijwillig het onderhoud uitvoer met de middelen die er zijn. Vervangen voor een nieuwe server met 2008+ zit er voorlopig niet in :(

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dat is een non-argument: Een non-profit heeft recht op gratis Office 365 licenties.

Alleen al het stroomverbruik van een server zou al een keuze voor Office 365 moeten zijn. Heb je enig idee wat een Exchange server aan stroom zuipt? Bovendien, de Windows 10 compatibiliteit met Windows 2003 is inmiddels deprecated. Probeer dus te voorkomen dat je daarop vastloopt.

[ Voor 63% gewijzigd door Trommelrem op 25-11-2016 17:20 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34
Trommelrem schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:19:
Dat is een non-argument: Een non-profit heeft recht op gratis Office 365 licenties.
Niet altijd, je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen, anders kom je niet in aanmerking voor gratis licenties, ook al ben je een Non-Profit organisatie.

https://www.microsoft.com...uct-donations/eligibility en daar even het land van toepassing selecteren.

Acties:
  • Beste antwoord

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

DarkMagician schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:18:

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Trommelrem
Dennism schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:17:
[...]

Niet altijd, je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen, anders kom je niet in aanmerking voor gratis licenties, ook al ben je een Non-Profit organisatie.

https://www.microsoft.com...uct-donations/eligibility en daar even het land van toepassing selecteren.
Zelfs al moet je de licenties aftikken, dan is dat nog vele malen goedkoper dan een SBS 2003 in de lucht houden. Een SBS 2003 in de lucht houden is geldverkwisting. Daar komt vaak nog het stroomverbruik van sterk verouderde hardware bij...

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34
Trommelrem schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:25:
[...]

Zelfs al moet je de licenties aftikken, dan is dat nog vele malen goedkoper dan een SBS 2003 in de lucht houden. Een SBS 2003 in de lucht houden is geldverkwisting. Daar komt vaak nog het stroomverbruik van sterk verouderde hardware bij...
SBS 2003 moet je niets eens in de lucht willen houden, het is gewoon unsupported spul, stroomverbruik zou voor mij nog niet eens een primair argument zijn om de boel uit te faseren, het niet meer supported zijn van de software is vele malen belangrijker imho, het is gewoon een wandelende tijdbom, budget of niet. Ik snap dat een kringloop niet altijd mee kan gaan met de laatste trends, maar dit is wel weer het andere uiterste. Het vervangen van Servers is volledig planbaar (of dit nu is door vervanging op on-premise of een switch naar de cloud wat hier ook niet onlogisch zou zijn), en zou dus ook altijd in een bepaald budget moeten zitten, desnoods opgespaard in een "potje" in de 5 jaar na plaatsing van een nieuwe server. Ik bedoel als de server het nu zou begeven moet je ook nog maar zien dat je de backups weer aan het werk krijgt op een waarschijnlijk veel recentere machine.

• DarkMagician
Question Mark schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:50:
[...]

Geweldig! Dank je wel _/-\o_

De discussie over het al dan niet vervangen kan ik begrijpen echter dit is niet aan mij.
Ik werk hier vrijwillig aan en kan adviseren maar ben niet in de positie om hierin een beslissing te nemen.

in ieder geval iedereen bedankt voor het helpen :)

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:57
Dus je werkt ergens vrijwillig maar je hebt geen enkele zeggenschap?

Ik zou wel weten wat ik zou doen.

* Craven gillend wegrennen doet.

• Trommelrem
Craven schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:39:
Dus je werkt ergens vrijwillig maar je hebt geen enkele zeggenschap?

Ik zou wel weten wat ik zou doen.

* Craven gillend wegrennen doet.
Dringend advies: Neem "ontslag" maar laat ook op papier vastleggen dat jij er alles aan hebt gedaan om Office 365 door te drukken, maar dat het management heeft besloten om op Windows 2003 te blijven.

Je wilt niet dat je aansprakelijk wordt gesteld voor datalekken doordat men op Windows 2003 blijft. Zolang op papier blijkt dat jij er aan alle kanten van alles aan hebt gedaan om Office 365 door te drukken, kan de aansprakelijk niet zomaar naar jou worden verlegd.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:35

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Trommelrem schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:40:
[...]

Dringend advies: Neem "ontslag" maar laat ook op papier vastleggen dat jij er alles aan hebt gedaan om Office 365 door te drukken, maar dat het management heeft besloten om op Windows 2003 te blijven.

Je wilt niet dat je aansprakelijk wordt gesteld voor datalekken doordat men op Windows 2003 blijft. Zolang op papier blijkt dat jij er aan alle kanten van alles aan hebt gedaan om Office 365 door te drukken, kan de aansprakelijk niet zomaar naar jou worden verlegd.
Mag ik vragen waarom jij je steeds op Office 365 richt terwijl de TS het over een AD probleem heeft? Wellicht wordt de server wel helemaal niet voor mail en Office gebruikt, dat lees ik tenminste nergens terug...

Uiteraard moet die server (of tenminste het OS) vervangen worden, maar Azure AD heeft ook weer een leuk prijskaartje wat misschien niet op te brengen valt. De vraag is dan denk ik eerder of Active Directory nodig is en of daar misschien een andere goedkopere oplossing voor te vinden valt.

Specs

Pagina: 1