Inactief Steam account verwijderen zonder toegang

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-06-2024
Beste mede Tweaker,

Ik heb zo'n 7 jaar geleden een Steam account geregistreerd. Dit heb ik gedaan met mijn volledige naam, woonplaats en nog wat andere gegevens. Overigens wel met een 10-min e-mailadres 8)7. Niet zo handig, maar destijds wist ik de consequenties hiervan niet.

Nu, 7 jaar later, komt het Steam profiel dus naar boven wanneer je mijn naam Googled. Dit vind ik niet echt prettig.

Ik wil dit resultaat graag uit Google laten verwijderen maar weet niet hoe, ik heb immers geen toegang meer tot het account.

Wat ik al heb geprobeerd:
  • Tevergeefs een removal request ingediend bij Google.
  • Toegang proberen te krijgen tot het account via Steam support (ik kan het eigendom niet aantonen, ik heb namelijk geen aankopen gedaan met het account).
  • Proberen het Steam account te laten verwijderen via Steam support.
Op het profiel is te zien dat het al bijna 2500 dagen inactief is. Ik vind het apart dat Steam het account al niet automatisch heeft verwijderd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Beste antwoord (via VeQVQUCjsxagUCH op 26-11-2016 23:23)

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
VeQVQUCjsxagUCH schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:26:
[...]

Dat lijkt mij inderdaad ook. Ik heb een aantal jaren geleden al een ticket aangemaakt maar heb toen niet mijn ID meegestuurd.

Ik ga dit nu nog een keer proberen maar weet eigenlijk niet hoe ik contact op kan nemen met Steam want de "new ticket" pagina werkt niet meer (https://support.steampowered.com/newticket.php).

Als ik op Steam support kijk zie ik het volgende staan (https://support.steampowered.com/kb_cat.php?id=94): "Toegang tot je verloren Steam-account terugkrijgen en je accountgegevens opnieuw instellen."

Als ik daar op klik kom ik echter weer bij het begin scherm uit.

Heb jij enig idee hoe ik contact op kan nemen?
Probeer deze link eens: https://help.steampowered.com/en/wizard/HelpWithLogin

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En dan? Heb je met je Steam-account iemand vermoord en wil je daarmee niet meer geassocieerd worden als mensen je Googlen?

Even afgezien van de Google-resultaten laten verwijderen; eenzelfde verzoek zal je moeten indienen bij Bing, Duck, Yahoo, etc. etc. etc. want uiteindelijk sta je daar ook waarschijnlijk nog gecached terug te vinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
MAX3400 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:05:
En dan? Heb je met je Steam-account iemand vermoord en wil je daarmee niet meer geassocieerd worden als mensen je Googlen?

Even afgezien van de Google-resultaten laten verwijderen; eenzelfde verzoek zal je moeten indienen bij Bing, Duck, Yahoo, etc. etc. etc. want uiteindelijk sta je daar ook waarschijnlijk nog gecached terug te vinden.
Ik heb niemand vermoord, maar ik wil gewoon niet geassocieerd worden met Steam/gaming wanneer mensen mij Googlen. Daarnaast staan er wat gegevens op die ik liever niet online wil hebben. Het liefst wil ik het Steam account laten verwijderen, zodat het gelijk in alle zoekmachines wordt verwijderd.

Het zoekresultaat uit Google laten verwijderen is in ieder geval een stap in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Steam accounts worden in principe niet verwijderd. Je kan het community profiel wel onzichtbaar maken als je toegang hebt tot je account.

Als het wachtwoord kwijt bent, geen toegang meer hebt tot het emailadres, én geen bewijs van aankoop kan overleggen, dan zijn er geen andere mogelijkheden om weer toegang te krijgen tot je oude account te komen.

Heb je ooit een iDeal of creditcard betaling verricht met dat account? Als je daar een bankafschrift voor hebt, en weet de login naam en emailadres behorende bij dat account, dan zou Steam support je verder moeten kunnen helpen.

Waarom wil je trouwens niet geassocieerd worden met Steam of gaming in het algemeen? Het verhaal over persoonlijke gegevens snap ik, maar gaming is echt geen schande, en al helemaal niet in 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
Zr40 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:01:
Steam accounts worden in principe niet verwijderd. Je kan het community profiel wel onzichtbaar maken als je toegang hebt tot je account.

Als het wachtwoord kwijt bent, geen toegang meer hebt tot het emailadres, én geen bewijs van aankoop kan overleggen, dan zijn er geen andere mogelijkheden om weer toegang te krijgen tot je oude account te komen.

Heb je ooit een iDeal of creditcard betaling verricht met dat account? Als je daar een bankafschrift voor hebt, en weet de login naam en emailadres behorende bij dat account, dan zou Steam support je verder moeten kunnen helpen.
Ik heb geen betalingen verricht met het account. Is er ook geen mogelijkheid om bijvoorbeeld mijn achternaam van het profiel te laten verwijderen?

Er bestond ooit een pagina om tickets aan te maken en contact te hebben met Steam support, maar deze link werkt niet meer (https://support.steampowered.com/newticket.php). Ik kan geen andere mogelijkheid vinden om met ze in contact te komen.
Zr40 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:01:
Waarom wil je trouwens niet geassocieerd worden met Steam of gaming in het algemeen? Het verhaal over persoonlijke gegevens snap ik, maar gaming is echt geen schande, en al helemaal niet in 2016.
Ik game de laatste jaren bar weinig/niet meer. Ik wordt online liever geassocieerd met mijn vakgebied in plaats van gamen, hoewel ik gamen geen schande vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik neem aan dat, aangezien je volledige naam staat vermeld op het account, je met een kopie van je ID een heel eind kan komen via Steam Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
Seroczynski schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:21:
Ik neem aan dat, aangezien je volledige naam staat vermeld op het account, je met een kopie van je ID een heel eind kan komen via Steam Support.
Dat lijkt mij inderdaad ook. Ik heb een aantal jaren geleden al een ticket aangemaakt maar heb toen niet mijn ID meegestuurd.

Ik ga dit nu nog een keer proberen maar weet eigenlijk niet hoe ik contact op kan nemen met Steam want de "new ticket" pagina werkt niet meer (https://support.steampowered.com/newticket.php).

Als ik op Steam support kijk zie ik het volgende staan (https://support.steampowered.com/kb_cat.php?id=94): "Toegang tot je verloren Steam-account terugkrijgen en je accountgegevens opnieuw instellen."

[ Voor 5% gewijzigd door VeQVQUCjsxagUCH op 25-11-2016 16:27 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
VeQVQUCjsxagUCH schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:26:
[...]

Probeer deze link eens: https://help.steampowered.com/en/wizard/HelpWithLogin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
Zojuist een ticket aangemaakt. Bedankt!

Ik zal wel laten weten wat de uitkomst is zodra ik reactie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
Het is inmiddels gelukt door een kopie van mijn paspoort op te sturen. Had eerst nog wat problemen, ze hadden me namelijk nieuwe login gegevens gestuurd van iemand anders zijn account.

Maar goed, het is nu opgelost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
VeQVQUCjsxagUCH schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:25:
Het is inmiddels gelukt door een kopie van mijn paspoort op te sturen. Had eerst nog wat problemen, ze hadden me namelijk nieuwe login gegevens gestuurd van iemand anders zijn account.

Maar goed, het is nu opgelost! :)
Wow, dat ze je zo maar de inloggegevens van iemand anders sturen :o

Afijn, mooi om te horen dat het geregeld is!

Pagina: 1