Ik draai FreeNas met een (officiele) Sabnzbd jail.
Dit moet een Python postinstall script runnen. Deze is gemaakt in Python3
Als Sabnzbd deze start dan geeft ie de volgende error:
Het lijkt in de hoek van "locale" of vinden van "libraries" te liggen.
In de jail heb ik de volgende wijziging getest (met de nodige jail herstarts voor de zekerheid)
in de jail zie ik ook een gebruiker "_sabnzbd"
Dit helpt niet. Iemand ideeen?
PS: Er is ook een "_sabnzb" gebruiker. Echter gedownloade bestanden krijgen de owner "media". Ik ga er dan ook vanuit dat het script ook hieronder zal lopen
Script:
output
Dit moet een Python postinstall script runnen. Deze is gemaakt in Python3
Als Sabnzbd deze start dan geeft ie de volgende error:
Sabnzbd in de jail loopt onder gebruiker "media" en gebruikt Python2Fatal Python error: Py_Initialize: Unable to get the locale encoding
ValueError: CODESET is not set or empty
Als ik su (su - media) naar deze gebruiker dan kan ik het script gewoon aftrappen:# ps aux | grep -i sab
media 59416 0.5 2.6 707384 436520 ?? IJ 1:04PM 2:23.35 /usr/pbi/sabnzbd-amd64/bin/python2.7 -OO /usr/pbi/sabnzbd-amd64/bin/SABnzbd.py -s 0.0.0.0 --daemon -f /var/db/sabnzbd/sabnzbd.in
root 59730 0.0 0.2 154908 35452 ?? IJ 1:04PM 0:07.34 /usr/pbi/sabnzbd-amd64/bin/python2.7 /usr/pbi/sabnzbd-amd64/control.py start 192.168.1.106 12353
root 64045 0.0 0.0 16316 1716 0 R+J 2:01PM 0:00.00 grep -i sab
De scripts hebben de volgende "shebang": #!/usr/bin/env python3$ ./sabnzbd_post.py
CRITICAL:prog:8 parameters expected but 0 found
$ python3 sabnzbd_post.py
CRITICAL:prog:8 parameters expected but 0 found
Het lijkt in de hoek van "locale" of vinden van "libraries" te liggen.
In de jail heb ik de volgende wijziging getest (met de nodige jail herstarts voor de zekerheid)
"locale" onder "media" ziet er dan als volgt uit:But to set a system-wide UTF-8 standard, just add this to /etc/login.conf:
default:\
(lines omitted) \
:charset=UTF-8:\
:lang=en_US.UTF-8:\
:setenv=LC_ALL=en_US.UTF-8:
ps:$ locale
LANG=en_US.UTF-8
LC_CTYPE="en_US.UTF-8"
LC_COLLATE="en_US.UTF-8"
LC_TIME="en_US.UTF-8"
LC_NUMERIC="en_US.UTF-8"
LC_MONETARY="en_US.UTF-8"
LC_MESSAGES="en_US.UTF-8"
LC_ALL=
in de jail zie ik ook een gebruiker "_sabnzbd"
Aangezien dat de bestanden die ie download de user "media" krijgen ga ik er van uit dat dit script ook hieronder draait?_sabnzbd:*:350:350:sabnzb Daemon:/nonexistent:/usr/sbin/nologin
media:*:816:816:media:/home/media:/usr/local/bin/bash
Dit helpt niet. Iemand ideeen?
PS: Er is ook een "_sabnzb" gebruiker. Echter gedownloade bestanden krijgen de owner "media". Ik ga er dan ook vanuit dat het script ook hieronder zal lopen
Nog wat kleine testjes gedaan onder "media" user._sabnzbd:*:350:350:sabnzb Daemon:/nonexistent:/usr/sbin/nologin
media:*:816:816:media:/home/media:/usr/local/bin/bash
Script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #!/usr/bin/env python3 import locale #locale.setlocale(locale.LC_ALL, '') print("getdefaultlocale") print(locale.getdefaultlocale()) print("codeset") print(locale.CODESET) |
output
getdefaultlocale
(None, None)
codeset
0
[ Voor 19% gewijzigd door MisterE op 25-11-2016 15:37 ]