Toon posts:

Waarom worden al jaren geen nieuwe iPods meer uitgebracht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatste keer was 2012 ofzo. (Nano)
Touch 2015
Shuffle 2010
2009 iPod Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:06
Omdat iedereen een apparaat voor alle functies wil hebben, dat is de smartphone. Veel kopen ook geen losse camera meer omdat de smartphone ook al "mooie" foto's maakt.

[ Voor 36% gewijzigd door LordSinclair op 25-11-2016 14:13 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sporters zie ik een kleine handzame MP3 speler nog wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verkopen niet zo goed meer, en ze leveren ook minder op dan iPhones en iPads.

Sporters kopen eerder een fitness watch met muziek, ik heb bv een Tomtom Runner 2, die synct heel aardig met iTunes.

[ Voor 43% gewijzigd door Dreamvoid op 25-11-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iPhone kost ruim 700 euro iPod Nano rond 150 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:34

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:15:
Er zijn altijd wel mensen te verzinnen die een bepaald product zouden kopen. In de meeste gevallen zijn deze groepen te klein om een product echt winstgevend te maken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
g0tanks schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:17:
[...]

Er zijn altijd wel mensen te verzinnen die een bepaald product zouden kopen. In de meeste gevallen zijn deze groepen te klein om een product echt winstgevend te maken.
De Discman? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor mensen die erg van glimmende schijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

categorie: Mp3-spelers

Maar even serieus; wat is nou exact het nut van dit topic? Vergelijkbare topics (waarin alleen een stelling geponeerd wordt zonder discussie-waarde) zijn resoluut gesloten omdat er weinig/niets aan informatieve inhoud in stond.

Nu ook; de one-liners aan antwoorden alsmede de compleet scheve vergelijkingen (zoals geld) op basis van technologie, dragen imho niet bij aan een GoT-waardig topic.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 12:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maar die gaan ook over op de smartwatches, vooral omdat die vaak ook een hartslagmeter hebben.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dreamvoid schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:20:
Voor mensen die erg van glimmende schijven houden.
Behalve op internet zijn ze amper meer te koop, en je moet ook maar durven er mee over straat te lopen of de trein in te stappen.

PS. De Blu-Ray disc glimt mooier! :+

Waar wat voor de mensen die geen 700 euro willen uitgeven voor een smartphone?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Stiekem gebruik ik de nieuwste iPod bijna iedere dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 10:00

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:23:
[...]

Behalve op internet zijn ze amper meer te koop, en je moet ook maar durven er mee over straat te lopen of de trein in te stappen.

Dan koop je een goedkope smartphone want elke smartphone kan muziek afspelen. Ik snap je vraag dan verder ook niet aangezien het een logisch gevolg is. Iedereen heeft al een apparaat dat het kan dus is er niet genoeg vraag meer naar ipods die naar mijn mening ook behoorlijk overpriced waren.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ze waren klein en werkte eigenlijk perfect en toch doet Apple er niets mee. Ik gebruik nog steeds mijn Apple iPod nano 8 gb. Zeer tevreden over. Komt uit 2008 met een zeer lange accuduur. Prima.
Soms gebruik ik wel mijn iPhone omdat ik dan Bluetooth hoofdtelefoon kan gebruiken en dat is ook fijn.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:23:
[...]

die kunnen een smartphone van 150 euro kopen, of een gewone (niet smart) telefoon die kunnen meestal ook wel mp3 afspelen. wie dan nog over is moet inderdaad op zoek naar een Mp3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weleens een niet smart telefoon geprobeerd. (Nokia) Heel slome mediaspeler met vooral veel errors, hij houd bovendien niet vast waar die gebleven is en zelfs het minimum volume was veel te hard.
RoamingZombie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:46:
[...]

Dan koop je een goedkope smartphone want elke smartphone kan muziek afspelen. Ik snap je vraag dan verder ook niet aangezien het een logisch gevolg is. Iedereen heeft al een apparaat dat het kan dus is er niet genoeg vraag meer naar ipods die naar mijn mening ook behoorlijk overpriced waren.
Er worden ook nog steeds losse receivers en CD spelers verkocht, losse componenten zijn vaak van betere kwaliteit dan meerdere dingen in 1 oplossingen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Een van de voordelen van een iPod classic was de grote opslagruimte.
Het belangrijkste voor mij was dat ze ook op de tast konden worden bediend, handig op de fiets.

Mijn laatste iPod heeft het zeven jaar volgehouden, hij lag bijna altijd in de auto, aangesloten op de iPod-aansluiting van het audiosysteem. Af en toe nam ik hem mee om te synchroniseren met iTunes.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vergeet niet dat er in winkels en in de horeca best veel gebruik van iPod's wordt gemaakt als afreken- of bestelterminal voor personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ze zijn gestopt om dat er niet genoeg winst gemaakt kan worden. Dat is de enige reden, en de enige reden die voor commerciële for-profit/beurs genoteerde bedrijven geldig is. Er zijn vast wel redenen te verzinnen waar het handig zou zijn, maar dat is/was blijkbaar niet genoeg om ze te blijven ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Canaria schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:18:
Een van de voordelen van een iPod classic was de grote opslagruimte.
Het belangrijkste voor mij was dat ze ook op de tast konden worden bediend, handig op de fiets.

Mijn laatste iPod heeft het zeven jaar volgehouden, hij lag bijna altijd in de auto, aangesloten op de iPod-aansluiting van het audiosysteem. Af en toe nam ik hem mee om te synchroniseren met iTunes.
Dan moet de iPod maar terug komen, van nummer veranderen mag straks alleen nog maar op de tast bent ik bang:
http://nos.nl/artikel/214...dat-wel-te-handhaven.html

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:34

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:08:
[...]

Dan moet de iPod maar terug komen, van nummer veranderen mag straks alleen nog maar op de tast bent ik bang:
http://nos.nl/artikel/214...dat-wel-te-handhaven.html
Onzin, veel oordopjes hebben tegenwoordig ingebouwde media-knoppen waarmee je gewoon van nummer kan wisselen. Anders moet men maar van te voren een betere playlist uitkiezen.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page/B001FA1NZ0-4.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door g0tanks op 15-12-2016 01:02 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Anyway dit is dus een 'probleem' wat niet bestaat ;)
De iPod is opgegaan in de smartphone welke hetzelfde formaat kan hebben, VEEL meer keuze heeft, VEEL meer mogelijkheden en veel compacter is.
Dat is nou vooruitgang, iPod was nog nuttig toen zat telefoons geen geheugenkaart, usb poort en normale 3.5 jack hadden (negeer de iPhones waar ze de poort vergeten zijn...)...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
daar ben ik het niet mee eens. ik gebruik mijn ipod dagelijks. Mijn 16gb nano 4th gen werkt perfect is klein en handzaam en is voor mij een betere oplossing dan mijn iphone 5s waarvan het geheugen continu vol zit.

Ik ben erg blij met mijn nano en hoop dat deze het nog lang vol gaat houden (met mijn classic 3rd gen heb ik toch zo'n 7 jaar gedaan ondanks dat hij tig keer gevallen is).

Dus ik zou wel een ipod willen kopen als mijn ipod er mee stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zou wel een iPod willen waar ik al mijn cd's (ja ik koop nog cd's) in hoge kwaliteit op kan zetten, met een goede dac. Display hoeft niet groot te zijn. Geen apps, games, camera en/of wifi. Wel synchronisatie met iTunes, omdat ik daarin alle metadata verzamel.

Dan hoeft mijn volgende iPhone geen 128GB-model te zijn. Nu heb ik er een met 64GB, waar 45GB aan cd's op staat.

Ik heb ook Spotify Premium maar dat is om nieuwe muziek te ontdekken. Als ik ergens vaker naar luister, koop ik toch de cd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Niet meer rendabel voor Apple denk ik. Maar de MP3-speler op zich is nog niet helemaal dood. Je hebt nog wat bedrijfjes die spelers maken. Vooral voor audiofielen: lossless files, DAC, line-out mogelijkheden etc.

Toen mijn iPod Classic het begaf :'( heb ik een Fiio X1 gekocht. Interface en hardware zijn stukken minder dan bij Apple, maar 't werkt naar behoren. (Ik sync 'm met iTunes met de app 'Dapper' trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Alleen ben je denk ik een relatief kleine groep mensen, vooral tov de winst per apparaat.

Ik heb het hier wel eerder met mensen over gehad. Die willen dan ook een ipod classic vervanger ipv die 8/16gb prulletjes. Oftewel >100GB opslag. Maar waarschijnlijk kopen ze het toch niet als blijkt dat het een ding is van 300 euro of meer. En gezien de opslagprijzen van apple zal je daar wel op uitkomen.

En de vergelijking 700/150 euro (iphone/ipod) gaat ook mank. Die iphone (of andere telefoon) heeft bijna iedereen toch al.

Dan kun je die 150 euro ook stoppen in een geheugen upgrade van de iphone en dan hoef je niet met 2 apparaten rond te lopen.

Receivers en dergelijke is voor een groot deel een nichemarkt. De meeste dingen daarvan gaat om high end spul met bijbehorende prijs. Maar denk dat de markt voor een high end ipod à 300-500 euro best klein is. (maar dat is slechts een vermoeden). Helemaal met de verschuiving die veel mensen maken naar streamen. Dat werkt dan weer niet op een ipod. Tenzij je weer wifi gebruikt, maar je wil ook onderweg luisteren. Dan moet er alweer xG internet op + simkaart + abbonnement + ..... Dan kom je weer op een smartphone uit
Pagina: 1