Toon posts:

E-mail instellingen : Thunderbird; Ziggo;one.com

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geacht forumlid,
Sinds een paar weken heb ik problemen met het instellen van nieuwe e-mail adressen met Thunderbird. De uitgaande e-mail (SMTP) werkt niet. One.com, de e-mail provider heeft als voorkeur:

"Bij Outgoing (Uitgaande) server voert u send.one.com in en poort 465. Selecteer SSL/TLS en Normal Password (Normaal Wachtwoord)."

Thunderbird stelt in : send.one.com, poort 587, SSL/TLS, Normaal wachtwoord.

Ziggo wil geen advies geven.

Ik heb verschillende instellingen geprobeerd, maar zonder resultaat.

Graag advies.

HansB12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 17:16
Wat bedoel je precies?
Kan je geen poort 465 instellen, en pakt tbird de default steeds?
bedoel je dat?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mell33,
Bedankt voor je reactie.

Thunderbird stelt zelf poort 587 in. Ik kan dit handmatig veranderen in poort 465. Maar dan kan ik nog steeds geen e-mail versturen.

Groet.

HansieB12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
send.one.com, poort 465, SSL/TLS, Normaal wachtwoord
Heb je geen typfouten?

Dan zal je eens moeten bellen naar one.com, missc is er bij hun wat veranderd (je kan ook een ander email client proberen of het uberhaupt wel werkt)

Of je tbird is niet goed en die moet je even deinstallen met het programma wat ze daar voor hebben, full uninstaller heet dat geloof ik, en dan moet je hem even weer installen

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Heb je geen typfouten?" : Instellingen worden automatisch gevonden door Thunderbird. Geen typefouten mogelijk.

"Dan zal je eens moeten bellen naar one.com" : Gedaan. One.com laat zien dat hun configuratie werkt.

"tbird" "deinstallen" : Gedaan. Levert niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:31:
"Heb je geen typfouten?" : Instellingen worden automatisch gevonden door Thunderbird. Geen typefouten mogelijk.

"Dan zal je eens moeten bellen naar one.com" : Gedaan. One.com laat zien dat hun configuratie werkt.

"tbird" "deinstallen" : Gedaan. Levert niets op.
Dus de 465 poort blijft wel ingesteld staan in Tbird?

En de test met een andere email client of op een andere pc met tbird, wat is daar de uitkomst van?

Ik heb te weinig info verder, maar kan het missc dan je firewall zijn die de poort blokt?

Pagina: 1