Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36
Tweakers,

Afgelopen week liep mijn LG G4 vast en wilde niet meer voor bij het opstartscherm (LG logo) komen, ook niet na een fabrieksreset.

Nu heb ik mijn telefoon opgestuurd om aanspraak maken op de garantie. Kort onderzoek op internet leverde op dat LG G4's vaker last hebben van een vastloper, waarna het onmogelijk is terug te komen in het beginscherm.

Ik moet wel zeggen dat de telefoon afgelopen zomer is gevallen en zichtbare, maar oppervlakkige barsten in het scherm heeft.

Nu wordt mijn aanspraak op garantie afgewezen. Eén vanwege de zichtbare valschade (scherm) en de ander door waterschade, maar de telefoon is nooit in contact gekomen met water of vloeistof.

Mijn idee is dat de schade aan mijn scherm wordt aangegrepen om de aanspraak op garantie teniet te doen. Waar de claim op waterschade vandaan komt is mij een raadsel.

Ook stuurden zij een foto van een onderdeel van de telefoon, waaruit (volgens mij, zie je waterschade) uit zou moeten blijken dat de telefoon waterschade heeft opgelopen. Echter betwijfel ik ook of het onderdeel wel uit een LG G4 komt (ik kan geen soortgelijke onderdelen op internet vinden).

Ik heb een paar vragen.
[edit: ik heb inmiddels een foto gevonden van een moederbord uit een lg g4, dat wel erg lijkt op hun meegetuurde foto]
1 komt het onderdeel uit een LG G4 (zie link voor foto)?
https://postimg.org/image/952u1ms81/

2 Is het aannemelijk dat de telefoon vastloopt door een val na 4 maanden?
3 Hoe weet ik dat de onderdelen die zij mij aanvoeren als bewijs van schade werkelijk uit mijn telefoon komen?
4 Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben niet van plan mij er bij neer te leggen, omdat ik denk dat de vastloper komt door een intrinsieke fout van de fabriek en niet door toedoen van mijn kant.

Alvast dank voor eventuele hulp !

Deceptikon

Edit:
http://www.ebay.com/itm/D...6dc564:g:1qkAAOSwawpXteb1

[ Voor 7% gewijzigd door Deceptikon op 25-11-2016 12:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Deceptikon schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:27:
Tweakers,

Afgelopen week liep mijn LG G4 vast en wilde niet meer voor bij het opstartscherm (LG logo) komen, ook niet na een fabrieksreset.

Nu heb ik mijn telefoon opgestuurd om aanspraak maken op de garantie. Kort onderzoek op internet leverde op dat LG G4's vaker last hebben van een vastloper, waarna het onmogelijk is terug te komen in het beginscherm.

Ik moet wel zeggen dat de telefoon afgelopen zomer is gevallen en zichtbare, maar oppervlakkige barsten in het scherm heeft.

Nu wordt mijn aanspraak op garantie afgewezen. Eén vanwege de zichtbare valschade (scherm) en de ander door waterschade, maar de telefoon is nooit in contact gekomen met water of vloeistof.

Mijn idee is dat de schade aan mijn scherm wordt aangegrepen om de aanspraak op garantie teniet te doen. Waar de claim op waterschade vandaan komt is mij een raadsel.

Ook stuurden zij een foto van een onderdeel van de telefoon, waaruit (volgens mij, zie je waterschade) uit zou moeten blijken dat de telefoon waterschade heeft opgelopen. Echter betwijfel ik ook of het onderdeel wel uit een LG G4 komt (ik kan geen soortgelijke onderdelen op internet vinden).

Ik heb een paar vragen.
[edit: ik heb inmiddels een foto gevonden van een moederbord uit een lg g4, dat wel erg lijkt op hun meegetuurde foto]
1 komt het onderdeel uit een LG G4 (zie link voor foto)?
https://postimg.org/image/952u1ms81/

2 Is het aannemelijk dat de telefoon vastloopt door een val na 4 maanden?
3 Hoe weet ik dat de onderdelen die zij mij aanvoeren als bewijs van schade werkelijk uit mijn telefoon komen?
4 Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben niet van plan mij er bij neer te leggen, omdat ik denk dat de vastloper komt door een intrinsieke fout van de fabriek en niet door toedoen van mijn kant.

Alvast dank voor eventuele hulp !

Deceptikon

Edit:
http://www.ebay.com/itm/D...6dc564:g:1qkAAOSwawpXteb1
Benieuwd hoe je het er niet bij gaat laten zitten. De foto heeft overduidelijk waterschade, opgeteld bij de door jou al toegegeven valschade, is het logisch dat je geen aanspraak op de garantie meer kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
Ik zal het je laten weten zodra ik er zelf uit ben. De telefoon is nooit in contact gekomen met water, dus ja ik vind het op zich al opvallend dat zij die schade hebben geconstateerd.

Daarbij zou ik willen weten welke componenten daadwerkelijk schade hebben opgelopen bij een eventuele val,hetzelfde geldt voor de waterschade. Ik neem aan dat zeker in het eerste geval zichtbare schade moet zijn om te stellen dat daardoor de telefoon niet meer werkt. Vanuit hun zienswijze is het misschien logisch om geen garantie meer te geven, maar ik vind van niet. Nogmaals de telefoon deed het tot voorheen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Deceptikon schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:53:
Ik zal het je laten weten zodra ik er zelf uit ben. De telefoon is nooit in contact gekomen met water, dus ja ik vind het op zich al opvallend dat zij die schade hebben geconstateerd.

Daarbij zou ik willen weten welke componenten daadwerkelijk schade hebben opgelopen bij een eventuele val,hetzelfde geldt voor de waterschade. Ik neem aan dat zeker in het eerste geval zichtbare schade moet zijn om te stellen dat daardoor de telefoon niet meer werkt. Vanuit hun zienswijze is het misschien logisch om geen garantie meer te geven, maar ik vind van niet. Nogmaals de telefoon deed het tot voorheen prima.
Voordat hij waterschade had, zal hij het allicht prima gedaan hebben. Waterschade kan natuurlijk ook door condens komen. Of een zweetzak. Je weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
Ja je hebt gelijk, die condensvorming in combinatie met een kapot scherm kan daarvoor wel voor gezorgd hebben.

Ik ga hen in ieder geval mailen, maar inmiddels ben ik al aan het kijken naar een andere telefoon :( (zit nog een jaar abonnement op deze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYFUT
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 21:11
Aan TS en vooral mensen die wat afweten over garantie,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem,
Telefoon liep opeens vast, startte wel op maar bleef hangen op het LG logo (zoals elk andere klacht met het doorgebrande moederboard)
95% zeker dat ook mijn telefoon last had van het zelfde probleem, wat een productiefout is (ook aangegeven door LG).
In mijn toestel is waterschade gevonden (was inderdaad erosie te zien op de foto's), maar er is niks raars mee gebeurd.

Het absurde aan het hele verhaal is dat ook al bestaat er geen enkele correlatie tussen de schade en het probleem ze het daar altijd op kunnen gooien (is mij verteld door BelSimpel).
De reperateursj gooien het op het kip en het ei verhaal, maar gevoelsmatig vind ik het niet helemaal lekker.

Als eerste de kosten om het te repareren waren voor mij €375,-, wat duurder is dan een nieuw toestel en zoals bijna elke reparatie uit proportie.
Ten tweede, LG heeft zelf het probleem erkend en mijn telefoon voldoet precies aan de omschrijving door andere klanten.

Maar ik lees dat bij meerdere mensen de reparatie niet vergoedt wordt omdat er waterschade of val-schade is geconstateerd (Je leest natuurlijk altijd alleen maar de excessen).

Het gevoel zegt me dat het hier wel erg makkelijk op wordt gegooid, terwijl je als klant niks kan doen.
Klopt dit laatste gevoel?

Want ik heb een beetje het idee dat ik kinderlijk eenvoudig ben afgetroefd en het zelf maar moet uitzoeken.
Garantie is maar een illusie, aangezien het onmogelijk is (voor mij in ieder geval) om een telefoon in te leveren zonder val of waterschade.
Mijn telefoon zat in een hoesje en er zat een second-glass op en alsnog is dit uit eindelijk niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met precies hetzelfde probleem vwb mijn LG G4.
Vanuit het niks viel hij uit en wilde daarna niet meer echt opstarten. Hij bleef hangen in het opstartscherm (met het logo). Een enkele keer pakte hij door en kon ik mijn pincode invoeren, maar na de acceptatie bleef hij na een paar seconden hangen om weer terug te keren naar het opstartscherm. Klinkt precies als de door LG erkende fabricage fout.

Heb via mijn provider de telefoon opgestuurd naar DrMobile /Dynafix. Deze heeft mij vandaag een prijsopgave gestuurd met als reactie dat de reparatie buiten de garantie valt vanwege waterschade. Naar mijn weten heeft mijn telefoon geen waterschade opgelopen. Lees hier wel iets over 'zweten'... maar draag hem nooit in mijn broekzak. De door hen bijgevoegde foto laat een plekje in de buurt van het camera-oog/luidspreker zien. Ik kan alleen niet verifiëren of dit mijn telefoon is.

Ik zou graag een foto toe willen voegen om te vragen of dit wel degelijk waterschade is en zo ja of de plek ook verantwoordelijk kan zijn voor een dergelijk probleem....Ik weet alleen niet hoe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Zou je even een nieuw topic aan willen maken? Dit topic is inmiddels al ruim één jaar oud. Betreft de foto's, die kan je uploaden naar bijv. imgur.com en dan de link hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:07:
Vanuit het niks viel hij uit en wilde daarna niet meer echt opstarten. Hij bleef hangen in het opstartscherm (met het logo). Een enkele keer pakte hij door en kon ik mijn pincode invoeren, maar na de acceptatie bleef hij na een paar seconden hangen om weer terug te keren naar het opstartscherm. Klinkt precies als de door LG erkende fabricage fout.

Heb via mijn provider de telefoon opgestuurd naar DrMobile /Dynafix. Deze heeft mij vandaag een prijsopgave gestuurd met als reactie dat de reparatie buiten de garantie valt vanwege waterschade. Naar mijn weten heeft mijn telefoon geen waterschade opgelopen. Lees hier wel iets over 'zweten'... maar draag hem nooit in mijn broekzak. De door hen bijgevoegde foto laat een plekje in de buurt van het camera-oog/luidspreker zien. Ik kan alleen niet verifiëren of dit mijn telefoon is.

Ik zou graag een foto toe willen voegen om te vragen of dit wel degelijk waterschade is en zo ja of de plek ook verantwoordelijk kan zijn voor een dergelijk probleem....Ik weet alleen niet hoe :?
Ze scannen eerst het imei en reparatie nummer van je toestel waarbij er vervolgens een foto gemaakt wordt van je toestel. Die foto is gelinkt aan jouw dossier.

Waterschade kan uiteraard voor deze klacht zorgen - kortsluiting doet rare dingen met elektronica ;)

Zweten in de broekzak is ook niet gezond lijkt mij, weleens je telefoon op de badkamer gehad terwijl je ging douche of naar bad ging? Die kans acht ik groter dan zweten in je broekzak.

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 12-06-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:07:

Niet toevallig gebeld wanneer je aan het zweten was? Zou me kunnen voorstellen dat er dan zweet via de luidspreker naar binnen is gekomen. Echter naar mijn mening zou een telefoon (waterdicht of niet) hier tegen moeten kunnen. Het enige wat ik me dan kan voorstellen is dat er een kleine beschadiging heeft gezeten bij de luidspreker wat dus een zeer vervelende consequentie heeft.

Al heeft Dynafix bij mij de reputatie heel veel en snel iets op waterschade te gooien :( :( :(

[ Voor 3% gewijzigd door Gismo1979 op 12-06-2018 09:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.