Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 13:38
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
TV (max 50")

Wat is je budget
2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Wij kijken voornamelijk 720P-1080P content via de HTPC
- spellen op de Wii
- spellen op de PS3
- Blurays kijken met de PS3
- Geen aparte 5.1 geluidsinstallatie. TV gaat sowieso niet hard aanstaan, maar echt blikkerig geluid is natuurlijk niet de bedoeling.
- Kijkhoek is wel een overweging. Het zal niet heel vaak een issue zijn, maar soms kijken we toch met een man of 5-6 TV en dan zijn er toch twee man die behoorlijk onder een hoek kijken. Bij onze Plasma is dat geen enkel probleem.
- Design is geen overweging. Of de bezel nu 1mm of 2cm is boeit niet.
- 4K lijkt me standaard al op deze prijsklasse TV te zitten (maar boeit gezien ons kijkgedrag niet echt).
- HDR boeit niet. Mag erop zitten, maar daar zal het niet op hangen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel hebben we een Panasonic Plasma, welke heel goed overweg kan met lagere kwaliteit content. Qua beeldkwaliteit is een OLED een logische stap, alleen is veel van onze content van fantastische kwaliteit. Voor zover ik begrijp is OLED niet ideaal om dat weer te geven.

Ik heb moeite om een goede LCD te kiezen.

- Mijn moeder heeft een cheapo 32" Sammy en die is helemaal nog niet zo verkeerd, maar op dat formaat is natuurlijk heel veel verbloemt.
- Daarentegen is de 40" Philips van mijn schoonouders een gruwel waarbij zowel de kleuren als de bewegingen dramatisch zijn.

Ik merk gewoon dat ik helemaal niet kan inschatten hoe LCD TV's zich onderling verhouden. Prijsverschillen lijken vaak samen te hangen met design en dat is nou net wat me totaal niet boeit.

Voor wat het waard is: Momenteel zou ik twijfelen tussen een OLED, of een Samsung. Maar dat is dus meer instinctief dan gebaseerd op feiten.