-Geheugen vraag-

Pagina: 1
Acties:

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
beste tweakers;

**deze topic is wel 100 geweest maar toch nog maar een keer aub.**

ik heb nu een 1.33TB. maar wat ik ook doe ik krijg de FSB niet hoger dan 136. ik weet dat het aan me geheugen ligt, het is namelijk een "A-merk+ :( . ik dacht eerts aan DDR maar ik heb geen zin om weer een nieuw mobo te nemen.

welke is het best te OC :

256MB PC133 SDRAM (CAS2, Corsair) 215,-
256MB PC133 SDRAM (CAS2, Dane-Elec) 195,-
256MB PC133 SDRAM ECC (Dane Elec) 239,-
256MB PC133 SDRAM ECC (Kingston) 189,-
256MB PC150 SDRAM (Corsair) 212,-

*ik wil de FSB op 150-160 zetten.

wat denken jullie ?

Verwijderd

Lijkt me vrij logisch dat als je je FSB op 150 wilt zetten je geheugen neemt dat gegarandeerd 150 doet (dus die onderste van jou rijtje)

Verwijderd

Lijkt me vrij duidelijk, de corsair pc 150, is gegarandeerd 150 fsb dus dat lijkt me de beste. Maar het ligt er ook een beetje aan of je het op cas 2 of cas 3 wil laten lopen.
Je zou ook voor munskin kunnen gaan:

"128Mb Mushkin High Performance REV 3 222
High Density High Performance. Mushkin announces the release of the 128Mb Performance Revision 3 module. Hand picked and guaranteed to run at 150MHz"

dat kun je krijgen bij de www.ocshop.nl

Succes ermee

• FMS
  • Niet online
Op zaterdag 30 juni 2001 15:37 schreef Warthog het volgende:
Lijkt me vrij duidelijk, de corsair pc 150, is gegarandeerd 150 fsb dus dat lijkt me de beste. Maar het ligt er ook een beetje aan of je het op cas 2 of cas 3 wil laten lopen.
Je zou ook voor munskin kunnen gaan:

"128Mb Mushkin High Performance REV 3 222
High Density High Performance. Mushkin announces the release of the 128Mb Performance Revision 3 module. Hand picked and guaranteed to run at 150MHz"

dat kun je krijgen bij de www.ocshop.nl

Succes ermee
cas2-cas3 , wat maakt het nou echt uit?

Verwijderd

toegangstijd. Is het zelfde als reactietijd als je in een auto moet remmen vanwege een voorligger.
Stel je kunt in 1 seconde stilstaan, maar reageert pas na 5 seconden... (totaal 6s)

Of je staat in 2 seconden stil maar reageert al na een seconde (totaal 3 seconden dus)

Reactietijd/toegangstijd is dus essentieel voor random access waarin je heel vaak kleine gedeelten moet hebben, ipv 1* een groot bestand ofzo.

Is hetzelfde als in msdos-mode je swapfile deleten (1*130MB ofzo),
of je temporary internet files
(20MB , 1000 bestandjes)
wedden dat de 1e sneller klaar is!

Verwijderd

Jongens toch... fsb = niet hetzelfde als de geheugensnelheid!!! Onthou dat

• FMS
  • Niet online
om de FSB hoger te krijgen moet je goede geheugen hebben, omdat de geheugen dan ook op hoger snelheid gaat lopen. duh

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Yooho, zie ook: [topic=174098] . Voor geheugen vragen kun je nu dus terrecht in [forum=7] -> dit topic is daar nu naar toe verplaatst ;)
Pagina: 1