Aangezien de meeste onderdelen van mijn huidige pc toch al bijna 9 jaar oud zijn is het tijd voor vernieuwing.
Mijn huidig systeem:
Antec Sonata III EC | SONATA III EC
Gigabyte GA-P35-DS3 (rev. 1.0) Intel® P35 + ICH9 Chipset | GA-P35-DS3
Intel Core2 Quad Processor Q6600 | BX80562Q6600
Scythe Mugen "Infinity" 5x Heatpipe for all Intel & AMD AM2
G.Skill F2-6400CL5D-4GBPQ,4096MB, 800MHz, DDR2. PC6400, 2x
Lite On LH-20A1S, Serial ATA150, Zwart, OEM
Samsung 830 Series MZ-7PC256D - Solid state drive - 256 GB - intern - 2.5'' - SATA-600 - Desktop Upgrade Kit
Gigabyte GV-R577UD-1GD | GV-R577UD-1GD
En nog 2 HDD's (1 van 300GB en de andere van 1,5TB)
LG Prolite E2472HD
cm storm 5.1 sirus s
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Doel is om weer simracing(Assetto Corsa) te gaan doen en af en toe zal er een sport en schietspel voorbij gaan komen. Verder af en toe wat internetten, bankzaken etc, maar geen zaken die verder zwaar zijn voor de pc.
Tevens wil ik de pc op mijn toekomstige TV aan kunnen sluiten. Op welke TV dat wordt weet ik nog niet want de huidige zal in de nabije(binnen een half jaar) toekomst vervangen gaan worden. Nu heb ik de Philips 32FPL33132 staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil gaan voor een "best bang for the buck" met een basis die behoorlijk wat jaren mee kan en waar ik over een aantal jaren bijvoorbeeld alleen de videokaart hoef te vervangen om weer even verder te kunnen.
+/- € 800,- uiteraard liever goedkoper, maar er zit eventueel als het meerwaarde bied ook nog wel wat rek in. Maar wil niet boven de €1000,- uit gaan komen.
Mijn voorstel komt rond 650,- uit. Maar met het totale bedrag de marge gehouden om toch andere onderdelen ook te moeten vervangen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige monitor, muis en toetsenbord. Verder denk ik dat mijn huidige kast(met voeding 500W) de SSD en een HDD voor opslag mee kan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De onderdelen wat nodig is bij wat ik hierboven heb aangegeven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst niet veel geluid omdat de PC in mijn woonkamer zal komen te staan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat ik nu heb samengesteld met wat ik al heb past en of het ook verstandige keuzes zijn.
Bijvoorbeeld misschien dat het toch verstandig is om mijn huidige SSD te vervangen voor een nieuwe omdat de nieuwe merkbaar beter zijn.
Ik ben tot deze lijst gekomen door ook adviezen uit andere topics te bekijken
Dit dus aangevuld met:
Samsung 830 Series MZ-7PC256D - Solid state drive - 256 GB
De 1,5TB HDD
Huidig toetsenbord en muis
LG Prolite E2472HD
cm storm 5.1 sirus s en buiten de headset om is het aangesloten op een kleine oude stereotoren
Mijn huidig systeem:
Gigabyte GA-P35-DS3 (rev. 1.0) Intel® P35 + ICH9 Chipset | GA-P35-DS3
Intel Core2 Quad Processor Q6600 | BX80562Q6600
Scythe Mugen "Infinity" 5x Heatpipe for all Intel & AMD AM2
G.Skill F2-6400CL5D-4GBPQ,4096MB, 800MHz, DDR2. PC6400, 2x
Lite On LH-20A1S, Serial ATA150, Zwart, OEM
Samsung 830 Series MZ-7PC256D - Solid state drive - 256 GB - intern - 2.5'' - SATA-600 - Desktop Upgrade Kit
Gigabyte GV-R577UD-1GD | GV-R577UD-1GD
En nog 2 HDD's (1 van 300GB en de andere van 1,5TB)
LG Prolite E2472HD
cm storm 5.1 sirus s
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Doel is om weer simracing(Assetto Corsa) te gaan doen en af en toe zal er een sport en schietspel voorbij gaan komen. Verder af en toe wat internetten, bankzaken etc, maar geen zaken die verder zwaar zijn voor de pc.
Tevens wil ik de pc op mijn toekomstige TV aan kunnen sluiten. Op welke TV dat wordt weet ik nog niet want de huidige zal in de nabije(binnen een half jaar) toekomst vervangen gaan worden. Nu heb ik de Philips 32FPL33132 staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil gaan voor een "best bang for the buck" met een basis die behoorlijk wat jaren mee kan en waar ik over een aantal jaren bijvoorbeeld alleen de videokaart hoef te vervangen om weer even verder te kunnen.
+/- € 800,- uiteraard liever goedkoper, maar er zit eventueel als het meerwaarde bied ook nog wel wat rek in. Maar wil niet boven de €1000,- uit gaan komen.
Mijn voorstel komt rond 650,- uit. Maar met het totale bedrag de marge gehouden om toch andere onderdelen ook te moeten vervangen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige monitor, muis en toetsenbord. Verder denk ik dat mijn huidige kast(met voeding 500W) de SSD en een HDD voor opslag mee kan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De onderdelen wat nodig is bij wat ik hierboven heb aangegeven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst niet veel geluid omdat de PC in mijn woonkamer zal komen te staan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat ik nu heb samengesteld met wat ik al heb past en of het ook verstandige keuzes zijn.
Bijvoorbeeld misschien dat het toch verstandig is om mijn huidige SSD te vervangen voor een nieuwe omdat de nieuwe merkbaar beter zijn.
Ik ben tot deze lijst gekomen door ook adviezen uit andere topics te bekijken
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 214,- | € 214,- |
| 1 | MSI H110M ECO | € 53,90 | € 53,90 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 274,95 | € 274,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 22,32 | € 22,32 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 85,- | € 85,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 650,17 | |
Dit dus aangevuld met:
Samsung 830 Series MZ-7PC256D - Solid state drive - 256 GB
De 1,5TB HDD
Huidig toetsenbord en muis
LG Prolite E2472HD
cm storm 5.1 sirus s en buiten de headset om is het aangesloten op een kleine oude stereotoren