Speakeradvies en advies subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:01
Hallo,

Ik heb een festival 40 versterk van harman kardon met bijpassende speakers en subwoofer (festival 80). Nu worden die speakers minder en ik zat te denken om twee http://hificorner.nl/spea...oston-acoustics-a26-zwart van deze te kopen.

Daarnaast wordt de foamlaag van de speakers in de subwoofer gaar en die moeten eigenlijk vervangen worden. Nu is dat laten doen 100 euro, zelf doen lijkt me niet heel verstandig met mijn lompe ik en ik weet niet of dit het waard is. Ik vind het nogal veel geld om alleen maar de foamlaag te vervangen.

EDIT: Kan ik trouwens gewoon een andere subwoofer aansluiten op de festival 40 ?

PS Ik ben een leek

Groet,

Sjoerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Beavbusi op 25-11-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:01
Ik heb ook deze boxen gevonden: http://hificorner.nl/spea...ics-2010i-hoogglans-zwart

Iemand toevallig ervaring of advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42
Monitor Audio heeft ook leuk spul. ;-)

V&A aangeboden: Monitor Audio Bronze BX2 (2x)

En je kan het beste naar de winkel gaan, aangegeven wat je budget is en speakers luisteren binnen jouw budget. Klank is erg persoonlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Lumics op 25-11-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Lumics schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:07:
En je kan het beste naar de winkel gaan, aangegeven wat je budget is en speakers luisteren binnen jouw budget. Klank is erg persoonlijk.
Zo is dat, en dan nog .... andere akoestiek = andere klank.
Luister lang genoeg .... speakers die m.b.t. klank erg opvallen gaan na een tijdje vervelen (luistermoeheid).
Indien mogelijk, speakers online kopen --> THUIS beoordelen .... niet goed bevonden is retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beavbusi schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:05:
Ik heb ook deze boxen gevonden: http://hificorner.nl/spea...ics-2010i-hoogglans-zwart
Iemand toevallig ervaring of advies?
Het lijken mij op papier prima speakertjes maar wel wat klein voor in een woonkamer, maar ik geloof niet dat ik ooit nog een enkele speaker als "compleet zaligmakend" zal durven te bestempelen. ;)
Het zal altijd schipperen blijven tussen formaat, prijs en uiteindelijke geluidsimpressies.

Vaak niet eerder dan na weken/maanden in je huiskamer gebivakkeerd te hebben begin je de echte plussen en minnen pas te waarderen, of helaas af te keuren.
Je zal niet de eerste zijn die naar bepaalde speakers gaat luisteren, om vervolgens met andere thuis te komen.

Het formaat van deze kleine speakers zou ik voor bij de pc leuk vinden maar in de woonkamer zou ik er niet snel happy van worden.
Ik ben bang dat ze in een grotere ruimte wat ielig blijven klinken.

Wat wil je er mee en wat is het doel van de speakers, die vraag kun je alleen zelf beantwoorden.
Ga dus eens lekker relaxed luisteren en bepaal pas dan of je niet liever voor een grotere speaker valt, of juist voor weer een hele andere.