Lieve mede-tweakertjes,
ik ben dan toch maar van plan om wat extra (lucht
)koeling aan mijn computer te schenken, om zo een Gold Finger Device zich samen te laten smelten met mijn o zo dierbare classic Athlon 650. Wat resulteerd in een naamsverandering naar Athlon 650@7** als alles mee zit. Ik heb een msi 6167 mobo waar de busspeed helaas niet van te verhogen is (in praktijk dan
). Dus dan maar lekker kutten met een GFD.
Maarrrrrrr, eigenlijk wil ik er niet zo veel geld aan uit geven, omdat een 650 al snel genoeg is voor de huidige games. Maar ja, overclocken blijft nou eenmaal cool (eigenlijk hot)
. Ik wil dan ook een niet al te dure GFD kopen die vrij makkelijk in gebruik is (relatief gezien dan) en alle opties heeft die je bedenken kan. Waar moet ik dan op letten en welke raden jullie mij aan? Handige tips voor het gebruik zijn bijvoorbeeld ook wel nice. En een prijs indicatie graag (hoeft niet op de cent goed te zijn, maar een goed gokje
).
Verder heb ik nog een vraagje wat voor temperatuur meter ik het beste kan kopen, aangezien er nix op me mobo of proc zit voor de temperatuur te meten. En waar moet ik die temp meter bij houden dan? (core zeker?
).
Thanx all
PS, dit zal vast wel vaker gevraagd zijn, maar aangezien je niet meer kan zoeken op oude topics, en de pagina die dit vervangt erg brak werkt bij mij, vraag ik het nog es. Sorry
ik ben dan toch maar van plan om wat extra (lucht
)koeling aan mijn computer te schenken, om zo een Gold Finger Device zich samen te laten smelten met mijn o zo dierbare classic Athlon 650. Wat resulteerd in een naamsverandering naar Athlon 650@7** als alles mee zit. Ik heb een msi 6167 mobo waar de busspeed helaas niet van te verhogen is (in praktijk dan
). Dus dan maar lekker kutten met een GFD. Maarrrrrrr, eigenlijk wil ik er niet zo veel geld aan uit geven, omdat een 650 al snel genoeg is voor de huidige games. Maar ja, overclocken blijft nou eenmaal cool (eigenlijk hot)
. Ik wil dan ook een niet al te dure GFD kopen die vrij makkelijk in gebruik is (relatief gezien dan) en alle opties heeft die je bedenken kan. Waar moet ik dan op letten en welke raden jullie mij aan? Handige tips voor het gebruik zijn bijvoorbeeld ook wel nice. En een prijs indicatie graag (hoeft niet op de cent goed te zijn, maar een goed gokje
).Verder heb ik nog een vraagje wat voor temperatuur meter ik het beste kan kopen, aangezien er nix op me mobo of proc zit voor de temperatuur te meten. En waar moet ik die temp meter bij houden dan? (core zeker?
).Thanx all
PS, dit zal vast wel vaker gevraagd zijn, maar aangezien je niet meer kan zoeken op oude topics, en de pagina die dit vervangt erg brak werkt bij mij, vraag ik het nog es. Sorry