Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-05 16:05
Tweakers,

Ik heb nu een kleine 3 maanden een TomTom Start 25 M - Europa 45 landen - 5 inch scherm.
Er zit nog garantie op, maar de reden dat ik twijfel of ik hem überhaupt moet laten repareren staat hieronder:

Hij geeft de laatste tijd steeds sneller een melding dat hij de GPS kwijt is, en het duurt ook steeds langer voordat hij de gps vind (en dus de juiste route laat zien).

Heb de software al volledig geupdate maar helpt niks, ik zie via google dat veel mensen dit probleem hebben en dat repareren niet heel veel nut heeft?

vraag 1: is het verstandig dit apparaat alsnog te laten herstellen?
vraag 2: veel collega's gebruiken hun mobiel en bv google maps voor de route, werkt dit praktisch hetzelfde als de tomtom (als in: word het net zo goed aangegeven als de tomtom?).

Bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door mugenmarco op 25-11-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
mugenmarco schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:10:
Ik heb nu een kleine 3 maanden een TomTom Start 25 M - Europa 45 landen - 5 inch scherm.
Heb je dit apparaat nieuw gekocht 3 maanden geleden? Want dan heb je nog gewoon garantie natuurlijk.
vraag 2: veel collega's gebruiken hun mobiel en bv google maps voor de route, werkt dit praktisch hetzelfde als de tomtom (als in: word het net zo goed aangegeven als de tomtom?).
Google Maps vind ik persoonlijk niet bepaald fijn om te gebruiken als standaard navigatie. Het is dan wel gratis, maar TTS (tekst-to-speech) vind ik de stemmen niet fijn werken. Verder geeft Maps ook niet de huidige wegsnelheid weer (al wordt daar wel aangewerkt).

Zelf gebruik ik Sygic om te navigeren op mijn telefoon en dat werkt echt perfect. Het heeft me eenmalig 25 euro gekost, voor Europa en ik krijg nu lifetime map updates. Verder zit er rijbaanherkenning, flitsers, files informatie, huidige snelheid en wegsnelheid in, eigenlijk dus alle functie die een TomTom ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-05 16:05
rens-br schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:17:
[...]

Heb je dit apparaat nieuw gekocht 3 maanden geleden? Want dan heb je nog gewoon garantie natuurlijk.

[...]

Zelf gebruik ik Sygic om te navigeren op mijn telefoon en dat werkt echt perfect. Het heeft me eenmalig 25 euro gekost, voor Europa en ik krijg nu lifetime map updates. Verder zit er rijbaanherkenning, flitsers, files informatie, huidige snelheid en wegsnelheid in, eigenlijk dus alle functie die een TomTom ook heeft.
Ik neem aan dat Sygic gebruik maakt van je internet bundle / wifi om gegevens op te halen, kost dit veel data (mb's) bij dagelijks 3 uur rijden? de tomtom heeft dat probleem niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
mugenmarco schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:05:
[...]
Ik neem aan dat Sygic gebruik maakt van je internet bundle / wifi om gegevens op te halen, kost dit veel data (mb's) bij dagelijks 3 uur rijden? de tomtom heeft dat probleem niet in ieder geval.
Dat was een van de voordelen die ik was vergeten. Sygic slaat de kaarten op op je telefoon, waardoor deze dus geen data verbruikt voor de kaarten. Voor de Live file informatie en flitsers gebruikt deze wel data, maar dit is echt noemenswaardig weinig.

In het buitenland heb ik Sygic dus ook met plezier gebruikt. Wel offline, dus flitsers en Live traffic werkte dus niet. Maar goed, dat werkt bij TomTom ook niet geloof ik.

Maar had je TomTom nu nog garantie?