Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01
Gisteren heb ik een oude pc vervangen voor iemand die graag met 2 schermen wilde werken. Dit is een oude Lenovo Thinkcentre Edge E72 (nog met 1x VGA aansluiting).
Ik had hier een VGA splitter kabel voor liggen maar deze cloned alleen het beeld.

Ik wil de videokaart gaan vervangen voor eentje met aansturing voor 2 schermen.
De volgende zaken spelen mee:
- 2x uitgang (schermen hebben VGA en DVI aansluiting en zijn 22 inch)
- low profile
- de kast is een small form factor kast (zo'n smalle kast) en de meeste kaarten passen hier niet in
- er worden geen games op gespeeld, wel af en toe HD video's via Youtube, voor de rest alleen internetten
- budget; maximaal 100 euro voor videokaart, eventuele kabels komt er overheen
- PCI-E

Wat ik gevonden heb:

De Nvidea NVS310: pricewatch: HP NVIDIA NVS 310 512MB (A7U59AT)
Heeft een aansluiting waar ik nog wel een kabel voor heb liggen (soort DVI met volledige bepinning) om 2 DVI schermen mee aan te sturen.

Of pricewatch: Lenovo ThinkStation NVS315 maar ook hier vraag ik me af of deze kaart niet te breed is.

Misschien heeft iemand een beter alternatief qua videokaart?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:54

BiLo

PSN: toiletcleaner

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-07 13:05
Of dit:
pricewatch: Asus EN210 Silent/DI/1GD3(LP)

Kan je kiezen tussen 1x VGA of 1x DVI-I + HDMI. De laatste keuze zou dus een optie kunnen zijn, alleen even een omvormer of kabel kopen, zoals dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Welke uitvoering bedoel je precies? Er is er nog 1 met een prijs: pricewatch: Sapphire Radeon HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI maar deze lijkt mij met 3 connectoren te breed voor in een smalle kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Binnetie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:13:
[...]

Welke uitvoering bedoel je precies? Er is er nog 1 met een prijs: pricewatch: Sapphire Radeon HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI maar deze lijkt mij met 3 connectoren te breed voor in een smalle kast.
Maar dat kan prima met een low profile bracket. Dan is die kaart maar half zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TERW_DAN schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:14:
[...]

Maar dat kan prima met een low profile bracket. Dan is die kaart maar half zo hoog.
Ik zie dat deze niet meer leverbaar is bij Replacedirect. Wordt die smalle bracket dan standaard meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Binnetie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:17:
[...]

Ik zie dat deze niet meer leverbaar is bij Replacedirect. Wordt die smalle bracket dan standaard meegeleverd?
Jup, doorgaans wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:32
categorie: Videokaarten

Voor even onde de €50 euro heb je een hele nette kaart (kan zelfs met 30).

Elke videokaart kan tegenwoordig wel 2 schermen aan. Je zult wel een verloopje nodig moeten hebben naar VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:55
Wat ik heb gemerkt bij mijn HTPC (een Dell Optiplex 720 SFF) is dat je enerzijds moet letten op de low-profile bracket en dat die er op kan, maar ook dat de koeling van de kaart niet dusdanig groot is dat je in de knel komt met alle andere componenten. Vooral omdat in zo'n SFF vaak niet veel ruimte is in combinatie met het slot. Ik weet niet hoe dit bij een ThinkCenter SFF is, maar het is wel een aandachtspuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:05
LET OP: de low profile bracket wordt niet meer standaard meegeleverd met de Radeon HD 5450. Bij/Nabestellen kan een dure grap worden, dus weet zeker dat deze erbij zit voor je tot bestellen overgaat.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
PatrickPR schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:20:
Wat ik heb gemerkt bij mijn HTPC (een Dell Optiplex 720 SFF) is dat je enerzijds moet letten op de low-profile bracket en dat die er op kan, maar ook dat de koeling van de kaart niet dusdanig groot is dat je in de knel komt met alle andere componenten. Vooral omdat in zo'n SFF vaak niet veel ruimte is in combinatie met het slot. Ik weet niet hoe dit bij een ThinkCenter SFF is, maar het is wel een aandachtspuntje.
Dat dus, de Asus videokaart is een mooie maar door die pasieve koeling ben ik bang dat deze niet gaat passen. Ik zal de pc even moeten open halen om te kijken of er naar de bodem van de kast toe nog ruimte is voor dergelijke koeler.

Deze Asus is mooi: https://azerty.nl/0-2967-...hdmi.html?channel_code=40
Met deze bracket erbij: https://azerty.nl/0-7106-...t630-gt640-hd5450-hd.html de VGA connector kan je dan verwijderen omdat de met een platte kabel vast zit?

Als ik dan een HDMI naar DVO kabel erbij haal dan kan ik 2x DVI monitoren aansluiten (mits de kaart qua heatsink past).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-07 13:05
Binnetie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:23:
[...]

Dat dus, de Asus videokaart is een mooie maar door die pasieve koeling ben ik bang dat deze niet gaat passen. Ik zal de pc even moeten open halen om te kijken of er naar de bodem van de kast toe nog ruimte is voor dergelijke koeler.

Deze Asus is mooi: https://azerty.nl/0-2967-...hdmi.html?channel_code=40
Met deze bracket erbij: https://azerty.nl/0-7106-...t630-gt640-hd5450-hd.html de VGA connector kan je dan verwijderen omdat de met een platte kabel vast zit?

Als ik dan een HDMI naar DVO kabel erbij haal dan kan ik 2x DVI monitoren aansluiten (mits de kaart qua heatsink past).
Ik zou inderdaad eerst even de kast openmaken om te kijken hoeveel ruimte je hebt voor de heatsink. Verder is bovenstaande keuze geen verkeerde keuze. Voor wat simpel youtube kijken hoef je geen duurdere videokaart te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Cave_Boy schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:19:
categorie: Videokaarten

Voor even onde de €50 euro heb je een hele nette kaart (kan zelfs met 30).

Elke videokaart kan tegenwoordig wel 2 schermen aan. Je zult wel een verloopje nodig moeten hebben naar VGA
De Saphire is ook een leuke kaart en heeft meegeleverde brackets: pricewatch: Sapphire R5 230 2GB DDR3 (11233-02-20G)

Hier kan ik dus zonder problemen de VGA connector eraf halen? En dan de HDMI en DVI connector gebruiken voor de schermen in combinatie met deze kabel: http://www.allekabels.nl/...81056/hdmi-dvi-kabel.html

De heatsink is niet te hoog en deze zou moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
Binnetie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:27:
[...]

De Saphire is ook een leuke kaart en heeft meegeleverde brackets: pricewatch: Sapphire R5 230 2GB DDR3 (11233-02-20G)

Hier kan ik dus zonder problemen de VGA connector eraf halen? En dan de HDMI en DVI connector gebruiken voor de schermen in combinatie met deze kabel: http://www.allekabels.nl/...81056/hdmi-dvi-kabel.html

De heatsink is niet te hoog en deze zou moeten passen.
Ja die VGA kabel kan je eraf halen, heb ook zo'n ding in een oude PC zitten (GT720) waar zo'n VGA kabel aan zat. Die kan je gewoon van de VGA pinnen "afschuiven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:55
Of zoiets: pricewatch: XFX Radeon R5 230 2GB Core Edition LP
Het koelblok blijft netjes binnen de bracket, dus het geheel neemt maar 1 slot in beslag. Naar mijn mening wel een beetje slecht verkrijgbaar.
Een andere optie is zoiets: pricewatch: MSI Radeon R5 230 2GD3H LP, dezelfde GPU alleen ander merk.

Als je het naastliggende slot toch niet gaat gebruiken, zou je kunnen kijken naar een kaart met een hoger koelblok, eventueel actief. Zoals gezegd, één en ander is afhankelijk hoeveel ruimte er is.

[ Voor 17% gewijzigd door PatrickPR op 25-11-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
PatrickPR schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:36:
Of zoiets: pricewatch: XFX Radeon R5 230 2GB Core Edition LP
Het koelblok blijft netjes binnen de bracket, dus het geheel neemt maar 1 slot in beslag. Naar mijn mening wel een beetje slecht verkrijgbaar.
Een andere optie is zoiets: pricewatch: MSI Radeon R5 230 2GD3H LP, dezelfde GPU alleen ander merk.

Als je het naastliggende slot toch niet gaat gebruiken, zou je kunnen kijken naar een kaart met een hoger koelblok, eventueel actief. Zoals gezegd, één en ander is afhankelijk hoeveel ruimte er is.
Ik kan er alleen niet uithalen of er standaard ook de smalle bracket wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:32
Mijn ervaring is dat MSI en XFX ze niet standaard erbij doet.
Sapphire serie heeft ze vaak wel (staat er soms ook bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Niet hier dus. Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nog even terugkomend op de binnenkant van de kast. Ik heb even wat foto's gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG_20161128_111918_zpsruiwaxja.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG_20161128_111936_zps6nubjawx.jpg

De 2 zwarte kabels zijn voor een seriele en een parallele aansluiting. Deze kan ik weghalen.

Qua ruimte moet het dus gewoon passen, het enige is dat de geheugenreepjes houders misschien in de weg kunnen zitten, maar verwacht dat de videokaart er net bij langs gaat.

Als ik dan de Sapphire R5 230 koop met meegeleverde backingplates: pricewatch: Sapphire R5 230 2GB DDR3 (11233-02-20G) en 1x een HDMI naar DVI kabel: http://www.allekabels.nl/...81056/hdmi-dvi-kabel.html

Dit lijkt me een goede combi voor niet veeleisend gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Cave_Boy schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:03:
Mijn ervaring is dat MSI en XFX ze niet standaard erbij doet.
Sapphire serie heeft ze vaak wel (staat er soms ook bij)
Kreeg juist weer wel een low profile bij mijn MSI (6570 of zoiets?...)
Maar zou hiervoor gewoon een tweedehands kaartje van een tientje in de buurt halen :)

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1