Gisteren heb ik een oude pc vervangen voor iemand die graag met 2 schermen wilde werken. Dit is een oude Lenovo Thinkcentre Edge E72 (nog met 1x VGA aansluiting).
Ik had hier een VGA splitter kabel voor liggen maar deze cloned alleen het beeld.
Ik wil de videokaart gaan vervangen voor eentje met aansturing voor 2 schermen.
De volgende zaken spelen mee:
- 2x uitgang (schermen hebben VGA en DVI aansluiting en zijn 22 inch)
- low profile
- de kast is een small form factor kast (zo'n smalle kast) en de meeste kaarten passen hier niet in
- er worden geen games op gespeeld, wel af en toe HD video's via Youtube, voor de rest alleen internetten
- budget; maximaal 100 euro voor videokaart, eventuele kabels komt er overheen
- PCI-E
Wat ik gevonden heb:
De Nvidea NVS310: pricewatch: HP NVIDIA NVS 310 512MB (A7U59AT)
Heeft een aansluiting waar ik nog wel een kabel voor heb liggen (soort DVI met volledige bepinning) om 2 DVI schermen mee aan te sturen.
Of pricewatch: Lenovo ThinkStation NVS315 maar ook hier vraag ik me af of deze kaart niet te breed is.
Misschien heeft iemand een beter alternatief qua videokaart?
Ik had hier een VGA splitter kabel voor liggen maar deze cloned alleen het beeld.
Ik wil de videokaart gaan vervangen voor eentje met aansturing voor 2 schermen.
De volgende zaken spelen mee:
- 2x uitgang (schermen hebben VGA en DVI aansluiting en zijn 22 inch)
- low profile
- de kast is een small form factor kast (zo'n smalle kast) en de meeste kaarten passen hier niet in
- er worden geen games op gespeeld, wel af en toe HD video's via Youtube, voor de rest alleen internetten
- budget; maximaal 100 euro voor videokaart, eventuele kabels komt er overheen
- PCI-E
Wat ik gevonden heb:
De Nvidea NVS310: pricewatch: HP NVIDIA NVS 310 512MB (A7U59AT)
Heeft een aansluiting waar ik nog wel een kabel voor heb liggen (soort DVI met volledige bepinning) om 2 DVI schermen mee aan te sturen.
Of pricewatch: Lenovo ThinkStation NVS315 maar ook hier vraag ik me af of deze kaart niet te breed is.
Misschien heeft iemand een beter alternatief qua videokaart?