Al een tijdje worstel ik met de keuze voor een voordelige, goede, kleine camera. Mijn vriendin heeft een canon 1100d; mooie foto's maar je moet er wel echt mee op pad. Video op 720p vind ik ook wat jammer.
Met de komst van de smartphone Ben ik er achter dat:
-Een camera altijd bij hebben bevorderlijk is voor Het op beeld vast leggen van veel leuke dingen in (je/)het leven
-je tenminste een keer in de maand al je materiaal door moet om het behapbaar te maken
Nu is de camera op mijn telefoon niet zalig (ZTE blade s2) en zeker stabilisatie niet. video schiet ik daarom bijna nooit terwijl ik daar zelf meer mee heb dan met foto's.
Wat ik dus eigenlijk zoek is:
-klein! Net als je telefoon eigenlijk altijd bij me hebben. Snel even wat beeld schieten als je het niet ging verwachten.
-snelle boot, zie boven
-Voordelig (100-150e)
-fullHD of 4k (laatste is leuk mits echt gehaald en niet gefaked)
-goede beeldkwaliteit ook s'avonds: beter dan je smartphone, eventueel ook qua stabilisatie (geen Russische dashcam footage)
-tegen een spatje kunnen of stootje (denk kleine kinderen)
-aardige accu OF batterij driven
-Verwachtte levensduur 5jaar?
Ik kwam daarbij zelf dus bijvoorbeeld uit bij:
productreview: Sony HDR-AS20 Zwart review door _ferry_
Al vond ik op het eerste gezicht de beeldkwaliteit wat teleurstellend.. Het idee van een action cam / GoPro staat me in ieder geval aan gezien de bovenstaande eisen lijst
.
productreview: SJCam SJ5000 Plus review door Downstar2
Ook leuk, al is de vertekening door De fish-eye storend, is ie wat duurder en ik twijfel of 70 minuten record time met een nieuwe accu over 5 jaar nog wat stand houdt...
Ben erg benieuwd naar jullie suggesties!
PS indien in het verkeerde topic mijn excuus en een schopje mag
.
Met de komst van de smartphone Ben ik er achter dat:
-Een camera altijd bij hebben bevorderlijk is voor Het op beeld vast leggen van veel leuke dingen in (je/)het leven
-je tenminste een keer in de maand al je materiaal door moet om het behapbaar te maken
Nu is de camera op mijn telefoon niet zalig (ZTE blade s2) en zeker stabilisatie niet. video schiet ik daarom bijna nooit terwijl ik daar zelf meer mee heb dan met foto's.
Wat ik dus eigenlijk zoek is:
-klein! Net als je telefoon eigenlijk altijd bij me hebben. Snel even wat beeld schieten als je het niet ging verwachten.
-snelle boot, zie boven
-Voordelig (100-150e)
-fullHD of 4k (laatste is leuk mits echt gehaald en niet gefaked)
-goede beeldkwaliteit ook s'avonds: beter dan je smartphone, eventueel ook qua stabilisatie (geen Russische dashcam footage)
-tegen een spatje kunnen of stootje (denk kleine kinderen)
-aardige accu OF batterij driven
-Verwachtte levensduur 5jaar?
Ik kwam daarbij zelf dus bijvoorbeeld uit bij:
productreview: Sony HDR-AS20 Zwart review door _ferry_
Al vond ik op het eerste gezicht de beeldkwaliteit wat teleurstellend.. Het idee van een action cam / GoPro staat me in ieder geval aan gezien de bovenstaande eisen lijst
productreview: SJCam SJ5000 Plus review door Downstar2
Ook leuk, al is de vertekening door De fish-eye storend, is ie wat duurder en ik twijfel of 70 minuten record time met een nieuwe accu over 5 jaar nog wat stand houdt...
Ben erg benieuwd naar jullie suggesties!
PS indien in het verkeerde topic mijn excuus en een schopje mag
[ Voor 8% gewijzigd door Scorpei op 25-11-2016 09:44 ]
Owner of http://scorpei.com/