Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Heeft de ingevulde FQDN invloed op de gegenereerde key?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Als ik in openssl een private key genereer, heeft dan de ingevulde FQDN invloed op de gegeneerde key?

Een klant van mij heeft deze nu verkeerd ingevuld en mij de bijhorende CSR gestuurd, maar heb de mogelijk om deze aan te passen voordat ik het certificaat genereer.

Probleem die ik dan verwacht is dat hij mijn P7B (waar certificaatketen in zit) niet meer kan samenvoegen met zijn private key tot een P12/PFX/JKS keystore. Is dit correct?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Beste antwoord (via Falcon op 25-11-2016 09:03)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Voor zover ik weet zijn de Distinguished Name Velden die je in de CSR plaatst niet van invloed op de gegenereerde sleutel-set.

Ik heb zelfs meegemaakt dat een CSR voor een Zorgcertificaat bij het "UZI register" pas werd gevuld (althans, correct ingevuld) om de uniformiteit van de CSR te waarborgen.

En als het een probleem oplevert, dan laat je de klant toch een nieuwe sleutel-set genereren?

Verder heeft dit natuurlijk weinig met Professional Networking & Servers van doen. Ik verplaats het topic naar Serversoftware en Windows Servers (bij gebrek aan een betere plaats)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Voor zover ik weet zijn de Distinguished Name Velden die je in de CSR plaatst niet van invloed op de gegenereerde sleutel-set.

Ik heb zelfs meegemaakt dat een CSR voor een Zorgcertificaat bij het "UZI register" pas werd gevuld (althans, correct ingevuld) om de uniformiteit van de CSR te waarborgen.

En als het een probleem oplevert, dan laat je de klant toch een nieuwe sleutel-set genereren?

Verder heeft dit natuurlijk weinig met Professional Networking & Servers van doen. Ik verplaats het topic naar Serversoftware en Windows Servers (bij gebrek aan een betere plaats)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Thanks.. Dit is onze eerste keer met deze klant en ik was vergeten om de FQDN door te geven. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"