moderne image uploader

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 21:55

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Af en toe post ik afbeeldingen op het forum. Daarbij kom je altijd in aanraking met het omslachtig posten van afbeeldingen. Of je moet ze elders uploaden en dan de link plakken in img tags of met de knop. Of je moet ze via het fotoalbum uploaden. Daarbij geef je dan bijvoorbeeld aan "Afbeelding als thumbnail met link naar full" waarna je op de knop klikt. Vervolgens krijg je een error dat je zelf maar de tekst moet kopieren/plakken naar je post omdat er een fout voorkomt.

Vele sites (die veel met media) te maken hebben. Zoals bijvoorbeeld WeTransfer/Facebook/Dropbox hebben drag 'n drop opties (vanuit de verkenner of andere site). Als dat nou eens toegevoegd wordt aan het T.net forum, zou het posten van afbeeldingen een stuk makkelijker maken. Als je daarna een popup krijgt hoe je het gepost wil hebben (of thumb of 800px breed met link naar full) zou ideaal zijn. Tenslotte perken jullie de ruimte per account toch in op basis van het karma.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:23

matroosoft

Lone Christian

Silasje schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 00:37:
Af en toe post ik afbeeldingen op het forum. Daarbij kom je altijd in aanraking met het omslachtig posten van afbeeldingen. Of je moet ze elders uploaden en dan de link plakken in img tags of met de knop. Of je moet ze via het fotoalbum uploaden. Daarbij geef je dan bijvoorbeeld aan "Afbeelding als thumbnail met link naar full" waarna je op de knop klikt. Vervolgens krijg je een error dat je zelf maar de tekst moet kopieren/plakken naar je post omdat er een fout voorkomt.

Vele sites (die veel met media) te maken hebben. Zoals bijvoorbeeld WeTransfer/Facebook/Dropbox hebben drag 'n drop opties (vanuit de verkenner of andere site). Als dat nou eens toegevoegd wordt aan het T.net forum, zou het posten van afbeeldingen een stuk makkelijker maken. Als je daarna een popup krijgt hoe je het gepost wil hebben (of thumb of 800px breed met link naar full) zou ideaal zijn. Tenslotte perken jullie de ruimte per account toch in op basis van het karma.
Helemaal mee eens. Ik wil daar nog aan toevoegen dat de thumbnails beter een wat groter formaat kunnen hebben. Ik gebruik de thumbnails zodat de afbeelding niet te groot is voor het forum wat laadtijd en dergelijke betreft, maar het is wel handig als mensen de afbeelding ook zonder te klikken goed kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

matroosoft schreef op zondag 27 november 2016 @ 00:05:
[...]

Helemaal mee eens. Ik wil daar nog aan toevoegen dat de thumbnails beter een wat groter formaat kunnen hebben. Ik gebruik de thumbnails zodat de afbeelding niet te groot is voor het forum wat laadtijd en dergelijke betreft, maar het is wel handig als mensen de afbeelding ook zonder te klikken goed kunnen zien.
Daar is al een topic over en ik dacht zelfs een ticket, maar kan die nu even niet zo snel vinden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dan wachten we dat even af maar ik merk dat ik soms iets kan bijdragen maar het niet doe omdat ik ervanafzie om afbeeldingen op tweakers te plaatsen - het is mij veels te omslachtig. Ik heb wel veel respect voor de gebruikers die het wel doen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

800px breed met link naar full
Dit is eigenlijk voornamelijk de feature die ik mis in het fotoalbum. Ik heb geen problemen met hoe het uploaden werkt, maar een echte thumbnail (50px of zoiets) is te klein, en full-width is vaak te groot.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Silasje schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 00:37:

Ik ben het met je eens dat de huidige image uploader en fotoalbumtool niet veel soeps is. Helaas heeft de code last van terminale techdebt waardoor heb niet even snel mogelijk is om aanpassingen te doen. Alles moet opnieuw herschreven worden.

We hebben vorig jaar al wel een betere image uploader gemaakt voor productreviews. Het begin is dus gemaakt, maar gezien onze volle roadmap verwacht ik helaas niet dat we anytime soon kans zien om het fotoalbum en het uploaden van afbeeldigen bij fototopics te verbouwen.
Pagina: 1