Goededag, ik had een vraag. Ik heb een gigabyte p35c ds3r rev 1.1 met een q9550 proberen over te clocken. Nadat ik dus de voltages veranderd had en hem restarten kwam ik niet meer verder dan het gigabyte post screen, 2x starten die heel even door maar daarna kwam ik niet meer verder.. vast gelopen.. toetsenbord werkte niet zowel usb als ps2 geven geen signal, vervolgens ging ik door om te kijken of ik de bios of terwijl cmos kon resetten, hup de batterij eruit gehaald voor een paar min maar nee geen succes.. alle ram sloten leeg gehaald, cpu overnieuw geplaatst maar geen signal.. iemand nog ideeen? Sorry als het een beetje rommelig is tussen de tekste, via een telefoon typen is nog al lastig!
Blijkt dat het ram geheugen kapot is gegaan, vervangen en nu werkt de pc weer!
Verwijderd
Sowieso moet je nooit beginnen met voltages verhogen als je gaat overklokken. Eerst de kloksnelheid van de CPU en evt. de North Bridge e.d. Als je het dan op een bepaalde kloksnelheid niet meer stabiel krijgt, verhoog je in (hele) kleine stappen het voltage. Welke voltages had je allemaal aangepast?
Verder als je de Base clock van de CPU verhoogt, gaat automatisch ook de kloksnelheid van het ram geheugen (en soms nog wel meer) mee. Iets om op te letten mocht je het nog eens willen proberen.
Verder als je de Base clock van de CPU verhoogt, gaat automatisch ook de kloksnelheid van het ram geheugen (en soms nog wel meer) mee. Iets om op te letten mocht je het nog eens willen proberen.