Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC rond 1400 euro met alles erop en eraan

Pagina: 1
Acties:

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:50
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik ben bezig met een Game PC voor mijn broertje in elkaar steken.
Hij is van plan om te gaan gamen, en spellen te spelen op 144 HZ. (battlefield 1) en nog paar shooters.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Geen vast bedrag eigenlijk. wel rond 1400 euro. Alles erboven moet natuurlijk een goede rede hebben :D

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Nope, hij komt van een laptop af, en heeft alles nog nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 214,-€ 214,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,50€ 85,50
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 285,-€ 285,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,-€ 65,-
1Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart€ 272,-€ 272,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,04€ 29,04
1Cooler Master Masterkeys Lite L Combo RGB (Qwerty US)€ 55,95€ 55,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 85,-€ 85,-
1Seasonic G-series 450 watt€ 78,90€ 78,90
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 73,51€ 73,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.293,85

Dit is wat ik tot nu heb samen gesteld,

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Niet echt bepaalde voorkeuren, tegenwoordig spatten er niet echt bepaalde merken uit.
Behalve de Intel/Geforce :D

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Zit nog te twijfelen of een processor koeler nodig is ( buiten de standaard box koeler)

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik ga niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik zoek eigenlijk nog wat reactie op bepaalde spullen.
Zoals de game game, en scherm.
Door de bomen zie je het bos niet meer, en onderhand wordt je wel is gek van de 1000 miljoenen aanbiedingen op schermen/ en game gear.
Er moet ook nog een headset bij,
Hier ook precies het zelfde verhaal. Niet echte voorkeuren, en mijn headsets die ik aanbeveel zijn allemaal 150 euro of meer :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sowieso geen GTX 1060, RX 480 is vergelijkbaar geprijsd, presteert vergelijkbaar, maar heeft wel ondersteuning voor FreeSync in tegenstelling tot de GTX 1060. Liefer 120Hz met FreeSync dan 144Hz zonder FreeSync. Je hebt al een FreeSync scherm gekozen dan zou ik er ook gebruik van maken.

Als voeding is de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M beter, nog wel wat slecht leverbaar maar dat komt omdat die vandaag net gelanceerd is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Je kunt beter voor een RX480 gaan omdat je een freesync scherm hebt. Let wel dat wanneer je freesync aanzet op de Gmaster je refresh tussen de 30-120Hz gelocked zit maar aangezien beide kaarten toch niet boven de 90 fps komen op Battlefield 1 op high settings lijkt het mij beter om dan voor een RX480 te gaan zodat je van de freesync optie gebruik kan maken.
pricewatch: Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G

Je voeding is prima. Naar mijn mening hoef je echt niet achter de BitFenix Whisper te gaan.

• -The_Mask-
  • Niet online
Tim2010 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:13:
Je voeding is prima. Naar mijn mening hoef je echt niet achter de BitFenix Whisper te gaan.
De BitFenix is beter, Seasonic G-series is al weer vrij oud en wordt links en rechts ingehaald door de concurrentie.

AMD Nieuwsdiscussie

• Tim2010
-The_Mask- schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:24:
[...]

De BitFenix is beter, Seasonic G-series is al weer vrij oud en wordt links en rechts ingehaald door de concurrentie.
Dan nog is de G-series meer dan voldoende voor zijn gebruik en is het nog steeds van goede kwaliteit. Het verschil in kwaliteit tussen de G-series en de BitFenix gaat hij echt niet merken hoor. Je hoeft bij een voeding echt niet voor de nieuwste van het nieuwste te gaan. Het gaat erom dat het van solide kwaliteit is en dat is de G-series van Seasonic.

[ Voor 15% gewijzigd door Tim2010 op 24-11-2016 23:45 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Kost hetzelfde, als het goed is stiller, 2 jaar langere garantie, volledig modulair in plaats van semi-modulair, alleen maar zwarte draden in plaats van een 24 pins kabel met gekleurde kabels (staat mooier met venster in behuizing) en betere prestaties.

AMD Nieuwsdiscussie

• Tim2010
-The_Mask- schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:54:
Kost hetzelfde, als het goed is stiller, 2 jaar langere garantie, volledig modulair in plaats van semi-modulair, alleen maar zwarte draden in plaats van een 24 pins kabel met gekleurde kabels (staat mooier met venster in behuizing) en betere prestaties.
Is dit niet een beetje voorbarig? Ik heb namelijk nog geen enkele review van hun nieuwe voeding gevonden.

• -The_Mask-
  • Niet online
Tim2010 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:52:
[...]

Is dit niet een beetje voorbarig? Ik heb namelijk nog geen enkele review van hun nieuwe voeding gevonden.
Dat klopt want de NDA is nog niet afgelopen, NDA is een week later. De launch is een week na voren gehaald, maar de NDA voor reviewers is hetzelfde gebleven. Ik heb mijn reviewsample al een paar weken, maar de review duurt nog wel even.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1