nu kopen of wachten

Pagina: 1
Acties:

• Jarn00bje
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07-2025
Mijn vraag
ik ben van plan een upgrade te kopen voor mn huidige pc, nouja upgrade een hele nieuwe pc bouwen want deze pc begint zn leeftijd te zien, huidige componenten,
core 2 quad q67000 6gb ddr2 ram een amd radeon hd 5670 512mb vram :( en een corsair 600 wat voeding.

ik speel vooral civ 5 gta san andreas en 4 war thunder en unturned. maar nu amd een leuke actie heeft dat je bij een rx 480 gpu civ 6 gratis krijg denk ik er aan om eerst de gpu te kopen en daarnaa een nieuwe cpu met mobo en ram (i3 6100, msi h110m eco 8gb ddr4 ram).

Ik weet dat de cpu bottlenecked. wat moet ik doen (ik zou dan binnen 3 maanden genoeg geld hebben voor cpu mobo en ram. en dan is deze leuke aanbieding weg :( )

en sorry voor typefouten enzo ben enthousiast

J.H

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Jarn00bje schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:01:
en sorry voor typefouten enzo ben enthousiast
Dat staat natuurlijk los van even de spellingcontrole erover gooien maar okay. De shifttoets gebruiken waar die hoort is sowieso nooit weg.

Wat betreft wanneer te kopen. Dan is er ook wel weer een nieuwe korting/actie/whatever. Je moet het kopen wanneer je het nodig hebt. Want in de (nabije) toekomst zijn er weer nieuwe spullen die sneller zijn en spullen van nu zijn (over het algemeen) weer wat goedkoper. Die 480 krijg je over 3 maanden dus voor minder, waar je dan weer games voor kunt kopen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je bent enthousiast omdat je niet kan/wil sparen en "nu" Civ6 gratis krijgt? Dan liggen de prioriteiten/eisen voor een nieuw systeem dus heel ergens anders.

Zoals br00ky ook aangeeft; spaar gewoon geld voor een complete upgrade, kijk even een paar dagen rond tegen die tijd en dan kan je vast wel een onderdeel of game met een korting krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 14:52
Civ 6 is ook een groot deel CPU limited, dus echt fanatiek CIV6 spelen gaat wss nog niet lukken.

That said, een vriend van mij speelt civ 6 op een E6600. dus het gaat IIG wel draaien met je huidige pc.
Verder is een 8 GB 480 niet eens een nuttige koop: een 4 GB variant gaat net zo snel zijn, en met wat je bespaart kan je prima civ 6 halen: Dan ben je niet aanbieding afhankelijk.

Als je nog even KAN wachten op de ZEN processors van AMD kan je mogelijk ook nog een interessante koop doen.

• Jarn00bje
was van plan een 4gb kaartje te halen

J.H

Verwijderd

De kans is ook behoorlijk dat de BIOS van je moederbord te oud is om überhaupt een RX 480 te herkennen.
Nieuwere borden dan de jouwe hebben hier vaak al moeite mee.

• Jarn00bje
ik wil in principe wel wachten op zen alleen we weten er nog niets van de prijzen de preformance etc en aan het begin van een nieuw product is het altijd duurder
Ardjee schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:07:
Civ 6 is ook een groot deel CPU limited, dus echt fanatiek CIV6 spelen gaat wss nog niet lukken.

That said, een vriend van mij speelt civ 6 op een E6600. dus het gaat IIG wel draaien met je huidige pc.
Verder is een 8 GB 480 niet eens een nuttige koop: een 4 GB variant gaat net zo snel zijn, en met wat je bespaart kan je prima civ 6 halen: Dan ben je niet aanbieding afhankelijk.

Als je nog even KAN wachten op de ZEN processors van AMD kan je mogelijk ook nog een interessante koop doen.

J.H

• Jarn00bje
hoe bedoel je precies heb hier ooit wel een werkende gtx 950 op ge had
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:17:
De kans is ook behoorlijk dat de BIOS van je moederbord te oud is om überhaupt een RX 480 te herkennen.
Nieuwere borden dan de jouwe hebben hier vaak al moeite mee.

J.H

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zoals het er nu uitziet zijn zowel AMD (Zen) als Intel(7000 serie) van plan weer een hele grote stap voorwaarts te maken. De goedkopere varianten van de 7000 lijken nu al in de eerste gelekte singlecore benchmarks het hele huidige topsegment compleet weg te blazen (meer dan een verdubbeling met zelfs een goedkope dualcore!). Mind you dat dat zelfs om servergrade xeons en de huidige top i7's gaat).

En Zen belooft heel veel, al heb ik daar geen enkele info over. Kijkend naar de afgelopen jaren vermoed ik dat het weer een Fury achtige hype gaat worden. Al hoop ik echt dat zij het ditmaal wel waar gaan maken. Anders hebben ze het echt goed verpest, zelfs bij de diehard fans.

Waar normaal gezegd wordt dat je moet kopen wat je nu nodig hebt omdat er morgen altijd weer wat "beters" komt, lijkt mij dat het deze keer wel eens echt de moeite kan lonen.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

SB[NL] schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:09:
Zoals het er nu uitziet zijn zowel AMD (Zen) als Intel(7000 serie) van plan weer een hele grote stap voorwaarts te maken. De goedkopere varianten van de 7000 lijken nu al in de eerste gelekte singlecore benchmarks het hele huidige topsegment compleet weg te blazen (meer dan een verdubbeling met zelfs een goedkope dualcore!). Mind you dat dat zelfs om servergrade xeons en de huidige top i7's gaat).

En Zen belooft heel veel, al heb ik daar geen enkele info over. Kijkend naar de afgelopen jaren vermoed ik dat het weer een Fury achtige hype gaat worden. Al hoop ik echt dat zij het ditmaal wel waar gaan maken. Anders hebben ze het echt goed verpest, zelfs bij de diehard fans.

Waar normaal gezegd wordt dat je moet kopen wat je nu nodig hebt omdat er morgen altijd weer wat "beters" komt, lijkt mij dat het deze keer wel eens echt de moeite kan lonen.
Waar heb je dat gehoord?
Tot nu toe, elke 7000 serie benchmark laat een improvement zien van max 5 tot 10% per processor.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

UltiemePCNerd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:14:
[...]

Waar heb je dat gehoord?
Tot nu toe, elke 7000 serie benchmark laat een improvement zien van max 5 tot 10% per processor.
https://www.pcper.com/rev...prising-Jump-over-Skylake ? Waarden die improvements van 20% laten zien met als absolute uitschieter (positief) battery & HEVC.

Neemt alsnog niet weg dat het lood om oud ijzer is omdat we absoluut niet weten hoe/of Zen met Intel mee kan komen en dus er geen duidelijk antwoord aan de topicstarter kan worden gegeven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
SB[NL] schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:09:
Zoals het er nu uitziet zijn zowel AMD (Zen) als Intel(7000 serie) van plan weer een hele grote stap voorwaarts te maken. De goedkopere varianten van de 7000 lijken nu al in de eerste gelekte singlecore benchmarks het hele huidige topsegment compleet weg te blazen (meer dan een verdubbeling met zelfs een goedkope dualcore!).
Ik denk dat het niet zo een vaart zal lopen. Van Zen horen we niets. Als het echt een reuze stap is, dan waren er wel wat benches gelekt.
Zelfde verhaal voor kaby lake. Het is ongeveer dezelfde cpu als skylake, enkel met wat optimalisaties. Daar kan best wel een procentje of 10 winst gehaald worden, maar meer zit er niet in lijkt me. En waarom zou intel ook? Er is geen concurrentie en dan ga je de performance van je chips niet zomaar verdubbelen.

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
UltiemePCNerd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:14:
[...]
MAX3400 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:22:
[...]

https://www.pcper.com/rev...prising-Jump-over-Skylake ? Waarden die improvements van 20% laten zien met als absolute uitschieter (positief) battery & HEVC.
Reepje schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:43:
[...]Zelfde verhaal voor kaby lake. Het is ongeveer dezelfde cpu als skylake, enkel met wat optimalisaties. Daar kan best wel een procentje of 10 winst gehaald worden, maar meer zit er niet in lijkt me.
Sjezzz dat Blackfriday/Cybermonday heeft duidelijk mijn intelligentie/waarnemingsvermogen aangetast :D
Zit nu al 3 dagen achtereen the scannen naar deals en dan ben ik uit "gierigheid" duidelijk niet helder meer van de slaap hahahahaha :O :D

Was appels met peren aan het vergelijken (lees http://wccftech.com/intel...350k-42ghz-dual-core-cpu/ bekijken en dat in je herinnering tegen die van Passmark afzetten, waar ik al dagen aan het rondhangen ben voor een nieuwe server CPU die mogelijkerwijs mijn VPN geschikt maakt voor 500/500 Mbps met AES-265 - cbc)
Gdvr 8)7 :D

Inderdaad eerder 5% dan 50% ^^...zoals we al jaren gewend zijn dus ^^

Kan niet wachten tot we deze koopjes madness achter de rug hebben :D
Mijn excuses dan ook aan de topicstarter voor de uitgekraamde onzin.

Wat niet wegneemt dat ik nog steeds hoop dat Zen het wel degelijk waar gaat maken :)

Dus topicstarter, lekker shoppen t/m maandag en wellicht heb je voor een leuke bedragje een prima PC.

Mooi zou zijn geweest als we die Dell USA deals ook in Nederland konden krijgen. i7-6700 + 16Gb voor $599.
Pagina: 1