Gezien onze iMac Late 2009 merkbaar vaak problemen begint te geven (spontane crashes) ben ik aan het oriënteren op een vervanger hiervoor. Omdat wanneer ik een iMac samenstel welke ik zou willen (32GB RAM + 1TB SSD i.v.m. achteraf niet aan te passen e.d.) ik op ruim €4500 uitkom... Enige uitzondering waarbij ik alsnog een iMac zou aanschaffen is wanneer Apple een 27" iMac Late 2016/Early 2017 een versie uitbrengt met 512GB SSD + 16GB RAM als instap model met een prijs van rond de €2000 euro wat ik niet zie gebeuren....
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een (enigzins) futureproof systeem dat niet direct na een jaar al upgrades nodig heeft. Moet er lekker vlot mee kunnen up- en downloaden en daarbij moet dit geen/weinig impact geven wanneer mijn vrouw "TV" kijkt (programma gemist/YouTube). Planning is om over een tijd de normale TV weg te doen (Films en Series via projectie) dus het "TV/Media" deel is belangrijk. Daarom ook minimaal 27" scherm. Eventueel wat games maar dat is bijzaak i.v.m. planning aanschaf X-Box Scorpio en/of Nintendo Switch
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is rond de €2200 incl. scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
TOBO en Muis gaan mee naar het nieuwe systeem, de iMac gaat vermoedelijk als "downloadstation" functioneren i.v.m. minder kans op infectie problemen. Opslag -> Synology NAS
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn samengestelde lijst. Vooral het MOBO heb ik mijn twijfels over (in geval van benodigde upgrades in de toekomst?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en NVidia wat voornamelijk gevoelsmatig zal zijn, sta open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minimaal 27" i.v.m. "TV" kijken. Ziet er netjes uit en moet stabiel en een geluidsarm (geen coin-wine!) draaien. VESA 100 (reeds beugel in bezit, voet van monitor boeit dus niet)
Ga je overklokken?
Niet van plan (vooralsnog niet in elk geval)
Wat verwacht je van ons?
Wellicht dat jullie de samenstelling kunnen nalopen of er gekke dingen tussen zitten en/of verbeterpunten t.b.v. performance en/of prijs. Ik heb bij het samenstellen gekeken naar de laatste Desktop Guide (November) en dit gecombineerd met wat afwijkende/losse producten (o.a. voor looks)
Alvast bedankt voor jullie input
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een (enigzins) futureproof systeem dat niet direct na een jaar al upgrades nodig heeft. Moet er lekker vlot mee kunnen up- en downloaden en daarbij moet dit geen/weinig impact geven wanneer mijn vrouw "TV" kijkt (programma gemist/YouTube). Planning is om over een tijd de normale TV weg te doen (Films en Series via projectie) dus het "TV/Media" deel is belangrijk. Daarom ook minimaal 27" scherm. Eventueel wat games maar dat is bijzaak i.v.m. planning aanschaf X-Box Scorpio en/of Nintendo Switch
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is rond de €2200 incl. scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
TOBO en Muis gaan mee naar het nieuwe systeem, de iMac gaat vermoedelijk als "downloadstation" functioneren i.v.m. minder kans op infectie problemen. Opslag -> Synology NAS
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn samengestelde lijst. Vooral het MOBO heb ik mijn twijfels over (in geval van benodigde upgrades in de toekomst?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en NVidia wat voornamelijk gevoelsmatig zal zijn, sta open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minimaal 27" i.v.m. "TV" kijken. Ziet er netjes uit en moet stabiel en een geluidsarm (geen coin-wine!) draaien. VESA 100 (reeds beugel in bezit, voet van monitor boeit dus niet)
Ga je overklokken?
Niet van plan (vooralsnog niet in elk geval)
Wat verwacht je van ons?
Wellicht dat jullie de samenstelling kunnen nalopen of er gekke dingen tussen zitten en/of verbeterpunten t.b.v. performance en/of prijs. Ik heb bij het samenstellen gekeken naar de laatste Desktop Guide (November) en dit gecombineerd met wat afwijkende/losse producten (o.a. voor looks)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 359,- | € 359,- |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING/AURA | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING | € 515,95 | € 515,95 |
| 1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Grijs | € 171,51 | € 171,51 |
| 1 | Asus MG279Q Zwart | € 569,- | € 569,- |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | € 75,02 | € 75,02 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 96,95 | € 96,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 161,95 | € 161,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.299,33 | |
Alvast bedankt voor jullie input
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW