Ik zoek een?
Vervanging voor mijn huidige wifi setup
Budget
+/- 250 euro, maar als een Netgear Nighthawk X10 echt beter is kan dit best wat rekken
Huidige situatie
500Mb/s Jonaz glasvezel verbinding gedeeld met 4 appartementen. Momenteel de Jonaz ZTE F668 als router en een Airport Express + random linksys als AP
Aangesloten apparaten
Airport Express heeft een 100Mb LAN poort, dus daar gaat het bijvoorbeeld al helemaal mis. ZTE F668 wifi signaal is erg instabiel en inmiddels zelfs uitgezet. Zelfs via LAN is de verbinding regelmatig instabiel, ik zou dus graag de Jonaz router in bridge modus zetten.
Enkele opties
Vervanging voor mijn huidige wifi setup
Budget
+/- 250 euro, maar als een Netgear Nighthawk X10 echt beter is kan dit best wat rekken
Huidige situatie
500Mb/s Jonaz glasvezel verbinding gedeeld met 4 appartementen. Momenteel de Jonaz ZTE F668 als router en een Airport Express + random linksys als AP
Aangesloten apparaten
- 6 laptops, voornamelijk macs waarvan enkele met 802.11ac ondersteuning
- 6-8 telefoons
- 1 PS4 via LAN
- 1 XiaoMi TV via LAN
- Verschillende losse doosjes zoals Philips Hue, Apple TV, etc
Airport Express heeft een 100Mb LAN poort, dus daar gaat het bijvoorbeeld al helemaal mis. ZTE F668 wifi signaal is erg instabiel en inmiddels zelfs uitgezet. Zelfs via LAN is de verbinding regelmatig instabiel, ik zou dus graag de Jonaz router in bridge modus zetten.
Enkele opties
- Enkele TP-Link Archer C3200 of soortgelijke router. Het trappenhuis is erg centraal en over het algemeen zou er prima bereik kunnen zijn met een juist geplaatste router
- Dubbele Netgear Nighthawk r7000
- Een simpele router en enkele access points
- Een beest zoals de Netgear Nighthawk X10
- Gast netwerk(en)
- VPN ondersteuning zodat ik overal bij kan als ik op reis ben
- XiaoMi TV zou ik graag via VPN met China willen connecten, niet alle services werken momenteel namelijk
- Zelfde verhaal voor mijn PS4, maar dan graag naar HongKong waar mijn meeste games vandaan komen
- Plex server
[ Voor 4% gewijzigd door edwin.pw op 24-11-2016 18:07 ]