Zabbix templates gezocht voor NetApp / CDOT

Pagina: 1
Acties:

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Hallo iedereen,

Enige tijd geleden hebben we onze NetApp (FAS2220) van 7-Mode gemigreerd naar CDOT. (Meer correct: Laten migreren, geen klusje dat je zelf wilt doen als het niet je dagelijks werk is.)

1 klein probleempje: Onze Zabbix templates zijn gemaakt voor 7-Mode, niet voor CDOT en dus zijn we het grootste deel van de monitoring van onze NetApps kwijt.

Een zoektocht op nieuwe templates levert helaas niet zo veel op en extern laten bouwen is 2-4 dagen werk met bijbehorende kosten. (Zelf bouwen kan ook, maar kost nog veel meer tijd omdat ik me eerst zelf het bouwen van Zabbix templates eigen moet maken, wat niet een heel eenvoudige klus is.)

Kortom: Heeft iemand deze templates toevallig liggen, of weet iemand waar deze te vinden zijn?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt erg NOS-achtig, maar ik denk dat je meer succes zal krijgen in Server Software. Tikje daarom die kant op. NOS -> SWS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Ook hier:
Bump! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
HOEZEE!

Er heeft iemand een template gemaakt!

https://share.zabbix.com/.../netapp/netapp-cdot-8-3-x

https://www.zabbix.com/forum/showthread.php?p=193054

Bedoeling is zeer binnenkort te upgraden van Zabbix 3.0.5 naar 3.2 omdat de template niet zonder aanpassingen gaat werken op 3.0.x en we de upgrade toch al wilden doen. Goed excuus dus om die op korte termijn door te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Update:
Zabbix vandaag een update naar 3.2 gegeven (voor diegenen die dat ook doen, het is vrij eenvoudig, iig op Ubuntu, maar doe het *zorgvuldig*, zorg voor snapshots en schrik niet als je DB conversie er meer dan een uur over doet).

Template geïnstalleerd (hij had net weer een nieuwe versie uitgebracht) en hij werkt!
Mijn Zabbix geeft meteen de eerste alerts over bijna volle volumes, iets waar ik in dit geval heel blij van word want het bewijst dat a) de template werkt b) vandaag een meer dan nuttige dag was.

Tijd voor een biertje, uren schrijven en afronden van mijn nerdklus voor vandaag. :)