Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Earlybird syncen met kerio mail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Earlybird, welk sinds 2002 al mail lokaal op mijn PC beheerd. Na wat mailstoringen te hebben gehad via Directadmin, wil ik alles over gaan zetten op Kerio mail. Ik heb hiervoor een 30GB opslag, welk gecomprimeerd wordt en in ieder geval meer storage aankan dan dat ik lokaal heb staan (13GB aan mails sinds 2002).

Het is ook een stukje piece of mind als m'n PC een keer uitbrand, en ondanks wekelijks backups, ik dan toch overal toegang zou hebben tot m'n mail.

Dan komt de harmvraag. Ik gebruik Earlybird 10.0 en ik heb alles lokaal staan ivm POP3. Ik wil alle mail dan ook 'uploaden' richting Kerio en wil weten wat de beste aanpak hiervoor is. Mezelf alle mails sturen is niet ech de bedoeling, het moet ook echt in jaartal, datum en de juiste volgorde terecht komen voor toekomstige sync. Anders zit ik zometeen met een Iphone die straks 13GB syncd terwijl dat arm ding maar 16GB aan storage heeft :+

Dus, heeft iemand ervaring hiermee? Ik weet dat Yourhosting een plugin ooit had waarmee je tegen betaling, mail van yourhosting kon syncen met mail van Directadmin. Zulke plugins of programma's bestaan dus, echter weet ik niet of zoiets voor deze combi uberhaubt bestaat (earlybird > kerio)

Beste antwoord (via Verwijderd op 26-11-2016 23:16)

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Zoals gezegd, gewoon als IMAP openen en dan drag and drop in je mail client, attands zo doe ik het altijd.

dus 2 mailboxen: 1 oud, 1 nieuw, en dan sleur en pleur van de ene mailbox naar de andere

Alle reacties

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:59

Saven

Administrator

Ik zou ze eigenlijk naar een backup knallen die pop3 databases; mocht je ze ooit nodig hebben kun je ze weer tevoorschijn toveren. scheelt je een boel gedoe

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het syncen richting Kerio toe. Zou heb ik toegang tot al m'n email, waar ik ook ben. En niet langer achter m'n pc alleen.

• xelnaha
sowieso zou ik geen pop3 gebruiken ism kerio, maar imap of nog beter, kerio onderteund gewoon activesync ;)

ter info: activesync sync alleen maar iets van 2 weken oid (instelbaar) en itt pop3 heb je met imap ondersteuning voor mappen en ben je niet (default tenminste) je email kwijt als deze ze van de server plukt.

kerio ondersteund ook vol automatische backups :)

[ Voor 55% gewijzigd door xelnaha op 24-11-2016 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik vanaf heden ook gewoon Exchange via Kerio, maar ik wil m'n oude lokale POP3 (PC email) vanaf 2002 opslaan bij Kerio.

M.a.w alle emails die op m'n PC in Earlybird staan uppen in Kerio.

Acties:
  • Beste antwoord

• xelnaha
Zoals gezegd, gewoon als IMAP openen en dan drag and drop in je mail client, attands zo doe ik het altijd.

dus 2 mailboxen: 1 oud, 1 nieuw, en dan sleur en pleur van de ene mailbox naar de andere

Verwijderd

Topicstarter
Earlybird weigert 2 mailboxen met hetzelfde adres aan te maken. De huidige staat ingesteld als POP3 en krijg ik voor geen mogelijkheid naar Imap.

Enige wat ik kan doen is de box hernoemen en uit te schakelen, een nieuwe aan te maken, en daarin alles te slepen.

• xelnaha
kun je niet een ander adres gebruiken? eentje met dns, andere met ip oid?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het opgelost,

Ik heb Kerio afgedankt, omdat ik hier problemen mee had. De regels waren zeer strict, en konden ook niet gewijzigd worden. In het kort elke email zonder SMTP auth als afzender werd standaard /dev/null , dus een forum inschrijving, een wordpress mail of zelfs in dit geval van mijn facturatieprogramma werden geblokkeerd. Het ligt niet aan Kerio maar aan de leverancier van Kerio die de hoogste eisen hebben wil.

Hij stelt dat in de nabije toekomst providers steeds vaker af zullen gaan stappen van email verzonden met PHP mail ofzo. Er moet een SMTP account achterkomen (auth). Het was voor mij gewoon niet werkbaar, dus we hebben er toch 1 van mijn server bijgepakt, aan gesleuteld en een passende oplossing voor gemaakt.

De truuc is om alle mappen zoals Inbox, Sent enz in Earlybird / Thunderbird te verplaatsen naar Local folders, vervolgens het POP3 account te verwijderen, een nieuw IMAP account in dit geval aan te maken, en de hele inhoud van Local folders over te hevelen naar het Imap account.

Met meer dan 60k aan emails duurt dat wel even; maar ik zie het syncen met o.a webmail dus ik heb wat ik hebben wou.
Pagina: 1