Voor mij geen SSD's van Samsung meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 894 views

• Guus Flater
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07-2025
Mijn 3 jaar en 2 maanden oude Samsung SSD 840 EVO 1TB (aanschafprijs 517 euro) had gisteren ineens de geest gegeven. De betreffende ssd gebruikte ik alleen als game-schijf voor o.a. deftige en grote vliegtuig-simulatie. Het OS staat op een Samsung 840 Pro van 500Gb. De laatste 6 maanden had ik door omdstandigheden de "flight-sim"-pc niet tot nauwelijks kunnen gebruiken. En na eindelijk eens een beetje tijd te hebben, wilde ik gisteren o.a. DCS updaten.
Tijdens de updates viel de betreffende ssd ineens weg uit het OS en werd ook later niet meer herkend in het bios en ook niet in een andere pc.
Na telefonisch contact te hebben gehad met Samsung om te vragen naar een coulance-regeling, gezien het weinig aantal uren dat ik deze ssd had gebruikt, kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was.
Een tegemoetkoming in de kosten om deze ssd te vervangen had ik als positief ervaren en eigenlijk wel verwacht.
Ik werd wel door de medewerkers netjes en beleefd te woord gestaan. Maar die 517 euro had ik net zo goed kunnen vergokken, daar had ik dan meer plezier van gehad.
Wanneer mijn andere Samsung Pro ssd's van 500 Gb en 2 Tb's de geest geven, koop ik wel goedkopere ssd's van een ander merk. Duurkoop is niet altijd beter. Ik heb mijn lesje geleerd.
(Zou Samsung een dagteller in de ssd's hebben ingebouwd?)
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat Samsung meer gaat doen voor zijn klanten dan alleen maar de datum registreren. En nu opzoek naar een andere grote ssd.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ok, leuk verhaal, maar wat was nu het technisch probleem aan je SSD? 'niet herkend in de bios' is wel erg simpele conclusie als iets niet meer werkt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
En 3 jaar en 2 maanden is ook niet bepaald nieuw.

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:46
Ook is er bewezen dat SSD's niet het eeuwige leven hebben, net zoals gewone harde schijven kunnen ze kapot, alleen gaan ze alleen met een klapper, ipv dat ie bijvoorbeeld rare geluiden gaat maken. En men kan niet voorspellen hoe lang een SSD leeft, hoe je er ook mee omgaat.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:56
ik heb hier 4 samsung ssd's en allemaal nog prima,ik weet niet waar je het dus over hebt :)

[ Voor 30% gewijzigd door freaky35 op 24-11-2016 14:44 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:19

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het is altijd balen als er iets kapot gaat, sterkte ermee. <+:)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hier ook drie Samsung SSD's en ook allemaal prima. Ik vind het vervelend voor je, maar zo werkt het nou eenmaal. Sommige gaan langer mee dan andere, daar doe je niks tegen.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Probeer het eens bij de shop waar je hem gekocht hebt.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11-2025
Dit verhaal heb ik nog eens bij iemand gehoord met een Samsung ssd, die begaf het ook opeens zomaar.
Maar goed Samsung staat bij mij ook niet goed aangeprezen kwa ssd. en harde schijven.
Meeste laptops/pc waar ik van de hardeschijf/ssd van moest vervangen, was Samsung product
Dat gezegd . het is helaas normaal dat een hardeschijf/ssd snel kan begeven, welk merk dan ook.

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Leuk zo'n flame.
Wij weten alleen niet of je voeding wel stabiel is, jij gooit met je computer, jij ook nog een SQL-server hebt draaien met giga veel iops. Levensduur gaat niet alleen over tijd maar ook over gebruik.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom nam je contact op met de fabrikant ipv met de winkel waarmee je de koopovereenkomst hebt? :?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Guus Flater schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:18:

Een tegemoetkoming in de kosten om deze ssd te vervangen had ik als positief ervaren en eigenlijk wel verwacht.
Na meer dan 3 jaar? :? Niet echt realistisch he!
coolbvrobin schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:53:
Dit verhaal heb ik nog eens bij iemand gehoord met een Samsung ssd, die begaf het ook opeens zomaar.
Die verhalen ken ik ook maar dan van Corsair, Kingston, Sandisk, Crusial, Seagate en Quantum. Die hielden er er ook 'ineens' mee op!

[ Voor 38% gewijzigd door ChojinZ op 24-11-2016 15:11 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tijdje terug is mijn 1TB 850 PRO kapot gegaan. Gewoon vervangen en de backup terug zetten. Dingen gaan soms nou eenmaal kapot, kan gebeuren.

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-01 17:55

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

ChojinZ schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:06:
[...]

Na meer dan 3 jaar? :? Niet echt realistisch he!
Volgens mij is het in Nederland zo geregeld dat je garantie hebt voor de verwachte levensduur van een apparaat. Dus als een SSD minimaal 5 jaar (bijvoorbeeld) hoort mee te gaan, dan zou het maar zo kunnen zijn dat je aanspraak kan maken op garantie.

Edit:
Hier:
https://www.consuwijzer.n...ten-in-de-garantieperiode

TL:DR --> Buiten garnatieperiode betekent niet dat je geen recht hebt op reparatie/vervanging.

[ Voor 17% gewijzigd door Flimovic op 24-11-2016 15:13 ]

Steam/Discord: Flimovic

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Flimovic schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:10:
[...]

Volgens mij is het in Nederland zo geregeld dat je garantie hebt voor de verwachte levensduur van een apparaat. Dus als een SSD minimaal 5 jaar (bijvoorbeeld) hoort mee te gaan, dan zou het maar zo kunnen zijn dat je aanspraak kan maken op garantie.

Edit:
Hier:

TL:DR --> Buiten garnatieperiode betekent niet dat je geen recht hebt op reparatie/vervanging.
Klopt, maar dat is garantie die je krijgt vanuit de winkel, niet vanuit de fabrikant. De winkel is degene waar je als koper de koopovereenkomst mee hebt en de winkel is daardoor die garantieplicht aan gegaan. Overigens wordt er duidelijk aangegeven wat je kan verwachten van een SSD, echter wordt dat weergegeven in aantal reads of writes.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 24-11-2016 15:15 ]

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-01 17:55

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

CH40S schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:14:
[...]
Klopt, maar dat is garantie die je krijgt vanuit de winkel, niet vanuit de fabrikant.
Volgens mij moet je je aanspraak op garantie inderdaad (vrijwel) altijd via de verkoper regelen. Zij kunnen dan eventureel verhaal gaan halen bij de fabrikant.

Steam/Discord: Flimovic

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Flimovic schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:10:
[...]

Edit:
Hier:

Maar jij weet net zo goed als ik dat je daar in de praktijk niets aan hebt. In de praktijk is dit geval vrij simpel: Stuk na garantie = nieuwe kopen. Ongeacht de verwachte levensduur. Zeker in dit soort gevallen is het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen immens groot.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ChojinZ schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:37:
[...]

Maar jij weet net zo goed als ik dat je daar in de praktijk niets aan hebt. In de praktijk is dit geval vrij simpel: Stuk na garantie = nieuwe kopen. Ongeacht de verwachte levensduur. Zeker in dit soort gevallen is het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen immens groot.
Het hangt van de fabrikant af. Als die mee willen werken wil een winkel dat ook wel. Zegt de fabrikant nee zal de winkel dat ook doen. Zeker met marge's van iets van 3% op een SSD is het nogal logisch dat de winkel je geen nieuwe SSD gaat geven als de fabrikant die niet wil leveren.

Verwijderd

Als een discussie over garantie en recht gevoerd wil worden, dient dit op Shopping Forum te gebeuren. Op dit forum praten we over opslagtechnologie - over de techniek dus.

Topicstarter: heb je nog behoefte aan verdere discussie? Voor nu sluit ik het topic; mocht je nog meer vragen hebben stuur dan even een bericht dan kijken we wat voor jou de beste oplossing is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.