iPhone 5 scherm vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik wil het scherm van mijn iPhone 5 repareren maar loop er tegenaan dat de tutorials die ik vind, een ander beeld laten zien van een geopende iPhone 5 dan ik thuis heb liggen. Misschien zie ik iets over het hoofd :)

Ik heb onderstaande digitizer gekocht: http://www.ebay.com/itm/L...cement-Tools/351106607221

En mijn iPhone 5 ziet er zo uit als ik hem open maak volgens de instructies:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/1zxnqfm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2aor35.jpg

Als ik naar deze tutorial kijk, dan ziet het er anders uit. Hier wordt de accu bijvoorbeeld direct zichtbaar.
YouTube: iPhone 5 Cracked LCD Digitizer Replacement - ifonerepair.com

Wat gaat er mis? |:(

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:04
Die zwarte plaat hoort aan je display vast te zitten. Die moet je er dus even uit halen.

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:31
mrpink83 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:04:
Ik wil het scherm van mijn iPhone 5 repareren maar loop er tegenaan dat de tutorials die ik vind, een ander beeld laten zien van een geopende iPhone 5 dan ik thuis heb liggen. Misschien zie ik iets over het hoofd :)

Ik heb onderstaande digitizer gekocht: http://www.ebay.com/itm/L...cement-Tools/351106607221

En mijn iPhone 5 ziet er zo uit als ik hem open maak volgens de instructies:
[afbeelding]
[afbeelding]

Als ik naar deze tutorial kijk, dan ziet het er anders uit. Hier wordt de accu bijvoorbeeld direct zichtbaar.
YouTube: iPhone 5 Cracked LCD Digitizer Replacement - ifonerepair.com

Wat gaat er mis? |:(
De iPhone 5 is ten eerste erg moeilijk te openen. Zoals de reactie hierboven. Het zwarte gedeelte hoort vast te zitten aan je glasplaat/scherm.

Ik had dit zelfde en met echt veel gespeel heb ik het los gekregen. Is wel een werkje met kracht en voorzichtigheid.

Houdt er rekening mee dat door het loshalen met wat geweld je iPhone home button kabeltje defect kan raken (is bij mij gebeurd).

Zelf heb ik Mn onderdelen besteld op fixjeiphone.nl. Erg goeie service snelle levering. Goedkoop en afkijk filmpjes

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
Dit hoort in eerste instantie niet te gebeuren als je de instructies nauwkeurig hebt opgevolgd, ik geef wel toe dat het voor een eerste keer wel lastig zal zijn.

Normaal gezien is dit een reparatie die ik binnen 20 minuten kan uitvoeren. Ik heb dit ook nog nooit gehad of gezien.

Wat je nu het beste kunt doen is, zorgen dat je het zwarte frame wat nu nog in de iPhone zit, loswrikt met een plectrum of ander gereedschap wat je bij je setje hebt gekregen.

Heb je wel de twee pentalobe schroeven losgemaakt aan de onderkant, naast je laadconnector?

Edit:

Misschien helpt dit filmpje in het Nederlands je wat beter op weg!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=97WRPg7S0PU]

[ Voor 31% gewijzigd door Timpieturner op 24-11-2016 15:25 . Reden: instructie video toegevoegd ]

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
ben je toevallig vergeten de 2 schroefjes bij je dockconnector los te maken?
dan krijg je namelijk dit soort tafrelen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Bedankt allemaal! Die zwarte plaat moet dus los. Dat idee had ik al, maar zo op het eerste gezicht en wat geprobeer zit die vast.
De schroefjes heb ik er uit gehaald, maar zal het van het weekend weer eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
mrpink83 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:18:
Bedankt allemaal! Die zwarte plaat moet dus los. Dat idee had ik al, maar zo op het eerste gezicht en wat geprobeer zit die vast.
De schroefjes heb ik er uit gehaald, maar zal het van het weekend weer eens proberen.
Die plaat zit aan het frame, en deze zit op zijn beurt als het ware 'geklikt' in je iphone. Deze zul je waarschijnlijk ook zien op je nieuwe schermpje !
Veel succes, en als er nog wat is helpen we je graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Iedereen bedankt voor de hulp. De plaat zat er inderdaad nog aan vast.

Echter, het repareren is totaal mislukt. 8)7
Die onderdeeltjes zijn echt te klein voor mij en ik ben er twee kwijt geraakt. Ook een schroefje. Wat een gepriegel.

Mijn vorige project was een nokia n95 en dat was allemaal iets groter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:18
mrpink83 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:32:
Iedereen bedankt voor de hulp. De plaat zat er inderdaad nog aan vast.

Echter, het repareren is totaal mislukt. 8)7
Die onderdeeltjes zijn echt te klein voor mij en ik ben er twee kwijt geraakt. Ook een schroefje. Wat een gepriegel.

Mijn vorige project was een nokia n95 en dat was allemaal iets groter _/-\o_
Wat ben je kwijtgeraakt dan? Waar woon je? Kan je wellicht helpen als je niet te ver weg woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Onder andere het onderdeeltje van 4.44 in filmpje hierboven. ook het andere zwarte onderdeeltje rond de sensor ben ik kwijt. Ligt er los op.

Ik woon in Utrecht.

• mrpink83
Iemand die nog wil kijken of dit toestel te repareren is? Scherm is intact maar er missen wat kleine onderdeeltjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:47
mrpink83 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:57:
Iemand die nog wil kijken of dit toestel te repareren is? Scherm is intact maar er missen wat kleine onderdeeltjes.
Ik denk dat je wat specifieker moet zijn over wat je kwijt bent. Anders wordt het lastig om je te helpen ;)

• mrpink83
Tsja, goed punt. Het is alweer even geleden. Enkele (2) piepkleine schroefjes en die 2 kleine plastic onderdeeltjes die er los in liggen. Zou weer even die video moeten bekijken, maar ik dacht dat iemand die dit vaker doet wel weet welke ik bedoel :). En dat die misschien ook wel genoeog onderdeeltjes heeft liggen.

Ik dacht, ik gooi er nog max 50 euro tegen aan en anders gooi ik hem weg.

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:37
Je kan beter op ebay een scherm met digitizer en homeknop kopen, dat is een volledige front met homeknop, luidspreker en frontcamera.

Die plastiekjes waarover je het hebt, is dat zo geen klein stukje dat achter de camera zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Ja, klopt, zaten bij de camere.

Wat jij zegt is misschien nog makkelijker. Zit er in dat volledige front ook een camera? Dus schroefjes onderkant er uit, metalen plaatje los schroeven waar kabels vastzitten en vervangen toch?

http://www.ebay.com/itm/N...28c33f:g:7zoAAOSwX~dWlx1f

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
@mrpink83 ja dit scherm is compleet pre-assembled.

persoonlijk zou ik voor een iets duurder scherm gaan, de goedkope schermen heb je meestal narigheid mee.
je hebt heel veel verschil in kwaliteit.
even kijken bij recenties hoe het staat met andere gebruikers.

[ Voor 13% gewijzigd door frankym op 28-02-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Thanks, ik ga eens op onderzoek uit als ik weer tijd heb.
Pagina: 1