Experiabox er tussenuit (glasvezel KPN)

Pagina: 1
Acties:

• shadydeath
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 20:15
Beste tweakers,

Ik ben thuis sinds kort een poging aan het doen om de experiabox er tussen uit te halen en onze eigen router direct aan te sluiten,
Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik geen internet krijg omdat het PPPoE wachtwoord niet correct is.
De gebruikers naam heb ik al uit de box geplukt (mac experia)@internet
Ik heb het op het moment op de volgende manier aangesloten:

De kpn glasvezel lijn komt Tagged IPV6 binnen, Deze heb ik aangesloten op de netgear switch poort 1 waar vlan 6 als tagged staat aangemerkt. Op poort 2-5 heb ik vlan 6 op untagged staan.
Vanuit poort 2 heb ik hem in de WAN poort van de router gedaan om "verbinding" te krijgen zeg maar.

Wanneer ik het instel op PPPoE geeft deze aan dat het wachtwoord niet correct is. De volgende combinaties heb ik geprobeert:
KPN, kpn, PPP, ppp, Welkom1, welkom1, Welkom, welkom.
Iemand anders nog suggesties hoe ik het wachtwoord uit de kpn modem kan vissen? of andere suggesties voor wat het wachtwoord zou kunnen zijn.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:50

lier

MikroTik nerd

Volgens netwerkje.com:
Username: xx-xx-xx-xx-xx-xx@direct-adsl (vul hier je eigen MAC adres en achtervoegsel in)
Password: kpn
Weet je zeker dat je je mac adres in bovenstaand formaat ingevuld hebt?

[ Voor 9% gewijzigd door lier op 24-11-2016 12:10 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:36

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Je hoeft vlan6 ook alleen maar untagged door te sturen naar je router dus poort 2-5 is wel wat overdreven.

Al gekeken op netwerkje.com?

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:27
Er gaat iets anders fout. Je hebt geen username/password nodig (al gebruikt de Experiabox 'm wel), ik bouw hier een sessie op met blanco un/pw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadydeath
Mijn asus router verplicht mij om een user en pass te gebruiken voor een PPPoE sessie,
Het mac adres heb ik inderdaad op boven genoemde manier gekopieerd uit de experiabox.
Ik krijg van mijn router alleen iedere keer de melding dat het wachtwoord niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik gebruik als wachtwoord 'ppp' voor <macadres>@internet, op een pas opgeleverde KPN glasverbinding, dus dat zou sowieso moeten werken.

Welke Asus router gebruik je?

[ Voor 49% gewijzigd door spone op 25-11-2016 23:38 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadydeath
deze heb ik geprobeerd maar werkt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 19:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Waarom untag je vlan 6 naar meerdere poorten? Vlan 6 moet je enkel untaggen naar de WAN poort op je router, deze 'routeert' en NAT het verkeer van je interne vlan naar dit externe vlan (vlan 6 dus).

Weet je zeker dat niet een ander apparaat (welke nu dus untagged in vlan 6 achter je switch hangt) geen sessie heeft opgezet waardoor je Asus deze niet meer mag opzetten?

Pas je switch zodanig aan dat de vlan's (laag 2) kloppen zodat je IP (laag 3) aan de praat kunt krijgen.

Edit; hang je router eens direct aan je NTU (als je een dot1q tag kunt opgeven op de WAN interface van dat ding), dus zonder tussenkomst van de switch.

[ Voor 13% gewijzigd door MisteRMeesteR op 26-11-2016 00:05 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadydeath
De switch zou goed moeten staan maar heb geen manier denk ik om het 100% zeker te checken.

En het vlan 6 vehaal over meerdere poorten untagged ja het is overbodig maar kwaad kan het niet omdat er naast de router niks op de switch zit behalve de inkomende glasvezel lijn.

En router rechtstreeks aan de NTU hangen heeft ook geen verschil. blijf ik met de melding komen dat het wachtwoord niet klopt. maar met mijn router heb ik het probleem dat ik de vlan van de WAN niet aan kan passen.

[ Voor 28% gewijzigd door shadydeath op 26-11-2016 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:48
Wat is het nut van het vervangen van de kpn router door een router die duidelijk minder functionaliteit heeft anders dan "niet omdat het moet, maar omdat het kan"?

Of is dit weer het bekende "de wifi is zo slecht"?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 20:38

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Probeer eens zonder wachtwoord, dus alleen gebruikersnaam 'kpn'. Dat werkt bij mij, hoewel is heel soms moet swtichen naar gebruikersnaam 'kpn' met ook ww 'kpn'... draai hier al twee jaar (ruim!) zonder experiabox
Pagina: 1