• hazecase
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-06 14:42
Beste mede-tweakers,

Zit al een tijdje met het probleem dat ik op geen enkele manier windows 10 op mijn laptop geinstalleerd krijg (Asus TP200SA pricewatch: Asus Transformer Book Flip TP200SA-FV0108TS

Via USB krijg ik de volgende melding:
- bij het installeren van de 32bit versie; Windows kan niet worden geinstalleerd op dit station. (details weergeven) gevolgd door; Windows kan niet worden geinstalleerd op station 0 partitie 1 (kan Windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu

- bij het installeren van de 64bit versie; BSOD - memory management error

Via externe DVD-speler krijg ik de volgende melding:
- bij het installeren van de 32bit versie; vraagt hij om een driver (helaas geen enkele driver te vinden op de asus website

- bij het installeren van de 64bit versie; BSOD - memory management error 8)7

BIOS als volgt ingesteld:
Lauch CSM - enabled
Secure boot - disabled

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 19:15

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

hazecase schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:24:
Beste mede-tweakers,

Zit al een tijdje met het probleem dat ik op geen enkele manier windows 10 op mijn laptop geinstalleerd krijg (Asus TP200SA pricewatch: Asus Transformer Book Flip TP200SA-FV0108TS

Via USB krijg ik de volgende melding:
- bij het installeren van de 32bit versie; Windows kan niet worden geinstalleerd op dit station. (details weergeven) gevolgd door; Windows kan niet worden geinstalleerd op station 0 partitie 1 (kan Windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu

- bij het installeren van de 64bit versie; BSOD - memory management error

Via externe DVD-speler krijg ik de volgende melding:
- bij het installeren van de 32bit versie; vraagt hij om een driver (helaas geen enkele driver te vinden op de asus website

- bij het installeren van de 64bit versie; BSOD - memory management error 8)7

BIOS als volgt ingesteld:
Lauch CSM - enabled
Secure boot - disabled

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen!
Standaard is Win10 (Home/Pro) geïnstalleerd, waarom wil je herinstalleren als ik vragen mag?

Is het om:

-1 Bloatware te verwijderen: decrapifier

-2 Problemen op te lossen:

Geen kant en klaar antwoord maar;

Wellicht kun je een reinstall vanaf de recovery partitie doen [handleiding doornemen voor de juiste aanpak] en dan alle bloatware verwijderen (goto 1 ;) )

Bezoek t Asus forum en zoek naar info rondom je laptop, misschien is info aanwezig, anders contact opnemen met Asus, uiteindelijk weten zij het beste hoe t moet.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Geen idee wat Windows doet bij OEM installaties, maar de ingebouwde reset functie van Win10 vind ik behoorlijk indrukwekkend geregeld, je installatie word echt volledig opgeschoond tot en met de drivers aan toe.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• hazecase
Ja dat klopt. Het enige probleem is dat alle partities verwijderd zijn dus...

• hazecase
Pantagruel schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:49:
[...]

Bezoek t Asus forum en zoek naar info rondom je laptop, misschien is info aanwezig, anders contact opnemen met Asus, uiteindelijk weten zij het beste hoe t moet.
Gisteren al contact gehad met Asus. Ze hebben me aangegeven Secure boot en CSM in te stellen.
Vervolgens stuurde Asus me door naar Microsoft :O

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 19:15

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

hazecase schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:07:
[...]

Gisteren al contact gehad met Asus. Ze hebben me aangegeven Secure boot en CSM in te stellen.
Vervolgens stuurde Asus me door naar Microsoft :O
En die verwijzen vrolijk terug naar Asus aangezien t een OEM versie is waarvoor MS geen zorg draagt (ik voel een kastje-muur situatie aankomen).

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:58
Heb je (ook) de USB2 poort geprobeerd bij het installeren?
Als dat ook niet werkt kan je nog proberen een win10 image (VM/sysprep) naar de laptop te copieeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hazecase
Probleem vandaag gelukkig kunnen oplossen met een andere externe dvd speler icm Windows 10 64 bit
Pagina: 1