Login in windows 10, wachtwoord vergeten maar weet PIN wel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JHaar
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Goedemorgen medetweakers,

Ik heb een zeer frustrerend probleem. Ik probeer mijn laptop op te starten en wil inloggen met mijn PIN maar dan krijg ik de melding dat mijn wachtwoord is verlopen en dat ik een nieuw wachtwoord moet kiezen. Helaas blijkt dan dat ik kennelijk mijn wachtwoord niet meer weet. Ik weet mijn PIN dus nog wel, maar mijn wachtwoord niet meer. Onhandig dat je met een pin kunt inloggen voor geruime tijd maar dan vervolgens je wachtwoord, wat je nooit gebruikt, nodig hebt om een nieuw wachtwoord te maken :( .

Nu is mijn vraag, wat kan ik doen om alsnog in te loggen op mijn PC? Ik heb absoluut niet veel ervaring met dit soort dingen helaas. Ik werk op windows 10, op een hp elitebook 8560w. Ik log in met een lokaal account, dus (helaas) niet met mijn microsoft account, en er zijn geen andere accounts op de laptop aanwezig. Ook heb ik geen password reset disk gemaakt of iets dergelijk. Ik ben dergelijke oplossing al veel tegen gekomen op internet, maar helaas werkt dat voor mij dus niet. Weet er iemand nog een oplossing? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt,
Joost

Alle reacties

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik neem aan dat je Windows 10 Professional hebt (het is een Workstation PC, daar verwacht je geen Home op).

Start >
lusrmgr.msc
> Gebruikers > Rechtermuisknop op jouw gebruiker > Wachtwoord resetten.

Je bent dan wel je decryptionkeys kwijt, maar normaalgezien gebruik je dat niet.

Om dat te valideren: heb je ergens groene bestanden?

Je kan er naar zoeken in Mijn Computer op
encryptionstatus:encrypted
Downloader_NL schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:22:
Als je je pc met je Microsoft account hebt gekoppeld kan je als het goed is met dat password inloggen
...
log in met een lokaal account, dus (helaas) niet met mijn microsoft account,

[ Voor 27% gewijzigd door Snake op 24-11-2016 10:23 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
Als je je pc met je Microsoft account hebt gekoppeld kan je als het goed is met dat password inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 24-11-2016 10:25 ]

Cloud ☁️

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
opstarten met repair disc of in system recovery, cmd.exe copy-renamen naar utilman.exe of osk.exe en dan kun je vanaf de login de commandline opstarten en het hidden admin account aanzetten of pw resetten oid. Tijdje terug gedaan op windows 8 alleen werkt dit op windows 10 eigenlijk?

lijkt er op?

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 24-11-2016 10:26 ]

specs

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Hallo,

Heb je zelf ingesteld dat je wachtwoord na X-periode verloopt en dat je het moet veranderen? Verder is het gebruiken van een Microsoft zoals anderen aangeven een stuk fijner.

Je kan met Linux het wachtwoord ook eenvoudig resetten, een Engelse uitleg kun je hier vinden. Laat even weten of je hier wat mee kan.
Downloader_NL schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:22:
Maar dat heeft hij niet. ;-)
JHaar schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:16:
Ik log in met een lokaal account, dus (helaas) niet met mijn microsoft account

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• JHaar
  • Niet online
Goedemorgen, bedankt voor alle snelle reacties. Ik ga proberen uit te voeren wat Snake zegt, maar ik ben geen ict held. Hoe kom ik uberhaupt bij 'start' als ik niet kan inloggen :+ .
Snake schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:22:
Ik neem aan dat je Windows 10 Professional hebt (het is een Workstation PC, daar verwacht je geen Home op).

Start >
lusrmgr.msc
> Gebruikers > Rechtermuisknop op jouw gebruiker > Wachtwoord resetten.

Je bent dan wel je decryptionkeys kwijt, maar normaalgezien gebruik je dat niet.

Om dat te valideren: heb je ergens groene bestanden?

Je kan er naar zoeken in Mijn Computer op
encryptionstatus:encrypted

[...]

...

[...]
toon volledige bericht

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

JHaar schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:30:
Goedemorgen, bedankt voor alle snelle reacties. Ik ga proberen uit te voeren wat Snake zegt, maar ik ben geen ict held. Hoe kom ik uberhaupt bij 'start' als ik niet kan inloggen :+ .

[...]
Je kent de PIN toch?

• HKLM_
JHaar schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:16:
Goedemorgen medetweakers,

Ik heb een zeer frustrerend probleem. Ik probeer mijn laptop op te starten en wil inloggen met mijn PIN maar dan krijg ik de melding dat mijn wachtwoord is verlopen
:P

Cloud ☁️

• Meg
  • Niet online

Meg

Volgens mij kan hij ook met de PIN niet inloggen, doordat zijn wachtwoord gereset moet worden.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Merde. Goed. Dan zit er niets anders op dan te booten met een recovery disk. Ik moet leren lezen. @Downloader_NL: Sorry!

• JHaar
  • Niet online
Klopt, maar ik kan daarmee niet inloggen omdat hij dan meteen aangeeft dat mijn windows wachtwoord is verlopen, en ik eerst een nieuw wachtwoord moet kiezen en pas daarna weer kan inloggen. Helaas heb je voor een nieuw wachtwoord instellen, je oude wachtwoord nodig :'(

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:01
Stickje met Hiren boot Cd maken en password resetten?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• JHaar
  • Niet online
Oke, ik zal maar eens gaan kijken hoe het werkt met zon recovery disk. Nogmaals bedankt!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
JHaar schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:33:
Klopt, maar ik kan daarmee niet inloggen omdat hij dan meteen aangeeft dat mijn windows wachtwoord is verlopen, en ik eerst een nieuw wachtwoord moet kiezen en pas daarna weer kan inloggen. Helaas heb je voor een nieuw wachtwoord instellen, je oude wachtwoord nodig :'(

[...]
outlook.com, ww-vergete functie gebruiken. nieuw ww aanmaken dat gebruiken om in te loggen?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
warhamstr schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:37:
[...]

outlook.com, ww-vergete functie gebruiken. nieuw ww aanmaken dat gebruiken om in te loggen?
Het gaat om een lokaal account :X

Cloud ☁️

• HKLM_
Met dit filmpje met het je zeker lukken, (is de tip van maratropa )

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to bypass lost forgotten admin password in Windows 10 or 8

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 24-11-2016 10:44 ]

Cloud ☁️

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Goh, goedemorgen. :$ Danku.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Meg
  • Niet online

Meg

Downloader_NL schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:43:
Met dit filmpje met het je zeker lukken, (is de tip van maratropa )

[video]
Shift indrukken tijdens het opstarten geeft toch hetzelfde menu zonder dat je een CD/DVD nodig hebt? :+

• HKLM_
Markimoo schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:46:
[...]

Shift indrukken tijdens het opstarten geeft toch hetzelfde menu zonder dat je een CD/DVD nodig hebt? :+
Gebeurt bij mij helemaal niks met de shift toets

Cloud ☁️

Pagina: 1