Medion X58321 voor gaming?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fragmaser
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-02 15:23
Mijn vraag
Beste tweakers!
Een vriend van mij heeft een medion x58321 te koop voor een hele mooie prijs. Alleen twijfel ik of deze wel goed genoeg is om te gamen? Ik lees dat er een reponse time is van 8ms en ik denk dat de meeste gaming monitoren toch max 5ms heeft?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment game ik op mijn sony kdl40w705c waar ik geen last heb van input lag dat op 1080p.
Mijn pc:
- MSI z170a g45
- Corsaie vengeance 2 x 8gb ddr4
- Intel i5 6600k oc 4,3ghz
- Gigabyte gtx 980
- evga supernova 750w
- Coolermaster seidon 120 ver2
- 512gb ssd
- 1,5 T hdd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Sommige zeggen dat 8ms niet merkbaar is voor het blote oog, klopt dit? Daarbij heb ik niet het budget voor een duurdere monitor aangezien ik volgend jaar verhuis.

Groetjes!

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Dit is een aankoopadviesvraag, die horen in de aankoopadviesfora. Ik verplaats even:

Move VB -> CAA

Verder inhoudelijk:
Niets is zo wazig als opgegeven response times. Je hebt ongelofelijk veel manieren om het te meten en moet iedere waarde met forse korrel zout nemen. Bovendien: eigenlijk zijn er veel belangrijkere zaken om naar te kijken. Ergste wat te lage response time oplevert is beetje ghosting. Ziet er niet mooi uit bij snelle bewegingen, maar daar houdt het op. Input lag is veel, veel belangrijker en heeft niets met response time te maken. Je kunt prima scherm hebben met grey-to-grey response time van 2ms, maar input lag van 100ms, of een scherm met grey-to-grey van 8ms maar input lag van 10ms. Mag zeer duidelijk zijn welk van de twee beter is om op te gamen :o

Oslik blyat! Oslik!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:55
Waarom zou je nog een 31 inch scherm met 1080P willen hebben? Worden de pixels dan ondertussen niet erg groot?

Verder kan je idd beter recenties van het scherm lezen die daadwerkelijk de responsetijd getest hebben ipv de opgegeven waardes. De opgegeven waardes zijn vaak pure natte vingerwerk.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je zou er eerst eens zelf voor gaan zitten. Of misschien heb je dat al gedaan, is immers van een vriend van je. Je kan dan ook bekijken op er ghosting optreed.

Zelf vind ik full hd mooi op een 24 inch scherm, op 27 inch is het al storend...dus op een 31,5 inch scherm kan je de pixels tellen.