Vraag

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 23:21

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Topicstarter
Ik heb op dit moment 2 telefoons: 1 zakelijk en 1 prive. Beide gebruik ik al een tijdje incl whatapp.
Nu wil ik terug naar 1 telefoon: prive die ik zowel prive als zakelijk ga gebruiken.
Ik zal dus mijn zakelijke relaties moeten vragen om het telnummer wat ze van mij hebben te wijzigen.

De data (oa. berichten) mogen verloren gaan. Hoe kan ik het beste deze actie uitvoeren (whatapp heeft bijvoorbeeld een nummer wijzigingsfunctie maar volgens mij is die alleen voor nieuwe nog niet geverfieerde simkaarten) 8)7

Beste antwoord (via HappyGilmore op 24-11-2016 21:27)

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Je wilt als het ware je zakelijk nummer omzetten naar je privé nummer op whatsapp van de zakelijke telefoon.

Dit gaat helaas niet werken. Je kan maar 1 nummer gebruiken per whatsapp/telefoon. Indien je 1 nummer op 2 telefoons gebruikt dan loopt de data van telefoon a en b door elkaar in de database bij whatsapp. Dit levert conflicten op. Helaas is dit dus niet mogelijk.

Natuurlijk zijn er omwegen om dit wel mogelijk te maken, maar de gevolgen zijn dan echt voor je eigen. Ik raad het af.

Stuur iedereen een net bericht dat je een nieuwe nummer hebt.
Zet je contacten over.
Pas je status aan dat je een nieuw nummer hebt.
Houd je zakelijke telefoon nog paar weken aan, omdat veel mensen niet meteen naar het nieuwe nummer gaan appen.

Alle reacties

• erwin26
Is het niet heel simpel en zet gewoon je zakelijke telefoon uit? Nadat je wel je contacten op de hoogte hebt gebracht dat je een andere nummer hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:53

JB

Cédric roelt!

erwin26 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:58:
Is het niet heel simpel en zet gewoon je zakelijke telefoon uit? Nadat je wel je contacten op de hoogte hebt gebracht dat je een andere nummer hebt.
Lijkt me ook :? Even je contacten syncen en klaar.

Tip; zet in de status van je whatsapp account welke gaat vervallen, dat je een nieuw nummer hebt (en eventueel het nieuwe nummer). Bij privacy kun je je status alleen voor contacten laten zien dus je nieuwe nummer is dan alleen zichtbaar voor mensen in je contactenlijst.

Mijn boefje is liev!

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 23:21

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Topicstarter
Dat is inderdaad de meest voor de hand liggende optie. Ik zou het alleen fijn vinden als mijn zakelijke contacten zo weinig mogelijk hinder ondervinden. Is het bijvoorbeeld al mogelijk om het nummer automatisch aan te passen in whatsapp groepen. Zodat je daar niet alsnog moet worden toegevoegd etc.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Je wilt als het ware je zakelijk nummer omzetten naar je privé nummer op whatsapp van de zakelijke telefoon.

Dit gaat helaas niet werken. Je kan maar 1 nummer gebruiken per whatsapp/telefoon. Indien je 1 nummer op 2 telefoons gebruikt dan loopt de data van telefoon a en b door elkaar in de database bij whatsapp. Dit levert conflicten op. Helaas is dit dus niet mogelijk.

Natuurlijk zijn er omwegen om dit wel mogelijk te maken, maar de gevolgen zijn dan echt voor je eigen. Ik raad het af.

Stuur iedereen een net bericht dat je een nieuwe nummer hebt.
Zet je contacten over.
Pas je status aan dat je een nieuw nummer hebt.
Houd je zakelijke telefoon nog paar weken aan, omdat veel mensen niet meteen naar het nieuwe nummer gaan appen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die nummerwijziging functie werkt inderdaad enkel met ongeverifieerde nummers vziw. Maar niets houdt je tegen je account te verwijderen voor nummer A en vervolgens nummer B te wijzigen naar nummer A :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1