weten jullie maybe waar ik nog zo een slot 1 1,13 ghz pentium kan krijgen, staat niet de pericewatch en vraag en aanbod.
De eerste versie is teruggeroepen en de tweede (Tutalin) is nog niet uit.
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Tualatin is het, maar verder heb je gelijk(Tutalin)
Overigens betwijfel ik of die er in Slot-1 komt, Intel (en AMD ook btw) is volledig van het slot-principe afgestapt. De huidige P3's zijn ook gewoon flipchips (dus zonder zo'n grote zwarte behuizing die je recht op je mobo plaatst, maar gewoon een platte chip)
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Ja ach ik zal wel dyslesbisch zijn
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Verwijderd
Aangezien er voor de tualatin een nieuwe chipset gemaakt moe(s)t worden, zal die dus zeker weten in socket vorm zijn, en niet in slot vorm. Oftewel er komen geen slot X tualtins
Verwijderd
Die zal er waarschijnlijk niet komen..
Aan slot 1 kleven te veel nadelen;
-de productie kosten zijn hoger (los pcbtje en veel meer printbanen)
-de chache van de pentium 3 slot 1 kan maar de halve klokfrequentie draaien t.o.v. volle klokfrequentie van de ondie cache van de socketvariant (die is dus nog sneller ook!)
Aan slot 1 kleven te veel nadelen;
-de productie kosten zijn hoger (los pcbtje en veel meer printbanen)
-de chache van de pentium 3 slot 1 kan maar de halve klokfrequentie draaien t.o.v. volle klokfrequentie van de ondie cache van de socketvariant (die is dus nog sneller ook!)
No SECC2, Slot 1, SC242 of hoe je ze ook wil noemen; Intel heeft een poosje terug al een bericht doen uitgaan dat ze niet meer gemaakt worden. Dus een 1.13 cD0 stepping of tA1 (Tualatin) kun je op je buik scrijven. Wellicht dat er FC-PGA2 adapters komen (ik hoop het wel overigens)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
SLOT1 ziet er cool uit. (alle slotcpu's)
socket cpu's vind ik lame
socket cpu's vind ik lame
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Niet helemaal waar, Coppermine's (de 0.18micron P!!! met 256KB full-speed on-die L2 cache) zijn er genoeg in Slot 1 variant gemaakt. Sterker nog, de 'mislukte' 1.13GHz van vorig jaar was alleen in Slot 1 verkrijgbaar. Jij bent in de war met de Katmai, deze had evenals de PII idd een extern cache (512KB) dat op halve snelheid meedraaide en slechts met een 64bits brede bus in verbinding stond met het L1 cache (bij de Coppermine is dit 256bit breed)Op zaterdag 30 juni 2001 19:23 schreef the-gothic het volgende:
Verwijderd
Dus als je een slot1-bordje hebt, kun je maximaal een p3-1GHz erin prikken..jammer dat die krengen zo ongelofelijk duur zijn...
Tja, je kan überhaupt maximaal een 1GHz P!!! nemen, Slot 1 of Socket 370 bord. Sneller zijn ze er nog niet (ja, al mondjesmaat in Japan). Een optie is een socket adapter; volgens mij zijn Socket 370 cpu's wat goedkoper en makkelijker verkrijgbaar als Slot 1's. De 1GHz met 100MHz FSB is er alleen in Slot 1, en is sowieso duurder als de 133MHz FSB variant.Op zondag 01 juli 2001 00:51 schreef MREn het volgende:
Dus als je een slot1-bordje hebt, kun je maximaal een p3-1GHz erin prikken..jammer dat die krengen zo ongelofelijk duur zijn...
* Abbadon houdt het voorlopig ook mooi bij zijn Slot 1 Coppermine
Pagina: 1