Win10 vast op 'Welkom' (na login)

Pagina: 1
Acties:

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Sinds enkele weken loopt mijn laptop vast na een reboot op het welkom scherm na het inloggen.
Enige wat helpt is x keer de accu eruit te trekken zodat ik in startup restore kan komen en een systeem restore naar 15 november kan uitvoeren, niet echt een oplossing :P
Op internet vind ik vooral de tip om USB apparaten los te koppelen of netwerkadapters uit te schakelen, beide veranderen niks helaas...
Als ik de laptop in slaapstand laat gaan en dan inlog is er niks aan de hand, het is echt bij het opstarten zelf dat Windows weigert in te loggen...
Ik ben ten einde raad, op het punt W7 dan maar weer erbij te pakken, hopelijk weet iemand hier hoe ik weer normaal op W10 kan inloggen :)

Edit: in het begin heb ik de laptop gewoon maar laten gaan, duurde ongeveer 45 minuten en toen kwam het bureaublad tevoorschijn (laptop heeft een SSD), zal m vanacht weer laten draaien om te kijken of dat nog steeds werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door RGAT op 24-11-2016 09:04 ]

Fixing things to the breaking point...

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Hallo,

Gebeurt dit ook wanneer je een Clean Boot van Windows uitvoert?

Als je dan wel normaal kan starten, dan kan het aan een bepaalde service liggen die automatisch meestart.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• RGAT
  • Niet online
Oja vergeten erbij te zetten, in safe mode start de laptop gewoon op zonder gedoe.
Met alle niet-windows services etc. uitgeschakeld normaal opstarten zelfde probleem als met e.a. aan...

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

RGAT schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:41:
Oja vergeten erbij te zetten, in safe mode start de laptop gewoon op zonder gedoe.
Met alle niet-windows services etc. uitgeschakeld normaal opstarten zelfde probleem als met e.a. aan...
Ook alle automatische startende programma's uitgezet? Al eens gecontroleerd op malware?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• RGAT
  • Niet online
E.a. aan tooltjes gedraaid (MBAM, Defender en Comodo) maar niks gevonden, ook geen verdachte processen oid gevonden.
Ik vermoed dat er een update is die steeds wordt geforceerd die het veroorzaakt maar door system restore wordt terug gedraaid, kan alleen niet vinden hoe ik individuele updates kan weigeren (Win10 Pro met Anniversary update) om te testen welke het dan kan zijn.

Edit: Na herinstallatie zelfde probleem, zodra de updates binnen zijn kan ik niet binnen 45 minuten inloggen :|

[ Voor 13% gewijzigd door RGAT op 24-11-2016 19:10 ]

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:48

Zorian

What the fox?

Klinkt ook een beetje als hardware die moeilijk doet. Controleer je schijven eens op smart waardes en draai ook even een memtest om dat uit te sluiten.

• RGAT
  • Niet online
Smart waardes staat niks geks tussen, heb gisteren een nieuwe SSD erin gezet (oude was 128GB en werd wat krap...) maar het probleem blijft verschijnen...
Memtest ga ik vanavond nog even draaien.

• Zorian

Zorian

What the fox?

RGAT schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:49:
Smart waardes staat niks geks tussen, heb gisteren een nieuwe SSD erin gezet (oude was 128GB en werd wat krap...) maar het probleem blijft verschijnen...
Memtest ga ik vanavond nog even draaien.
Hold on. Nieuwe SSD zeg je? Is die verder leeg, heb je je oude SSD daarheen gecloned, heb je Windows opnieuw daarop gezet, of?

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:19

iambig

* z.o.z *

Heb je al eens het commando:
dism /online /cleanup-image /restorehealth
geprobeerd?

edit:

Hmm lees net dat je al herinstallatie hebt gedaan...

[ Voor 27% gewijzigd door iambig op 26-11-2016 16:15 ]

NEE: dit is geen signature...

• RGAT
  • Niet online
Jup nu drie herinstallaties totaal, geen gedoe door clones oid helaas...

• Zorian

Zorian

What the fox?

Heb je de logboeken als eens doorgepluist om te zien of hij ergens op stuk loopt?
Heb je missende apparaten in apparaatbeheer en/of staan er niet (goed) geïnstalleerde apparaten tussen?
Alle drivers up to date?
Alle Windows updates erop?

[ Voor 49% gewijzigd door Zorian op 26-11-2016 17:11 ]

• RGAT
  • Niet online
Hm, de critical events zijn allemaal kernel-power dus helaas weinig hulpzaam aangezien die waarschijnlijk komen omdat ik het na een halfuur oid zat werd :P
Ik zie wel een paar eventID 10 'EnhancedStorage-EhStorTcgDrv' errors:
A TCG Command has returned an error.
Desc: AuthenticateSession
Param1: 0x1
Param2: 0x60000001C
Param3: 0x900000006
Param4: 0x0
Status: 0x12
Wat gegoogle lijkt Crucial SSDs als schuldige aan te wijzen, heb er een M500 in zitten voor storage en een MX300 (M.2) als systeemschrijf en de M500 wordt een paar keer genoemd met die foutmelding.
Smart waardes zijn allemaal goed in orde en (grote kans dat ik het mis heb hier) maar lijkt me zo raar dat een probleem met een data disk waar niks op staat wat tijdens opstarten, login of daarna gebruikt wordt tijdens het inloggen het systeem vast zet?
Data die erop staat zijn virtuele disks van VMs welke ik nog niet eens na de eerste herinstallatie heb toegevoegd in Hyper-V, wordt dus niet geladen oid...
Hoewel dit ook lekker klinkt :| (andere error)
: The embedded controller (EC) did not respond within the specified timeout period. This may indicate that there is an error in the EC hardware or firmware or that the BIOS is accessing the EC incorrectly. You should check with your computer manufacturer for an upgraded BIOS. In some situations, this error may cause the computer to function incorrectly.
Gebeurde volgens het logboek een uur of drie geleden het laatst maar niks gemerkt, geen hangers oid :/
Verder krijg ik deze error wanneer het laden zo lang duurt:
The Cryptographic Services service failed to initialize the Catalog Database. The ESENT error was: -1216.
en
Catalog Database (1704) Catalog Database: Database recovery/restore failed with unexpected error -1216.
Hoewel de eerste errors niet echt goed klinken hebben ze (nog) geen merkbaar effect en gebeuren ze vaker, de laatste twee gebeuren dus alleen wanneer het inloggen zo lang duurt...

Ben nu aan het kijken voor een BIOS update vanwege de EC errors.

Pagina: 1