Kabel of ADSL (bonding) in Gouda?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Topicstarter
Wij verhuizen op korte termijn naar de binnenstad van Gouda.
Graag zouden we wat advies krijgen in de keuze van onze ISP.
Op dit moment maken we gebruik van Glasvezel en zijn we dus erg verwend.
We hoeven geen all-in pakket (tv, telefoon, internet) tenzij er een uitstekende aanbieding is.
Op dit moment neig ik naar KPN vanwege de versnellingsoptie die andere providers (nog) niet bieden.
Enig advies is welkom

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wRE38Um.png

:)

[ Voor 30% gewijzigd door Security op 24-11-2016 08:58 ]

Beste antwoord (via Security op 24-11-2016 10:25)

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:46
Security schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:16:
[...]

Klopt ik had gelezen over het drama van het verouderde coax netwerk... Helaas heeft reggefiber ook nog niets gepland staan voor mijn postcode gebied. Dan lijkt het me toch KPN te gaan worden, tenzij er nog ander advies komt. Vriendelijk bedankt voor het meedenken en je uitvoerige antwoord _/-\o_
Sinds KPN een meerderheidsbelang in reggefiber heeft is de uitrol van glasvezel door reggefiber teruggeschroeft tot een dieptepunt dus ik zou daar niet veel van verwachten.

Verder zit je in Gouda met het probleem dat het coax netwerk een enorm hit and mis verhaal is waar alleen geleverd word door Caiway (en ze hebben nu niet echt een geweldige reputatie, zeker in Gouda niet) waardoor er voor KPN vrijwel geen concurrentie is. Hierdoor hebben ze niet al te veel interesse in investeren, zeker niet op plaatsen waar de coax kabel slecht is (en ja, dat is o.a. in Gouda Centrum.)

Voor het komende jaar zou ik idd voor xDSL bonding gaan. Houd echter de discussie op forumgouda in de gaten.

Alle reacties

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:31
Welke eisen moet je ISP aan voldoen? Welke snelheid is voldoende voor je?

• Security

Security

it's just me

Topicstarter
Pilovali schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:54:
Welke eisen moet je ISP aan voldoen? Welke snelheid is voldoende voor je?
Zoals ik al aangaf komen we van een glasvezel verbinding af. Ongeveer dezelfde download snelheid, maar met natuurlijk een lagere upload zou erg prettig zijn.

• Pilovali
Security schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:56:
[...]

Zoals ik al aangaf komen we van een glasvezel verbinding af. Ongeveer dezelfde download snelheid, maar met natuurlijk een lagere upload zou erg prettig zijn.
Glasvezel betekend niet dat je 500 Mbit/s hebt, kan net zo goed 40 Mbit/s zijn. Welke snelheid heb je nu op glas?

• Security

Security

it's just me

Topicstarter
Pilovali schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:57:
[...]

Glasvezel betekend niet dat je 500 Mbit/s hebt, kan net zo goed 40 Mbit/s zijn. Welke snelheid heb je nu op glas?
Speedtest: Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5823495167.png

• Pilovali
Alleen KPN (en xs4all volgensmij) hebben alleen bonding, anders heb je max 42 Mbit/s (die je meestal ook haalt als je ISRA en bekabeling in orde is).
Als je bijvoorbeeld 60/6 Mbit/s abo neemt van KPN, krijg je waarschijnlijk iets meer dan 60 down en 30 up. De upload wordt meestal niet gecapped.

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 20:37
Hmm, heeft Gouda niet een heel eigen glasvezelnetwerk liggen, maar dan van Caiway (icm met Rekam)?

Voer je postcode eens in bij https://rekamverbindt.nl/ en https://www.caiway.nl/ zou ik zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Denizz op 24-11-2016 09:08 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• Security

Security

it's just me

Topicstarter
Denizz schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:05:
Hmm, heeft Gouda niet een heel eigen glasvezelnetwerk liggen, maar dan van Caiway (icm met Rekam)?

Voer je postcode eens in bij https://rekamverbindt.nl/ en https://www.caiway.nl/ zou ik zeggen.
Nee helaas er ligt nog geen glasvezel netwerk, en er is ook nog geen gepland..
We moeten dus even een stapje terugdoen vandaar mijn vraag om advies :)
Toch bedankt voor het meedenken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxan
De situatie in Gouda ligt ligt iets anders dan in de rest van Nederland. Het kabelnetwerk word beheerd door de Rekam. Zij bieden ook glasvezel aan maar het netwerk is voorlopig nog beperkt en de uitrol loopt al enkele jaren. Dit netwerk word aangelegd omdat het coax netwerk zwaar verouderd is.

Advies:
  • Controleer glasvezel beschikbaar is (te controleren op www.rekam.nl) en bekijk welke internet provider je aanstaat. Let erop dat er een beprekt aantal ISP's beschikbaar is.
  • Indien er geen glasvezel ligt, zou ik voor xDSL gaan. Indien er bonding mogelijk is, controleer bij KPN/XS4All of ze dat leveren en maak een keuze
Persoonlijk zou ik wegblijven van het kabel netwerk, zeker in de 'oudere' wijken.
Denizz schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:05:

Voer je postcode eens in bij https://www.caiway.nl/ zou ik zeggen.
Dit zou ik niet doen aangezien caiway geen internet over glasvezel aanbied in Gouda, alleen internet over de kabel (yea, I know.) Voor glasvezel zou ik kijken bij de Rekam.

• Security

Security

it's just me

Topicstarter
Pilovali schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:04:
Alleen KPN (en xs4all volgensmij) hebben alleen bonding, anders heb je max 42 Mbit/s (die je meestal ook haalt als je ISRA en bekabeling in orde is).
Als je bijvoorbeeld 60/6 Mbit/s abo neemt van KPN, krijg je waarschijnlijk iets meer dan 60 down en 30 up. De upload wordt meestal niet gecapped.
Klopt vandaar dat ik zelf ook KPN al in gedachte had. In ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik had gehoopt dat er buiten KPN / XS4ALL nog meer opties beschikbaar waren :)

• Security

Security

it's just me

Topicstarter
luxan schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:12:
De situatie in Gouda ligt ligt iets anders dan in de rest van Nederland. Het kabelnetwerk word beheerd door de Rekam. Zij bieden ook glasvezel aan maar het netwerk is voorlopig nog beperkt en de uitrol loopt al enkele jaren. Dit netwerk word aangelegd omdat het coax netwerk zwaar verouderd is.

Advies:
  • Controleer glasvezel beschikbaar is (te controleren op www.rekam.nl) en bekijk welke internet provider je aanstaat. Let erop dat er een beprekt aantal ISP's beschikbaar is.
  • Indien er geen glasvezel ligt, zou ik voor xDSL gaan. Indien er bonding mogelijk is, controleer bij KPN/XS4All of ze dat leveren en maak een keuze
Persoonlijk zou ik wegblijven van het kabel netwerk, zeker in de 'oudere' wijken.

[...]

Dit zou ik niet doen aangezien caiway geen internet over glasvezel aanbied in Gouda, alleen internet over de kabel (yea, I know.) Voor glasvezel zou ik kijken bij de Rekam.
Klopt ik had gelezen over het drama van het verouderde coax netwerk... Helaas heeft reggefiber ook nog niets gepland staan voor mijn postcode gebied. Dan lijkt het me toch KPN te gaan worden, tenzij er nog ander advies komt. Vriendelijk bedankt voor het meedenken en je uitvoerige antwoord _/-\o_

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• luxan
Security schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:16:
[...]

Sinds KPN een meerderheidsbelang in reggefiber heeft is de uitrol van glasvezel door reggefiber teruggeschroeft tot een dieptepunt dus ik zou daar niet veel van verwachten.

Verder zit je in Gouda met het probleem dat het coax netwerk een enorm hit and mis verhaal is waar alleen geleverd word door Caiway (en ze hebben nu niet echt een geweldige reputatie, zeker in Gouda niet) waardoor er voor KPN vrijwel geen concurrentie is. Hierdoor hebben ze niet al te veel interesse in investeren, zeker niet op plaatsen waar de coax kabel slecht is (en ja, dat is o.a. in Gouda Centrum.)

Voor het komende jaar zou ik idd voor xDSL bonding gaan. Houd echter de discussie op forumgouda in de gaten.

• Security

Security

it's just me

Topicstarter
luxan schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:38:
[...]

Thanks! Ik zat daar al mee te lezen. Kwam op de laatste pagina deze tool tegen deze lijkt me ook zeker nuttig voor mensen die interesse in de uitrol van KPN VVDSL hebben: https://vvdsl.diederik.it/map :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sinds mijn overstap weer terug naar Caiway en erg mazzel te hebben gehad met de monteur (heeft 2 kabels in de centrale opnieuw gedaan), moet ik zeggen dat mijn lijn zeer stabiel is geworden. Ok, heeft maar iets van 18 tickets gekost, maar inmiddels zit ik wel met een 120mbit en netjes stabiel.

Afhankelijk van je wijk zit je met DSL met leuke cijfers op papier, maar in praktijk met stuk lagere cijfers. Ik sta al lange tijd op 50mbit volgens fourstack, maar dat heb ik en zal ik nooit halen.

Let op bij die map van diederik dat dat de centrale is, dat geeft dus geen garantie dat jij daadwerkelijk op die centrale zit (mijn geval dus) en er missen er nog een aantal. En zeker in het centrum (afhankelijk, maar bv noord kant) zit je lang niet altijd op de dichtstbijzijnde centrale. Mijn zus woont vlak achter de kijkshop, die heeft al jaren Caiway en werkt daar nog steeds netjes (dsl was max 31mbit, geen bonding).

Kijk je regelmatig TV, zou ik al eerder Caiway kiezen, internet is gokwerk, maar TV is in 90% van de gevallen wel goed en ze hebben behoorlijk aanbod HD zenders. Nadeel, je hebt een smartcard per decoder nodig, of je kan zonder kaart het Rekam signaal pakken, stuk kleiner aanbod maar heb je wel de standaard zut aan zenders.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Security schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:43:
[...]

Thanks! Ik zat daar al mee te lezen. Kwam op de laatste pagina deze tool tegen deze lijkt me ook zeker nuttig voor mensen die interesse in de uitrol van KPN VVDSL hebben: https://vvdsl.diederik.it/map :)
Handig. Alleen de wijkkast waar ik mee verbonden ben staat er niet op. Wijkkast waar m'n ouders mee verbonden zijn staat er wel op. Is dus niet 100% accuraat blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 14:30
Al een keuze kunnen maken Security? Wij gaan in januari over naar Gouda Goverwelle en we zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Eigenlijk al gekozen voor VDSL vanwege o.a. replay-tv mogelijkheid (en REKAM is nog niet van plan om FttH bij ons uit te rollen) maar nu nog een goede aanbieder... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Topicstarter
Nexz schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:29:
Al een keuze kunnen maken Security? Wij gaan in januari over naar Gouda Goverwelle en we zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Eigenlijk al gekozen voor VDSL vanwege o.a. replay-tv mogelijkheid (en REKAM is nog niet van plan om FttH bij ons uit te rollen) maar nu nog een goede aanbieder... :)
Hi Nexz!

Uiteindelijk zijn we voor KPN gegaan
17-01-2017 worden we geactiveerd / aangesloten.

Internet Standaard i.c.m.
Sneller Internet tot 100/10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 14:30
Hier precies hetzelfde gedaan (KPN), we zitten 30-40m van de wijkkast af dus hopelijk krijgen we ook 100/10!

Thanks nog voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Op zo'n afstand haal je makkelijk 100/30. Met bonding zelfs 100/60
Pagina: 1