Intel DH67M01 - TB0420 socket 1155 moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Deventenaar
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-01 14:10
Hallo.
Ik ben op zoek naar een uitleg hoe ik de front panel stekkertjes moet aansluiten op dit MB.
Normaal staat het er bij wat wat is,maar nu alleen codes en geen aanduiding zoals HDD led. Reset . Power switch.
Ik heb Intel gevraagd en die weten het ook niet.
Die sturen me weer door naar Dell.
Dell XPS 8300 schijnt dit MB aan boord te hebben maar ook daar wordt ik niets wijzer.

Antwoord Intel.
The chipset of this motherboard is from Intel as well as the processor, however, the designer and integrator of the motherboard is Dell. They designed this motherboard for this specific system, for that reason, I recommend you to reach them out in order to possibly find the information required.

Ondertussen heb ik de Power switch ontdekt en het systeem start op.
Kan het kwaad als ik de rest ook gok , je houdt natuurlijk gaandeweg minder pins over. Kan ik sluiting veroorzaken zodat het bordje defect raakt ?

Bedankt.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan niets beschadigen door de stekkers er verkeerd op te doen, er loopt geen stroom door de stekkers zelf, alleen door het moederbord. Als je de polariteit omdraait doet het simpelweg niets en als je de HDD en PLED omdraait heb je ineens de omgekeerde wereld haha :+

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je de service manual voor de XPS8300 erbij pakt zie je dat het bij deze Dell gaat om een grote blokstekker die op alle pinnetjes past, de power button module cable. Dell klantenservice en zelfs Dell monteurs gaan je hier dus niet verder mee kunnen helpen.

Het is kwestie van gewoon uitproberen. Als je power hebt, heb je genoeg om de rest te testen. Je hoeft alleen te weten welke van de twee pinnen GND is. Dat is de pin waar geen +5VSB op staat als je met multimeter meet.

Vervolgens systeem starten (met schroevendraaier of tijdelijk met power button etc), dan alles van de twee PWR pins aftrekken, de GND (-) aansluiting van een van de LEDs op de known ground die je hierboven bepaald hebt aansluiten, en vervolgens de + aansluiting van de LED een voor een op de andere pins proberen. Je ziet snel genoeg welke continu aan staat (power LED) en welke met HDD/SSD mee werkt (HDD LED). Als je die gevonden hebt, de + daarop aangesloten houden en dan met de - de omliggende pins proberen tot je een GND gevonden hebt. Als je zo beide LEDs en power button hebt, hou je meestal drie pins over, twee stuks reset en eenmaal NC (wat vaak stiekem toch nog een GND is).

Oslik blyat! Oslik!

• Deventenaar
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-01 14:10
Als ik geen sluiting kan veroorzaken dan ben ik gerustgesteld.

Als ik het uit heb gezocht zal ik het even uploaden voor andere gebruikers.
Vriendelijk bedankt voor de reacties.

Fijn weekend !

[ Voor 17% gewijzigd door Deventenaar op 25-11-2016 16:25 ]