PayPal automatisch betalen zonder in the loggen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Hallo iedereen

Ik doe af en toe internetwinkelen en wat mij opgevallen is is dat ik niet in Paypal hoefde in te loggen. Ik gebruik mijn iPhone altijd om te winkelen en ik weet nog van vroeger dat je altijd moest inloggen maar dat hoeft niet meer? Dit heeft mij bang gemaakt omdat iemand met een simpele keylogger achter mijn wachtwoord kan komen en mijn hele bankrekening kan leegtrekken. Is Paypal wel veilig? En waarom hoefde ik geen wachtwoord in te voeren? Natuurlijk voer ik mijn wachtwoord niet overal in. Ik check altijd of het een beveiligde verbinding met Apple is.

Alle reacties

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 14:46

Twarp

just grin...

Je kan het uitzetten en het heet "one touch".

Meh ...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Twarp schreef op donderdag 24 november 2016 @ 01:02:
Je kan het uitzetten en het heet "one touch".
Ook dan moet je inloggen. Ik althans wel.

• Tengri
CH40S schreef op donderdag 24 november 2016 @ 01:03:
[...]
Ook dan moet je inloggen. Ik althans wel.
Ik heb bij miniinthebox een hoesje besteld. Ik had daar al voorheen gewinkeld. Ik hoefde deze keer helemaal niet in te loggen. Voordat ik het wist had ik al betaald. Dit is zo eng. Ik snap niet waarom waarom ze dit gedaan hebben. Ik overweeg om mijn Paypal af te sluiten als ik dit niet kan veranderen. Ik las ergens dat je je Paypal ook kunt omtoveren tot prepaid account. Paypal heeft dan niet direct toegang tot je account maar alleen tot de prepaid. Hoe heet dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:14
Er wordt (sinds een teamviewer hack) aangeraden om dual factor / 2step authentication (via bijvoorbeeld je gsm) in te schakelen: bij iedere login vraagt hij bij mij om een code die per sms gestuurd wordt. Dit kan je in je paypal profiel instellen onder my settings security key.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 19:47

MiliaanR

Just for fans.

Tengri schreef op donderdag 24 november 2016 @ 01:09:
[...]

Ik heb bij miniinthebox een hoesje besteld. Ik had daar al voorheen gewinkeld. Ik hoefde deze keer helemaal niet in te loggen. Voordat ik het wist had ik al betaald. Dit is zo eng. Ik snap niet waarom waarom ze dit gedaan hebben. Ik overweeg om mijn Paypal af te sluiten als ik dit niet kan veranderen. Ik las ergens dat je je Paypal ook kunt omtoveren tot prepaid account. Paypal heeft dan niet direct toegang tot je account maar alleen tot de prepaid. Hoe heet dat?
Simpel weg je bankrekening/creditcard koppeling weghalen heeft tot gevolg dat je PayPal prepaid wordt! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dat is al lange tijd zo. Je hebt de vorige keer niet betaald, maar een billing-agreement afgegeven. Die wordt nu gewoon weer gebruikt.

Een overzicht van alle websites waar je zo'n overeenkomst mee hebt vind je in ne Paypal-account. Daar kun je ze ook intrekken. Je vindt het in je Paypal-account onder tools -> terugkerende betalingen -> Mijn vooraf goedgekeurde betalingen.

• Tengri
One touch kan je helemaal niet uitzetten. Je kunt alleen de sites waar one touch voor aanstaat uitschakelen. Dus als ik op een andere of zelfde site inlog staat one touch weer aan denk ik. 2step-verificatie heb ik ook niet kunnen zien in de instellingen. :(

• Tengri
MiliaanR schreef op donderdag 24 november 2016 @ 01:20:
[...]

Simpel weg je bankrekening/creditcard koppeling weghalen heeft tot gevolg dat je PayPal prepaid wordt! ;)
Bedankt. Dat is het beste!

• Tengri
schakenraadjuh schreef op donderdag 24 november 2016 @ 01:22:
Dat is al lange tijd zo. Je hebt de vorige keer niet betaald, maar een billing-agreement afgegeven. Die wordt nu gewoon weer gebruikt.

Een overzicht van alle websites waar je zo'n overeenkomst mee hebt vind je in ne Paypal-account. Daar kun je ze ook intrekken. Je vindt het in je Paypal-account onder tools -> terugkerende betalingen -> Mijn vooraf goedgekeurde betalingen.
Ik snap niet waarom ze dat gedaan hebben. Je maakt het alleen makkelijker voor nigeriaanse hackers op deze manier. Volgens mij kan je idd one touch ook niet uitzetten zoals ik eerder had vermeld. Ik denk dat de beste optie is dat ik mijn bankrekening loskoppel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:37
Bij mij staat het one touch wel uit:

Ingelogd blijven om sneller te betalen

PayPal One Touchâ„¢ is voor alle apparaten uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:10
Zodra je het echter ergens weer inschakelt verdwijnt die melding. Oftewel die melding geeft alleen aan dat het nergens is ingeschakeld, niet dat het niet kan worden ingeschakeld.

Maar nog steeds moet je het zelf inschakelen bij het inloggen. Gewoon nooit het onthoud mij vinkje aanvinken bij het inloggen via een webshop.

[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 24-11-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Is het trouwens veiliger om op een iPhone in te loggen? iOS is een gesloten systeem dus is Paypal dan ook veiliger?
Pagina: 1