Hey,
Ik heb een RedHat linux bak draaien met samba erop en een windows 98SE machine. Nu hebt ik dit via een hub verbonden met elkaar. Netwerkkaart braaf geinstalleerd onder windows...
Linux detecteerde bij booten automatisch netwerkkaart en instalde hem automatic (is dat voldoende
). Ik heb een ip adres eraan toegekent door te doen: "ipconfig eth0 192.168.1.1 netmask 255.255.255.0 up". <= Is dit correcty 
Ik wil dus de linux machine het ip 192.168.1.1 laten hebben en windows 192.168.1.2
Ik heb een smb.conf aangemaakt met de volgende inhoud:
Wie kan me even uitgebreid hoe ik dit opzet
Ik wil dus dat je bij het opstarten van windows een inlog schermpje krijgt, die user + pass moet hij vervolgens gaan checken op de linux machine. Indien correct moet hij de netwerkverbinding tot stand brengen en gaan sharen en de schijven gaan listen van alle andere computers op het netwerk met dezelfde workgroup, anders niet. Dus welke protocollen moet ik instellen op de windows machine en hoe config ik die linux bak enzovoorts 
De linux bak is dus de auth server, die windows machine word een client en zo moeten er meer clients komen die met elkaar sharen...
Wie kan me helpen ?
Ik heb een RedHat linux bak draaien met samba erop en een windows 98SE machine. Nu hebt ik dit via een hub verbonden met elkaar. Netwerkkaart braaf geinstalleerd onder windows...
Linux detecteerde bij booten automatisch netwerkkaart en instalde hem automatic (is dat voldoende
Ik wil dus de linux machine het ip 192.168.1.1 laten hebben en windows 192.168.1.2
Ik heb een smb.conf aangemaakt met de volgende inhoud:
En vervolgens in /usr/local/samba/scripts voor elke user een bat file aangemaakt user.bat:[global]
workgroup = home
browseable = yes
hide dot files = yes
status = yes
strict locking = yes
case sensitive = no
preserve case = yes
short preserve case = yes
log file = /usr/local/samba/var/log.%m
host allow = 192.168.1.
password level = 1
local master = yes
preferred master = yes
os level = 65
security = user
domain master = yes
domain logons = yes
logon script = %U.bat
encrypt passwords = yes
;
unix password sync = True
passwd program = /bin/passwd %u
passwd chat = New\spassword* %n\n *new\spassword* %n\n *changed*
[homes]
comment = Home Directories
browseable = no
read only = no
create mode = 0750
[NETLOGON]
path = /usr/local/samba/scripts
writeable = no
guest ok = no
; Met het volgende truukje kun je bijv een automatische winpopup message
; laten verschijnen!
; PC's moete dan wel winpopup in hun Programs-> Startup hebben staan
;preexec = csh -c 'cat /etc/motd | /usr/local/samba/bin/smbclient -M %m'
Maar nu loop ik vast, er klopt volgens mij geen f*ck vanrem
rem synchroniseer de tijd met de unix host.
rem
net time \\192.168.1.1 /set /yes
net use H: /HOME /yes
rem
rem andere shares:
rem
net use X: \\192.168.1.1\INSTALL /yes
net use P: \\192.168.1.1\TMP /yes
exit
De linux bak is dus de auth server, die windows machine word een client en zo moeten er meer clients komen die met elkaar sharen...
Wie kan me helpen ?