Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGDaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-04 10:45
Mijn vraag aan jou : Welke monitor adviseer jij op basis van mijn profiel en vereisten?

Wat ik doe op mijn pc : Ik game veel. erg veel. Ik speel 40% triple-A en 60% RTS/moba. Ik kijk ~5 films per week, photoshop hier en daar een uurtje. Ik browse ook veel. fitty % van mijn pc-tijd. ik werk erop.

mijn setup : i5 3570k (niet OC) 16GB ddr3, msi gtx970 4g, ssd voor OS/games, paar hdds.

Wat ik wil : Ik wil een 144hz monitor. ik wil buttersmooth fps halen, ik wil stuk groter, mijn 20,5 & 21" zijn klein. Ik kan ze houden voor dual-triple setup. WQHD zou mooi zijn, niet vereist. IPS/TN* Ik zou ook graag mijn G-Sync utiliseren. 24 of 27 inch. De monitor is investering voor komende 4/5 jaar. tweejaarlijks upgrade ik componenten twv 200-500eu.

Mijn budget : 600eu max. ik ben ook groot voorstander van 2e hands (incl garanties.bv wanneer nieuwe generaties uitkomen). ik wil de monitor tussen nu en 8 week aanschaffen.

* IPS/TN dilemma: Ik heb een klein TN paneel, en vind de kijkhoek-kleurdistortie niet vervelend. ik zit vaak recht voor mijn PC. maar ik vind IPS schitterend, de kijkhoek is zo mooi, en de kleurweergave nipt beter dan TN? TN is wel weer wat goedkoper, en met mijn budget moet ik concessies voor mijn eisen. Mijn GTX970 gaat niet triple AAA games draaien op ultra. en al helemaal niet wanneer ik WQHD wil. Daar ga ik rekening mee houden door settings aan te passen om goed FPS te halen. Ik lever wel in qua settings om hoger fps te halen. over 2 jaar een upgrade waarschijnlijk.

Thoughts?

[ Voor 2% gewijzigd door DGDaan op 23-11-2016 23:23 . Reden: Formatting ]

Alle reacties

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 00:06

Eentje

houd van de vijver

categorie: Monitoren

een lijstje met alle monitor met 144hz en gsync.

6 onder de 600
waarvan 5 met een tn scherm

1 met een va scherm
pricewatch: Acer Predator Z271bmiphz Rood, Zwart

1 wghd. dit had je overigens ook heel makkelijk zelf kunnen opzoeken. we verwachten hier namelijk wel een klein beetje eigen onderzoek

There eent no place like home

• DGDaan
Dankjewel voor je antwoord. Ik heb veel onderzoek gedaan naar alle monitoren in de klasse waaruit ik wil kiezen. Ik ken de specs uit mijn hoofd van alle 144/160/165/200hz, dit is dan ook niet mijn vraag.

Ik dacht dat ik hier aankoopadvies kon inwinnen, er kan een slotje op als mijn topic tegen policy is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je kan advies inwinnen, maar eigen inzet is ook verwacht. En niet alleen door de specs uit je hoofd te kennen, maar ook door wat specifieker hier te zijn dan dat je een monitor wil. Tussen welke twijfel je, en waarom twijfel je tussen die? Wat wil je precies weten van ons.

• DGDaan
een aantal schermen als voorbeeld is goed idee. werkt de link van het lijstje? ik ken de specs, maar weet niet welke voor mij belangrijk zijn voor mij:1440p / 1080p. G-sync of nee. TN of IPS. ik ben niet in de gelegenheid om ze te bekijken in een hw store en dacht daarom ervaringen en advies mee te nemen in mijn besluit.

als je kijkt naar mijn gebruik, en dat ik voor zo min mogelijk geld het beste schermpje uit dit lijstje moet kiezen.

hier een selectie https://tweakers.net/pric...015;556149;558261;566111/

[ Voor 20% gewijzigd door DGDaan op 24-11-2016 20:09 ]