Ongeveer 5 jaar geleden heb ik een (informatieve) website opgericht. Destijds heb ik redelijk wat tijd in de website gestoken, maar daarna verloor het mijn interesse en heb ik meerdere jaren niks aan de website gedaan. Tot begin dit jaar leverde de website misschien een 10'tje in de maand op aan adsense inkomsten. Sinds begin dit jaar ben ik wat serieuzer aan de slag gegaan met de website en dat begint nu zijn vruchten af te werpen. Momenteel rond de 100 euro per maand aan adsense inkomsten en de verwachting is dat dit binnen enkele maanden richting de 200 euro gaat. Uiteraard is het doel om dit nog hoger te krijgen.
Het beheer / onderhoud van de website doe ik naast mijn full-time baan en ik heb zeker niet de ambitie om full-time met de website bezig te zijn. Tegelijkertijd wil ik naast mijn baan wel serieus met de website bezig zijn omdat ik denk dat het potentie heeft.
Ik wil graag een overzicht met de voor- en nadelen voor mezelf creëren:
Enkele voordelen die ik kan bedenken:
- BTW terugkrijgen indien ik diensten / producten afneem bij andere ondernemers. Momenteel moet ik regelmatig BTW betalen voor diensten die ik afneem voor de website.
- Geen BTW afdragen als ik onder de €1345 aan btw blijf (omzet ~6400 euro). (Kleine Ondernemers Regeling BTW) Is dit ook bij google adsense het geval i.v.m. het verleggen van de BTW?
- Bepaalde kosten kan ik deels aftrekken. Nieuwe computer / telefoon abonnement etc.
- MKB-winstvrijstelling en andere aftrekposten waardoor ik uiteindelijk minder belasting betaal dan als ik het zou opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden.
Nog andere voordelen?
Enkele nadelen die ik kan bedenken:
- Extra administratie.
Het beheer / onderhoud van de website doe ik naast mijn full-time baan en ik heb zeker niet de ambitie om full-time met de website bezig te zijn. Tegelijkertijd wil ik naast mijn baan wel serieus met de website bezig zijn omdat ik denk dat het potentie heeft.
Ik wil graag een overzicht met de voor- en nadelen voor mezelf creëren:
Enkele voordelen die ik kan bedenken:
- BTW terugkrijgen indien ik diensten / producten afneem bij andere ondernemers. Momenteel moet ik regelmatig BTW betalen voor diensten die ik afneem voor de website.
- Geen BTW afdragen als ik onder de €1345 aan btw blijf (omzet ~6400 euro). (Kleine Ondernemers Regeling BTW) Is dit ook bij google adsense het geval i.v.m. het verleggen van de BTW?
- Bepaalde kosten kan ik deels aftrekken. Nieuwe computer / telefoon abonnement etc.
- MKB-winstvrijstelling en andere aftrekposten waardoor ik uiteindelijk minder belasting betaal dan als ik het zou opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden.
Nog andere voordelen?
Enkele nadelen die ik kan bedenken:
- Extra administratie.