Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lightroom, photoshop en programmeer desktop voor 1000-1200 e

Pagina: 1
Acties:

• Patrick-58
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Beste allen,

Hoewel ik een redelijk nieuwe Tweakers ben, zou ik toch graag een beroep willen doen op jullie expertise. Ik heb onlangs een nieuwe hobby aangedaan; fotografie en de bewerking van de foto's daarvan (RAW in lightroom en photoshop) en ik heb gemerkt dat mijn veel te oude laptop daar bij lange na niet toereikend voor is. Die was sowieso al toe aan vervanging, dus dit is een mooi moment om een nieuwe desktop te (laten) bouwen. Ik heb dit echter nooit gedaan en heb na wat onderzoek doen een opzet gemaakt voor een desktop. Ik hoop dat ik geen domme fouten gemaakt heb, maar wil het graag laten checken door jullie!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik programmeer veel (IntelliJ, verscheidene talen; maak veelvoudig gebruik van office producten en wil graag vlot fotos kunnen bewerken in lightroom en photoshop. Gamen zal ik absoluut niet doen op de desktop. Verder zou ik de aanschaf graag futureproof maken, zodat ik er het liefst weer een goede 5+ jaar tegen aan kan!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1000-1200 euro zou een mooie prijsrange zijn. Hoe goedkoper hoe beter; ik ben helaas nog een arme student!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ja. Ik zou graag mijn monitor mee willen nemen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 229,-€ 229,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 229,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik heb de volgende lijst samengesteld en daarbij voornamelijk het volgende bedacht: 32gb ram voor een vlotte snelle pc waarbij het lightroom en photoshop vlot (grote) fotos en catalogussen in kunnen laden. Alle inactieve foto's worden opgeslagen op de gewone harddrive en daarnaast gebackupt. Een i7 voor alle berekeningen in lightroom. Ik las dat lightroom weinig baat heeft bij een grafische kaart, maar photoshop voor sommige functies hier wel profijt van heeft. Om deze reden heb ik voor een goedkope grafische kaart gekozen; ik zou graag willen weten wat jullie visie hier over is en of deze kaart een goede keus is voor dit type gebruik!
Verder vraag ik me af of 32gb ram voldoende is of ik gelijk voor 64gb zal gaan; is het verschil merkbaar of niet?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 359,-€ 359,-
1MSI B150 GAMING M3€ 106,90€ 106,90
1Palit GeForce GTX 750 Ti StormX OC€ 113,99€ 113,99
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 71,50€ 71,50
1Fractal Design Define S€ 68,50€ 68,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 38,99€ 38,99
2Crucial CT4K4G4DFS8213€ 79,-€ 158,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 0,-€ 0,-
1Crucial BX200 480GB€ 128,11€ 128,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.044,99

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Absoluut niet, ik sta open voor alle suggesties! Ik zoek een goede prijs kwaliteit afweging. Ik hoef niet het beste van het beste, maar wil wel graag een future proof desktop bouwen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Neen, de build die ik heb samengesteld (32gb ram, i7 processor) zou al mijn wensen moeten vervullen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee, dit is niet het geval.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb nog nooit eerder een desktop gebouwd en zou vooral willen vragen of jullie kunnen checken of de grafische kaart die ik heb gekozen voldoende is voor mijn gebruik, mijn voeding voldoende is en het moederbord compatibel is met mijn samenstelling. Verder dacht ik met deze samenstelling mijn ram uit te kunnen breiden van 32 naar 64gb, maar als iemand dat zou kunnen bevestigen voor mij; graag (ik vind het nogal spannend!)!

Verder zijn suggesties en feedback uiteraardmeer dan welkom!

Ik hoop dat ik heb voldaan aan alle eisen en jullie hier iets mee kunnen. Jullie input wordt enorm gewaardeerd!

Verwijderd

Als je niet gaat overklokken kan je ook een i7-6700 nemen. Het verschil in kloksnelheid is kleiner dan je denkt. Met turbo is de non k slechts 200, 100, 200 en 300 MHz trager dan de k op respectievelijk 1, 2, 3 en 4 cores.
Het nut van het gaming moederbord zie ik niet. Met een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P zal je niets te kort komen en wellicht is een mATX bord pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H een optie. Zou je ook een kleinere behuizing, pricewatch: Fractal Design Define Mini C of pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black), kunnen nemen.
Seagate is niet de meest betrouwbare hdd die je kunt nemen. WD en Toshiba doen het beter pricewatch: Toshiba P300 (Retail), 2TB, pricewatch: Toshiba E300 (Retail), 2TB of pricewatch: WD Blue WD20EZRZ, 2TB
De Tranquilo 2 is een oud model koeler en veel te duur. Er is een nieuwere pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 maar ook die is ingehaald door de tijd. Er zijn betere en compactere koelers als de pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim
Je hebt 2 kits van 4 ram modules geselecteerd. Dat gaat niet passen op een moederbord met 4 sloten. Wil je 32GB dan zal je 4x8Gb moeten nemen pricewatch: Crucial CT4K8G4DFS8213
De voeding is niet leverbaar en ook geen goede keuze in dit systeem. Het lijkt mij dat je een kwalitatief goede, efficiente en bedrijfszekere voeding wil. Dan is een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt de beste die je kunt nemen.
Een BX200 is niet interessant (meer) sinds de betere pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB op de markt is.

Verwijderd

Waarom die 750Ti en niet voor 43 euro meer deze 1050Ti? pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC
Die heeft dubbel zoveel geheugen, HDMI 2 i.p.v. 1.4, plus een displayport aansluiting. Oftewel, dan ben je beter op je toekomst voorbereid, en dat wilde je...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2016 08:13 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die monitor die je kiest is een erg mooie, maar ik zou eerder voor een 1440p monitor gaan, die extra pixels zijn wel fijn.

Daarnaast is een i7 en 32GB overkill, een i5 en 16GB voldoet prima.

Lightroom (net als PS idd) heeft zeker baat bij een GPU, zie https://forums.adobe.com/thread/1828580. Degene die je voorstelt is een kleine 3 jaar oud, die zou ik zeker niet nemen. Helaas kan ik je niet echt adviseren welke kaart goed is voor LR. Een RX460/470/480 of GTX1050/1060 zal de beste keus zijn. nVidia ondersteund CUDA maar beide merken ondersteunen openCL wat Adobe overal ondersteund.

Verder ben ik het eens met hierboven.

Wellicht een colorimeter erbij?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
i5 en 16 GB is inderdaad ruim voldoende, zelf heb ik de i5 6600k die zich zeer simpel op 4 GHz laat klokken (heb niet hoger geprobeerd). LR en PS hebben "diminishing returns" met meer cores, boven de 4 (die de i5 ook heeft) merk je steeds minder. De enige keren dat ik op PS of LR aan het wachten ben is bij importeren (genereren previews) en exporteren, en dat gaat een snellere CPU wel een klein beetje versnellen, maar verwacht geen wonderen.

De € 180 die je daarmee bespaart kun je dan inzetten om de SSD te vervangen door een NVMe-varian; zelf heb ik de pricewatch: Samsung 960 Pro 512GB (de EVO was er toen nog niet) en alles disk-gerelateerd gaat als de brandweer; in de performance grafieken van Task Manager zit ik regelmatig enige tijd boven de 500 MB/s die je over SATA haalt.

Het grote pijnpunt (voor velen :P ) in LR, het cullen, gaat behoorlijk vlot, met de juiste previews gegenereerd gaat het doorlopen van de foto's gewoon vlot. Dit in tegenstelling tot mijn laptop (4 jaar oude laptop-i7 met 8GB en een Crucial M500).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Aikon
  • Niet online
Wat bedoel je met cullen?

• Paul
Bepalen welke foto's je wilt houden en welke je weg wilt gooien, met name beperkt door de snelheid waarmee je in LR door de library kunt 'scrollen'.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Aikon
  • Niet online
Oh zo... ja ik hoef alleen nog maar de laatste 10 jaar te cullen dan, pfff :+

• Patrick-58
  • Niet online
Wow, wat een fantastische feedback; enorm bedankt allemaal! Hieronder vinden jullie mijn reacties 1 voor 1, gevolgd door mijn nieuwe wensenlijst. Als jullie tijd kunnen vinden om hem nog vlug een keer na te lopen zou dat fantastisch zijn!
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:52:
Als je niet gaat overklokken kan je ook een i7-6700 nemen. Het verschil in kloksnelheid is kleiner dan je denkt. Met turbo is de non k slechts 200, 100, 200 en 300 MHz trager dan de k op respectievelijk 1, 2, 3 en 4 cores.
Het nut van het gaming moederbord zie ik niet. Met een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P zal je niets te kort komen en wellicht is een mATX bord pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H een optie. Zou je ook een kleinere behuizing, pricewatch: Fractal Design Define Mini C of pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black), kunnen nemen.
Seagate is niet de meest betrouwbare hdd die je kunt nemen. WD en Toshiba doen het beter pricewatch: Toshiba P300 (Retail), 2TB, pricewatch: Toshiba E300 (Retail), 2TB of pricewatch: WD Blue WD20EZRZ, 2TB
De Tranquilo 2 is een oud model koeler en veel te duur. Er is een nieuwere pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 maar ook die is ingehaald door de tijd. Er zijn betere en compactere koelers als de pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim
Je hebt 2 kits van 4 ram modules geselecteerd. Dat gaat niet passen op een moederbord met 4 sloten. Wil je 32GB dan zal je 4x8Gb moeten nemen pricewatch: Crucial CT4K8G4DFS8213
De voeding is niet leverbaar en ook geen goede keuze in dit systeem. Het lijkt mij dat je een kwalitatief goede, efficiente en bedrijfszekere voeding wil. Dan is een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt de beste die je kunt nemen.
Een BX200 is niet interessant (meer) sinds de betere pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB op de markt is.
Fantastich advies, ik heb je suggesties verwerkt in mijn wishlist!
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:12:
Waarom die 750Ti en niet voor 43 euro meer deze 1050Ti? pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC
Die heeft dubbel zoveel geheugen, HDMI 2 i.p.v. 1.4, plus een displayport aansluiting. Oftewel, dan ben je beter op je toekomst voorbereid, en dat wilde je...
Zeker een goed punt. Met dat relatief kleine prijsverschil is dat zeker een goede suggestie. Ik heb ze gewisseld!
Aikon schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:55:
Die monitor die je kiest is een erg mooie, maar ik zou eerder voor een 1440p monitor gaan, die extra pixels zijn wel fijn.
De monitor heb ik helaas al, anders had ik je advies zeker opgevolgd. Voorlopig hen ik daar echter helaas het budget niet voor... :-(
Aikon schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:55:
Daarnaast is een i7 en 32GB overkill, een i5 en 16GB voldoet prima.
Paul schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:28:
i5 en 16 GB is inderdaad ruim voldoende, zelf heb ik de i5 6600k die zich zeer simpel op 4 GHz laat klokken (heb niet hoger geprobeerd). LR en PS hebben "diminishing returns" met meer cores, boven de 4 (die de i5 ook heeft) merk je steeds minder. De enige keren dat ik op PS of LR aan het wachten ben is bij importeren (genereren previews) en exporteren, en dat gaat een snellere CPU wel een klein beetje versnellen, maar verwacht geen wonderen.
De reden dat ik toch een i7 denk te gaan nemen is het toekomstperspectief. Ik ga behoorlijk wat data mining projecten doen, waarbij de i7 gaat helpen. Daarnaast heb ik goede hoop dat in de komende jaren er betere support voor meerdere cores gaat komen in PS en LR... Ik waardeer jullie reacties echter enorm!

Met alle suggesties kom ik nu uit op de volgende lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 325,74€ 325,74
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,50€ 85,50
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC€ 157,51€ 157,51
1Toshiba P300 (Retail), 2TB€ 69,50€ 69,50
1Fractal Design Define S€ 70,95€ 70,95
1be quiet! Pure Rock Slim€ 22,51€ 22,51
1Crucial CT4K8G4DFS8213€ 155,68€ 155,68
1Seasonic G-series 360 watt€ 60,95€ 60,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.076,45

Ik heb geen ervaring met het bouwen van desktops en zat er aan te denken om dit te laten doen door bijvoorbeeld alternate of azerty. Wat zijn jullie ervaringen met zulke bedrijven (welke zijn goed en slecht?) en wat kan ik het beste doen als een bepaald onderdeel niet verkocht wordt door zo'n site of relatief duur is?

Verder vroeg ik me af of alles u goed compatibel is en of 4x8gb RAM verstandig is, of ik beter 2x16gb RAM kan doen ivm uitbreiden later.

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen!

• Paul
In elkaar zetten is redelijk simpel, video's genoeg op YouTube, zelfs de CPU kan tegenwoordig amper meer fout gaan. In-elkaar-zet diensten hebben als 'nadeel' dat je alle componenten bij die club moet kopen, wat duurder kan zijn. Wel simpeler bij garantie.

Om te kijken welke goed of slecht zijn (beide die je noemt zijn overigens goed) kun je kijken in de shop surveys hier op T.Net: https://tweakers.net/shopreview/

Qua geheugen: 2x16 is iets duurder, maar als je denkt echt meer dan 32 te gaan gebruiken in de toekomst kun je inderdaad beter die paar tientjes uitgeven.

Vergeet overigens niet de Windows-licentie als je die nog niet hebt :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Patrick-58
  • Niet online
Paul schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:31:
In elkaar zetten is redelijk simpel, video's genoeg op YouTube, zelfs de CPU kan tegenwoordig amper meer fout gaan. In-elkaar-zet diensten hebben als 'nadeel' dat je alle componenten bij die club moet kopen, wat duurder kan zijn. Wel simpeler bij garantie.

Om te kijken welke goed of slecht zijn (beide die je noemt zijn overigens goed) kun je kijken in de shop surveys hier op T.Net: https://tweakers.net/shopreview/

Qua geheugen: 2x16 is iets duurder, maar als je denkt echt meer dan 32 te gaan gebruiken in de toekomst kun je inderdaad beter die paar tientjes uitgeven.

Vergeet overigens niet de Windows-licentie als je die nog niet hebt :)
Ik hen flink wat filmpjes gekeken, maar durf het helaas toch niet aan met mijn onhandigheid... Ik ken azerty en alternate van de shopreviews, maar niet van de assemblage zelf; vandaar mijn vraag. Ik denk dat het azerty gaat worden! De Windows licentie heb ik gelukkig al :)

Moet ik nog ergens op letten bij het wisselen van de ram modules (volgens mij niet toch!)?
Zag je verder nog problemen in de samenstelling qua moederbord / voeding oid? Daar heb ik nog niet zo veel kennis van. Enorm bedankt voor je input!

• Paul
Zolang het unbuffered non-ecc geheugen is, is het goed :)

Let wel dat Azerty niet alles heeft, en ook niet in alles het goedkoopst is (dat is niet één winkel, de prijs van zo'n lijstje haal je maar zelden). Met assemblage erbij kom je bij Azerty op € 1224,25.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Patrick-58
  • Niet online
Paul schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:20:
Zolang het unbuffered non-ecc geheugen is, is het goed :)

Let wel dat Azerty niet alles heeft, en ook niet in alles het goedkoopst is (dat is niet één winkel, de prijs van zo'n lijstje haal je maar zelden). Met assemblage erbij kom je bij Azerty op € 1224,25.
Daar heb je volledig gelijk in, maar ik vind de zekerheid dat alles goed gemonteerd is er wel tegen op wegen.
Bedankt voor je wederom vlugge reactie!

Ik heb de 4 modules van 8gb ram vervangen door 2 van 16gb en de harde schijf ook verwisseld (de p300 is slecht leverbaar bij sicomputers en azerty...). Zo te zien presteren de hardeschijven gelijkmatig en de prijs is ook ongeveer hetzelfde. Toch ben ik benieuwd of dit zo een goede keuze is.

Met de laatste aanpassingen ziet het totaalplaatje er zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC€ 162,46€ 162,46
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 67,95€ 67,95
1Corsair Vengeance LED CMU32GX4M2A2666C16R€ 176,36€ 176,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.100,53

Ziet iemand nog problemen of gekke dingen? Moederbord en voeding ook in orde?

[ Voor 4% gewijzigd door Patrick-58 op 24-11-2016 23:06 ]

• Paul
Ziet er goed uit. Kunt nog overwegen de SSD te vervangen door de MX300 m.2 (https://azerty.nl/0-5931-945532/crucial-mx300-m-2-.html), dat scheelt kabeltjes (al kun je ook overwegen het m.2 slot vrij te houden voor als je in de toekomst een NVMe SSD wil).

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Waarom LED geheugen met een snelheid die waarschijnlijk niet gaat werken op het moederbord. Op het Gigabyte bord kan je het beste 2133 MHz modules gebruiken. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en voor een kitje pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2133C13 gaan.

De BX200 vind ik nog steeds geen goede keuze. Het is de minst presterende Crucial ssd en niet interessant omdat de MX300 525GB meer capaciteit heeft, op papier sneller en goedkoper is.

• Patrick-58
  • Niet online
Paul schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:26:
Ziet er goed uit. Kunt nog overwegen de SSD te vervangen door de MX300 m.2 (https://azerty.nl/0-5931-945532/crucial-mx300-m-2-.html), dat scheelt kabeltjes (al kun je ook overwegen het m.2 slot vrij te houden voor als je in de toekomst een NVMe SSD wil).
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:30:
Waarom LED geheugen met een snelheid die waarschijnlijk niet gaat werken op het moederbord. Op het Gigabyte bord kan je het beste 2133 MHz modules gebruiken. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en voor een kitje pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2133C13 gaan.

De BX200 vind ik nog steeds geen goede keuze. Het is de minst presterende Crucial ssd en niet interessant omdat de MX300 525GB meer capaciteit heeft, op papier sneller en goedkoper is.
Bedankt voor jullie reacties! Daarmee komt t lijstje op t volgende uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC€ 162,46€ 162,46
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2133C13€ 190,35€ 190,35
1Crucial MX300 m.2 525GB€ 126,-€ 126,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.112,41

Hoe denken jullie over de nieuwe HDD?

• Paul
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:30:
Waarom LED geheugen met een snelheid die waarschijnlijk niet gaat werken op het moederbord.
Ik vermoed omdat het goedkoper is :P Dat het niet op 2666 gaat lopen, tja, maar het kan (als de fabrikant niks heeft zitten verprutsen) gewoon langzamer werken dan de max :)

De Gigabyte Memory Support List is een beetje oud, die gaat maar tot 8 GB en DDR4-2400, maar het is met name de CPU die van belang is voor de support, want daar zit de geheugencontroller in.

De CMK32GX4M4A2133C13 (4x8 GB) staat op de lijst, de CMK32GX4M2A2133C13 (2x16GB) niet, maar daar zou ik me geen zorgen over maken. If anything, je mag het binnen 14 dagen gewoon terugsturen; en bij de assemblage-service komt het echt wel naar boven als het niet werkt:
quote: Azerty
Wij zetten uw gewenste onderdelen in elkaar en monteren deze netjes af. Vervolgens testen wij het systeem op incompatibiliteit
Patrick-58 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:38:
Hoe denken jullie over de nieuwe HDD?
d:)b

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Patrick-58
  • Niet online
Paul schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:48:
[...]
Ik vermoed omdat het goedkoper is :P Dat het niet op 2666 gaat lopen, tja, maar het kan (als de fabrikant niks heeft zitten verprutsen) gewoon langzamer werken dan de max :)

De Gigabyte Memory Support List is een beetje oud, die gaat maar tot 8 GB en DDR4-2400, maar het is met name de CPU die van belang is voor de support, want daar zit de geheugencontroller in.

De CMK32GX4M4A2133C13 (4x8 GB) staat op de lijst, de CMK32GX4M2A2133C13 (2x16GB) niet, maar daar zou ik me geen zorgen over maken. If anything, je mag het binnen 14 dagen gewoon terugsturen; en bij de assemblage-service komt het echt wel naar boven als het niet werkt:
[...]

[...]
d:)b
Ik dacht dat gezien het feit dat 4x16GB wel ondersteund werd, 2 x eenzelfde set modules wel zou werken eigenlijk; scherp dat je het opmerkt! De reden dat ik voor de led verlichting koos was inderdaad omdat die goedkoper was, haha.

Als niemand anders meer gekke dingen ziet kan ik morgen alles gaan bestellen! *O*

Edit: eigenlijk is 32gb meer dan zat en dan ga ik liever voor veilig. Ik ga toch voor 4x 8gb ram en het totaal ziet er dan zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 325,20€ 325,20
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC€ 163,95€ 163,95
1be quiet! Pure Rock Slim€ 19,95€ 19,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4A2133C13€ 206,99€ 206,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.127,44

[ Voor 59% gewijzigd door Patrick-58 op 25-11-2016 22:50 ]

• Patrick-58
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:52:
Ik heb het zojuist de volgende samenstelling besteld bij Azerty:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 325,10€ 325,10
1Seasonic G-series 360 watt€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.130,34

Ik las alleen op meerdere plekken dat 360watt behoorlijk aan de lage kans is met een losse videokaart er bij (bijv op http://www.pcinside.info/...heeft-mijn-voeding-nodig/).

Kunnen jullie mij wellicht gerust stellen en aangeven of mijn voeding voldoende is? Ik sluit naast mn monitor ook wel eens een sd kaart usb reader, muis en extern toetsenbord aan; maar dat scheelt niet al te veel toch?

Verwijderd

Het systeem zal rond de 150w verbruiken. 360w is zodoende meer dan genoeg.

• Patrick-58
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:34:
Het systeem zal rond de 150w verbruiken. 360w is zodoende meer dan genoeg.
Bedankt voor de geruststellende woorden!

• Paul
Jouw videokaart gebruikt maximaal 75W (een AMD R9 390 is een ander verhaal :P 375 W :X ), de processor 65 Watt en daarmee heb je de grootste stroomvreters te pakken.

NVIDIA zelf raadt zelf (2e link) 300W aan, je zit dus goed met je 360W voeding :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Patrick-58
  • Niet online
:'( Helaas heb ik jullie advies wederom nodig. Azerty heeft me laten weten de voeding de komende weken niet te kunnen leveren. Ik heb zelf dit alternatief gevonden en was benieuwd of dit een goede keuze is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair VS350€ 35,34€ 35,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 35,34

Deze moet natuurlijk compatibel zijn met mijn bestelde systeem (de oude voeding gaat er natuurlijk uit!):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 328,-€ 328,-
1Fractal Design Define S€ 74,95€ 74,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.137,24

Het liefst vind ik een voeding voor ongeveer dezelfde prijs of wat minder als in mijn originele bestelde systeem zou zitten en deze moet ook leverbaar zijn bij Azerty, aangezien ik daar mijn gehele systeem laat amblesseren. Ik hoor graag jullie adviezen!

Verwijderd

Die goedkope voeding die je aanhaalt is dacht ik niet zo goed...

pricewatch: Corsair CX450M
of
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

Is dat niet een beetje risky, die computer met die koeler op laten sturen? Breekt dat niet af soms, als ze de doos een beetje hardhandig verplaatsen? :) Het zal vast meevallen maar ik koop het zelf liever los. :)

• Patrick-58
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:54:
Die goedkope voeding die je aanhaalt is dacht ik niet zo goed...

pricewatch: Corsair CX450M
of
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

Is dat niet een beetje risky, die computer met die koeler op laten sturen? Breekt dat niet af soms, als ze de doos een beetje hardhandig verplaatsen? :) Het zal vast meevallen maar ik koop het zelf liever los. :)
Bedankt voor je vlugge reactie! _/-\o_ Ik heb de be quiet! gelijk in de bestelling laten veranderen. Wat betreft het verzenden van de computer; ik heb er erg goede verhalen over gelezen en hoewel ik je zorgen begrijp bieden ze garantie en durf ik het zelf in elkaar zetten helaas niet aan... :'(

EDIT: Ik heb nog even contact gehad met Azerty over de verzending; dit is wat ze er zelf van zeggen:
Indien wij het nodig achten dan werken wij inderdaad met interne opvulling van de computer. Voor dit model koeler hebben we dit nooit nodig gehad maar als u dit graag heeft dan kan ik noteren dat wij uw computer opvullen voor vervoer.
Een enorme geruststelling en wat mij betreft een prima service!

[ Voor 18% gewijzigd door Patrick-58 op 29-11-2016 09:56 ]

Pagina: 1