Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Feedback voor een volledige Game/Werk PC Build

Pagina: 1
Acties:

• RodaDesigns
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-10-2019
Hallo iedereen,
Ik ben van plan om een PC te bouwen. *O*

Met dank aan MrSkillzz die voor mij een mooi pakket heeft samengesteld, ben ik aan de slag gegaan en wat reviews en filmpjes bekeken.
Uiteindelijk heb ik het een en ander aangepast om zodoende een build te maken die bij mijn wensen past.
Qua specs ben ik erachter gekomen dat ik de meeste games met een hoge videosetting in combinatie met een stabiele fps kan afspelen.
Ik ga ervan uit dat ik met deze build ook een goede start kan maken met het designen in photoshop/illustrator.

Hier een uitleg van de gekozen onderdelen ( pricewatch lijst hieronder )

Behuizingen:Inter-Tech N21 Crusader behuizing.
Dit omdat ik graag nog een externe bay wil hebben en verder volgens mij genoeg ruimte bied voor de gewenste onderdelen.
Ook de looks vind ik heel mooi en strak eruitzien. Geen toeters en bellen enzo..
Het model heeft 3 fan poorten maar geen koeler inbegrepen.
Verder heb ik een optische drive gevonden: Asus DRW-24F1MT Zwart, dit lijkt mij prima om cd's te lezen. met een snelheid van 48x.

Zijn er andere manieren om om cd's te lezen? want sommige kasten zijn wel bloedmooi zonder die externe bay afwerkingen.
Processor: Intel Core i5-6500 Boxed.
Dit is mij aangeraden en na de reviews gelezen te hebben, is dit een prima processor om mee te beginnen.
Wil ik uiteindelijk veel eisen van mijn systeem in verband met designen, zou ik volgens mij voor een i7 moeten gaan ?
Nu valt de i7 net buiten mijn budget. (Dit zou in de toekomst nog gekocht kunnen worden).

Moederbord: Gigabyte GA-B150-HD3P.
Eigenlijk geen idee waarom ik zou kiezen voor dit model maar het is mij aangeraden, verder zag ik wel dat er een ethernet aansluiting op zat en ik dus los een wificonnecter zou moeten aanschaffen. ( kon via pricewatch nog niet zo snel een fijn model vinden ).
Videokaart: MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G.
Nadat ik wat research heb gedaan, ben ik erachter gekomen dat het verschil tussen de 3g en de 6g niet te merken is met het blote oog aangezien de meeste games rond de 2000vram draaien ( met uitzondering van misschien hier en daar een ultra ultra setting ) misschien een fps verlies van 5 a 10 maar daar kan ik mee leven.
Ik heb gekozen voor dit model op basis van looks, en de reviews waren positief.
Nu zag ik wel dat er veel verschillende modellen zijn bv van Gigabyte, Asus, Evga etc.
Heb ik hier een goede kaart te pakken of kan ik beter overgaan op een andere 1060 3g kaart i.v.m. mijn build.

Geheugen Intern:
In mijn pakket heb ik 3 verschillende producten.

*Crucial Ballistix Sport LT BLS16G4D240FSE 1x 16g
*Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB 2x 8g
*Crucial CT2K8G4DFD8213 2x 8g ( aangeraden op het forum )

De eerste (Crucial Ballistix Sport LT BLS16G4D240FSE) spreekt mij aan qua looks en ook omdat het maar 1 stick is i.p.v. twee. dit bespaard mij ruimte..tog?
De Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB (2x8G) zou ook mooi passen bij mijn build qua looks maar volgens mij heeft hij niet meer vermogen dan de Crucial CT2K8G4DFD8213 (2x8G) ?
Net zoals de videokaart ben ik er niet achtergekomen wat voor verschil het verder bied.

SSD/HDD:
Ik heb gekozen voor 1 SSD van het merk: Crucial MX300 2,5" 275GB ( qua prijs-kwaliteit verhouding het beste las ik ) en 1 HDD van het merk: WD Blue WD10EZEX, 1TB
Gekozen voor de WD Blue en niet de Seagate Desktop HDD, 1TB aangezien dit laatste niet positief werd beoordeeld in de reviews. ( prijsverschil van 1euro...?)
Voeding: Corsair CX500M
Volgens mij is een 450m ook genoeg maar een beetje extra kan nooit kwaad las ik.

*
Ik heb op sites rondgekeken die het bouwen van een pc aanbieden met eigen keuze uit onderdelen.
De onderdelen die ik hier via de pricewatch vond zijn daar ( voor 90% ) niet aanwezig. ( uiteindelijk betaal ik wat meer voor andere merken ).
Nu heb ik wel is aan een computer gesleuteld en ben ik ook wel handig in de zin van dat ik weet hoe een schroevendraaier werkt >:) dus ben ik van plan om de pc zelf in elkaar te zetten op mijn eigen tempo.

*
Nu vroeg ik mij af of ik dan nog software moet kopen (los van windows) om mijn pc te kunnen gebruiken.
Hoe zit het bijvoorbeeld met de drivers ? komen die standaard met een cd in de box ?
Verder wil ik wel graag een legale versie van windows alleen zijn die natuurlijk prijzig.
Als ik een windows versie download via torrents, dan mis ik de ondersteuning wat ik wel wil hebben aangezien ik er ook een werk pc van wil maken.
Zijn er andere mogelijkheden ?

Mis ik nog essentiële onderdelen ?
Bij voorbaat dank voor de tips en tricks!!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gebruik maken van software zoals: Photoshop CS, Illustrator, eventuele andere mediasoftware en gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb hiervoor een budget van +-800 euro

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik begin met niks. oftewel ik heb een volledige build nodig, van behuizing met hardware, software, muis,toetsenbord en monitor.
Het randapparatuur zoals een monitor en muis/toetsenbord betaal ik uit een ander budget ( ong 200euro )

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De build zou de huidige generatie games moeten kunnen afspelen op redelijke graphics met een goede fps( ps4 kwaliteit minimaal ). Verder genoeg snelheid voor het maken van media projecten in photoshop/illustrator.( posters, flyers, logos, etc

Ga je overklokken?
In mijn pakket heb ik een i5 6500boxed, bij de reviews las ik dat die niet overclockbaar is.
Verder las ik ook ergens dat het met gamen vrij weinig verschil maakt ?, is dit ook zo voor multimedia software ?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 214,-€ 214,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,50€ 85,50
1MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G€ 243,-€ 243,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Inter-Tech N21 Crusader€ 43,37€ 43,37
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 87,95€ 87,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS16G4D240FSE€ 94,05€ 94,05
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 85,-€ 85,-
1Asus DRW-24F1MT Zwart€ 16,-€ 16,-
1Corsair CX500M€ 67,40€ 67,40
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 73,91€ 73,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.060,13

Verwijderd

De behuizing heeft idd geen casefans. Die zal je er zelf nog bij moeten kopen wat de prijs opdrijft. Kan je net zo goed een behuizing nemen die reeds voorzien is van ventilatoren. pricewatch: Sharkoon S25-W, pricewatch: Sharkoon M25-W Zwart bijvoorbeeld.
Een 4GB RX 480 pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G zou ik interessanter vinden dan een 3GB GTX 1060. Driveroptimalisaties van AMD zijn effectiever dan van nVidia zodat de RX 480 over minder dan een jaar sneller is.
Er staan twee 16GB RAM kits in de lijst wat niet de bedoeling zal zijn.
De CX500M is van erg matige kwaliteit. De pricewatch: Corsair CX450M is een stuk beter en levert ruim voldoende vermogen.

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Je behuizing mist casefans en een alternatief zou inderdaad wat ACB voorstelt beter zijn.

Wat werkgeheugen betreft, 2 reepjes is beter dan 1 omdat je moederbord het liefst in dual channel mode leest en niet single channel. Dus een van de twee opties waar je 2 sticks hebt zou ik adviseren.

Je redenering bij de videokaart klopt niet helemaal. Het is niet "maar" 3 GB werkgeheugen minder, het bevat ook minder cuda cores en is daarom ook wat trager dan zijn 6 GB broertje. Ik zou eerder voor een RX 480 gaan en een paar tientjes meer neerleggen voor een 8 GB versie van Gigabyte pricewatch: Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G

• RodaDesigns
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-10-2019
Beide bedankt voor jullie feedback!
ik heb het een en ander aangepast zoals de Corsair CX450M.
Video kaart ben ik nog aan het vergelijken met andere kaarten.. op het internet word namelijk de 1060 tog meer geprezen dan de RX470.
Ik kies voor de Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB als Intern Geheugen.
Over de behuizing ben ik nog niet helemaal uit, ik heb wat mooie gezien voor een leuk prijs, maar dan kom ik er weer achter dat mijn moederbord er niet in past, of zelfs dat de videokaart te groot is/kast te klein. maar als ik moet kiezen zal dat wss de Sharkoon M25-W Zwart worden.
miss in de toekomst meer budget weg leggen voor de "looks".
Verder ben ik erachter gekomen dat je dus serial keys kan kopen om een windows besturings systeem te instaleren. waarom zou je dan eigenlijk nog een volledige ( volle prijs ) versie willen kopen ?

nogmaals bedankt!