[WIN10]Reinstall, failed to validate product key

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 11:12
Heb hier een laptop waarbij het registry corrupt is geraakt (door foute software), en hierdoor kan ik geen enkele update meer installeren.

Laptop beschikte eerst over (uiteraard) legale Windows 8.1 Pro en is toen geupgrade naar Windows 10. Werkte prima.

Nu probeer ik een clean install te doen van de anniversary update vanaf usb om van de registry problemen af te komen, en krijg ik de melding: "failed to validate product key" en kapt hij met de installatie.

Enige idee hoe ik hier van af kom? Ik heb al getest onder een nieuw user, helpt niet. Laptop is geen lid van een domain, wat een common probleem schijnt te zijn.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Hoi,

Is het niet mogelijk om de computer normaal te starten? Dan kun je namelijk vanuit Windows een schone instlalllatie doen en dan is je systeem ook geactiveerd. :-)

Als je Windows normaal kan starten, raad ik dat aan. Weet je hoe dat moet?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je moet de key ook niet invoeren, deze stap kan je overslaan (linksonder in het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelvin46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:23
Probeer het is met de normale Windows 10 versie en installeer daarna de anniversary update. Kan best zijn dat de key daarna wel gepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
kelvin46 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:34:
Probeer het is met de normale Windows 10 versie en installeer daarna de anniversary update. Kan best zijn dat de key daarna wel gepakt wordt.
Fout, want de win10 update heeft geen key. Er kan er wel een worden gegenereerd, maar die is "algemeen". Deze keys kunnen nergens voor worden gebruikt.
Dus gewoon installeren, geen key invullen. Apparaat ID is bekend bij MS (want de machine was reeds voorzien van een geldige win10) en het zal activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 11:12
Nog even vergeten te reageren, maar probleem is verholpen.
Markimoo schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:16:
Hoi,

Is het niet mogelijk om de computer normaal te starten? Dan kun je namelijk vanuit Windows een schone instlalllatie doen en dan is je systeem ook geactiveerd. :-)
Recovery vanuit windows zelf werkte niet, gaf zelfde melding.
Reepje schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:18:
Je moet de key ook niet invoeren, deze stap kan je overslaan (linksonder in het scherm).
Sinds de anniversary update komt hij niet eens tot het invoegen van een key menu, hij laad de bestanden en zegt dan vervolgens "failed to validate key". Enige optie verder is dan exit setup.
kelvin46 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:34:
Dit was inderdaad de truc. Iso van de pre anniversary gedownload, booten op usb stick. Repair op basis van de bestaande install gedraaid - behoud van bestanden maar zonder alle programma's. Registry was nu ok, en vervolgens kon hij de anniversary update draaien. Beetje omslachtig allemaal maar het werkt.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Pagina: 1