Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjh40
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-09 21:28
Beste Tweakers gebruiker,

Ik heb de laatste tijd dat meerdere paar oortjes kapot gaan in het linker kanaal. Het volume wordt op den duur steeds zachter. Ik pas dit aan door in de instellingen van mijn Samsung Galaxy S6 onder accessibility -> hearing en dan volume van linker of rechter kanaal aan te passen. Wat opvalt is dat dit bij meerdere paar oortjes gebeurd van verschillende merken, 2 apple earbuds zijn gesneuveld (Het linker kanaal was extreem zacht, je kon het linker kanaal vergelijken met het rechter kanaal als het volume van het linker kanaal op max staat is het niet eens zo hard als het rechterkanaal op 1/3 van het volume) Ook mijn samsung oortjes hebben hetzelfde probleem inmiddels. Allemaal gaan ze stuk in het linker kanaal. Ook in mijn macbook, audioquest dragonfly (Voorversterker voor headphones) en pc is hetzelfde probleem. Zodra mijn oortjes in mijn telefoon hebben gezeten gaan ze kapot in het linker kanaal. Wat opvalt is dat er bij de apple oortjes 2 speakertjes zitten. Degene die recht in je oor gaan aan de voorkant en degene die tegen de zijkant van je oor aan zitten. Degene die aan de zijkant van de apple oortjes zitten blijven functioneren maar dit is super zacht en degene die recht in je oorkanaal geluid moeten geven die doen het niet. Hetzelfde bij de samsung oortjes. Ik denk dat mijn telefoon die oortjes kapot maakt. Ik heb adapt sound aanstaan net zoals UHQ Upscaler en Tube Amp pro. (Een soort equalizer op mijn samsung die het geluid ook werkelijk beter maakt, heldere mid's en hig's en diep laag) Nou zit ik te denken zou het mogelijk zijn dat dit mijn oortjes sloopt? Ik heb ook even mijn Ath-M50x aangesloten en die functioneren in het begin gewoon prima. Ik durf inmiddels deze er niet meer in te stoppen want ik ben bang dat mijn telefoon deze ook kapot maakt. Zou iemand weten waardoor dit zou kunnen komen? Ik heb op internet al meerdere van dit soort problemen gevonden op apple forums over ipods die hetzelfde probleem hebben als mijn galaxy s6 al zijn het maar enkele. Ik vind dit persoonlijk super raar en snap niet hoe dit kan ontstaan, wellicht heeft iemand antwoord op mijn vraag.

Alvast bedankt,

Beste antwoord (via fjh40 op 26-11-2016 23:25)

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Laat anders bij een Samsung servicepunt je telefoon eens nalopen. Maak eerst een backup van je gegevens , ikzelf heb het idee dat er een te grote stroom loopt over het linker kanaal waardoor je driver steeds opgeblazen wordt..

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
fjh40 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:25:
Ik heb adapt sound aanstaan net zoals UHQ Upscaler en Tube Amp pro. (Een soort equalizer op mijn samsung die het geluid ook werkelijk beter maakt, heldere mid's en hig's en diep laag)
Begin er eens mee door al deze programma's eraf te gooien en weer terug te gaan naar 'stock' geluid. Op die manier kun je ontdekken of het iets met de software of met de hardware is.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:52
Lopen je oortjes niet gewoon vol met oorsmeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjh40
Nee, ik heb het in totaal bij 4 paar oortjes gehad en ik maak ze elke keer goed schoon om de twee dagen dus dat is niet het geval. Ook heb ik alles al inderdaad uitgezet maar zoals ik al eerder zei, het is op elk apparaat waar ik het inplug dat het linker kanaal zacht klinkt en ik wil niet nog een paar oortjes verspillen want ze zijn tenslotte wel 30 euro. In ieder geval bedankt voor je antwoord!

[ Voor 50% gewijzigd door fjh40 op 25-11-2016 22:08 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Laat anders bij een Samsung servicepunt je telefoon eens nalopen. Maak eerst een backup van je gegevens , ikzelf heb het idee dat er een te grote stroom loopt over het linker kanaal waardoor je driver steeds opgeblazen wordt..

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjh40
Ik heb nu een week slecht muziek geluisterd op de fiets, ik heb nu maar even een paar oude apple oortjes van 3 jaar geleden ingeplugged zonder enige geluidseffecten aan in het sounds quality te hebben. tot dusver werkt het allemaal prima dus misschien dat het door die sound quality shit uit te zetten werkt. Ik hoop in iedergeval dat dit stabiel is en dat ik weer oortjes kan inpluggen want het is ongelofelijk vervelend dat het geluid zo zacht is en ik daardoor geen eq kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjh40
Even een update tot duszover, 21 dagen later werken mijn (oude) apple oortjes zonder microfoon nog steeds zonder dat er een kanaal kapot is gegaan. Ik heb de EQ aan staan met BASS en nog zelf in de EQ wat aangepast. Ik heb de special sound effect dingen van Samsung uitgezet en tot dusver werkt het goed. Als ik andere oortjes kan uitproberen en die werken ook gewoon en daarna nog een paar oortjes ben ik bereid om het aan te sluiten op mijn Ath-m50x. Voor de mensen die een S6 hebben en dit probleem ervaren moet je de volgende dingen doen. Ga naar instellingen -> Sounds and Vibration -> Sound quality and effects -> Zet alles uit wat hier is. Adapt sound, UHQ Upscaler, Soundalive+ en Tube Amp Pro. Hopelijk heeft dit geholpen! Bedankt iedereen voor het geven van suggesties.
Pagina: 1