Processor: Intel Core i5 6600K Boxed
Moederbord: ASUS Maximus VIII Hero
Geheugenmodule: Corsair Vengeance LPX Black 16GB DDR4-3000 CL15 quad kit
Videokaart: EVGA GeForce GTX 1070 SC ACX 3.0 8GB
Harddisk/SSD: Samsung 850 Evo 500GB M.2.
Voeding: Cooler Master V-Series Semi-Modular 550W (nu de V750 modulair in gebruik!)
Monitor: ASUS VG248QE en een ASUS VN247H
Hallo mede-tweakers,
sinds een week heb ik een nieuw moederbord in gebruik. Mijn huidige moederbord is RMA gegaan en kreeg daarvoor een nieuwe terug. Nu heb ik nog steeds een rare storing in zitten wat ik niet kan verklaren:
- Als ik mijn computer uitdeed bleef de fan van mijn voeding constant draaien, daarbij bleef ook de Q-Code display op mijn moederbord 00 branden.
- Computer wou niet ontwaken uit slaapstand, hij ging aan maar mijn beeldschermen bleven op zwart. (Startknop 7 sec. indrukken ging de pc uit, daarna was er niks aan de hand).
- Beide schermen worden spontaan zwart en na 1/2 sec. werkt alles weer. (dit doet hij sporadisch!)
Bij een kameraad een Corsair voeding aangesloten, DisplayPort kabel meegenomen en op zijn beeldscherm aangesloten. Alle storingen eruit (slaapstand niet getest, vergeten!)
Dus ik dacht dat mijn voeding kapot was, nieuwe voeding gehaald en alles gemonteerd maar storing was daarmee niet opgelost!
Maar nu trok ik de DisplayPort kabel uit mijn videokaart en de Q-Code display gaat uit en de fan stopt met draaien. Daarna slaapstand uitgeprobeerd en dit werkt nu ook!
Op dezelfde displayport van mijn videokaart een adapter naar DVI-D aangesloten, met een DVI-D-kabel naar mijn Asus VG248QE en nu ook geen storing! Beeldschermen gaan nog steeds spontaan op zwart voor 1/2 seconden!
Dus mijn conclusie is dat mijn VG248QE een storing veroorzaakt zodra ik de DisplayPort aansluiting gebruik. Nou heb ik een maand geleden hetzelfde beeldscherm gebruikt op een ander PC en daar ondervond deze problemen niet.
Dus mijn vraag is:
Wat veroorzaakt nu de storing, en als ik mijn beeldscherm RMA stuur kunnen ze dit probleem ook opwekken.
[ Voor 4% gewijzigd door Scrambler op 23-11-2016 20:04 ]