Belkin Thunderbolt 2 dock

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobboo
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-09-2020
Beste,

Ik heb sinds kort een belkin thunderbolt 2 dock om mijn twee schermen op aan te sluiten. Een van de twee schermen is een Apple Thunderbolt display het andere scherm is een Philips 247E monitor. Dit sluit ik aan op een Macbook Pro Retina, 13' Early 2013 (3GHz intel core i7).

Toen ik de eerste keer de belkin dock aansloot op mijn thunderbolt display en vanuit de belkin dock naar de Philips monitor werkte het perfect. hierna heb ik hem een keer los gekoppeld en sinds dien krijg ik hem op geen enkele manier meer aan de praat. Mijn Philips monitor blijft op zwart en valt steeds in de slaapmodus. Echter ziet hij het scherm wel bij instellingen.

Prt schermen:
Afbeeldingslocatie: http://www.jobbomodels.nl/zooi/Untitled-2.jpg

Foto toen het wel nog werkte:
Afbeeldingslocatie: http://www.jobbomodels.nl/zooi/WhatsApp%20Image%202016-11-23%20at%2015.25.242.jpeg

Wat kan ik doen om hem weer werkend te krijgen?

Alvast bedankt,

Job

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 10:58

Frits Flits

SOUND! Designer

Misschien een verkeerde resolutie of een foute refreshrate. Heb dat zelf in ieder geval meegemaakt in een studio op m'n werk. Ik heb dat kunnen aanpassen door de desbetreffende computer over te nemen via Schermdeling. Als goed is, zie je daar wel je drie desktops staan.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobboo
De Belkin thunderbolt dock doet het prima want als ik hem zo aansluit op een macbook air is het geen probleem. Hoe zou ik dat kunnen aanpassen? waar kan ik schermdeling vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frits Flits

Frits Flits

SOUND! Designer

Systeemvoorkeuren > Delen > Schermdeling aanzetten

Je hebt uiteraard wel een andere computer nodig om het scherm van je Macbook over te nemen. Op een andere Mac hoef je alleen in Finder naar je Macbook Air te gaan en dan op schermdeling klikken. Op een PC moet je waarschijnlijk een VNC-client gebruiken.

Wellicht dat deze truc ook via Teamviewer werkt ipv Schermdeling.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobboo
Via een andere macbook kan ik dan inderdaad wel 3 schermen zien. Wat zou er aangepast moeten worden zodat het wel werkt? De verversing staat op 60 Hertz, normaalgesproken werkt hij zo altijd prima.

[ Voor 24% gewijzigd door Jobboo op 23-11-2016 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frits Flits

Frits Flits

SOUND! Designer

Dat is mooi, weet je in ieder geval dat je Macbook Air daadwerkelijke drie desktops probeert weer te geven.

Je kan via schermdeling nu kijken bij Systeemvoorkeuren > Beeldscherm. Wellicht dat daar een te hoge resolutie staat ingesteld of een refreshrate (Verversing) die verkeerd staat. In mijn geval was het destijds een 1080p-signaal die het scherm niet aan kon en via schermdeling heb ik hem op 1080i gekregen.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobboo
Ik heb precies de zelfde instelling als op de macbook Air (waarop hij het wel doet). Waar zou het nog meer aan kunnen liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobboo
Nu is het geval zodra ik mijn macbook opnieuw opstart dan doet hij het prima maar als mijn macbook in sluimerstand komt pakt hij de Philips monitor niet...
Pagina: 1